Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@07:47:07 GMT

قم در سطح استانی و فرا استانی پذیرای سرمایه گذاران است

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۵۷۶۹

قم در سطح استانی و فرا استانی پذیرای سرمایه گذاران است

به گزارش خبرنگار مهر؛ بهرام سرمست صبح پنج شنبه در آئین افتتاح مخزن آب هزار مترمکعبی شهرستان کهک و کلنگ زنی واحد تولیدی محصولات بتنی مسلح و غیر مسلح سازمان همیاری شهرداری‌های قم گفت: با توجه به اضافه شدن دو شهرستان به استان قم باید در زمینه تأمین زیرساخت‌های مهم این دو شهرستان تلاش کنیم و هم چنین شهرک‌های صنعتی در شعاع ۲۰ کیلومتری ما دیگر اشباع شده و باید برای سرمایه گذاری در دیگر شهرک‌های صنعتی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم با اشاره به تأمین زیرساخت‌های مهم برای سرمایه گذاران در قم افزود: برای حمایت از سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی ما زمین و حتی زیرساخت‌های آنان از قبیل آب و برق را تأمین کرده‌ایم و با پیگیری‌های لازم اراضی ۱۵۰۰ هکتاری اراضی دولتی در اختیار سرمایه گذاران برای توسعه شهرک‌های صنعتی قرار می‌گیرد و تاکنون این شهرک‌ها برای تأمین گاز و آب و برق هیچ مشکلی نداشته‌اند.

وی تصریح کرد: برای تأمین برق مورد نیاز قرار است با توجه به ظرفیت قم، نیروگاههای خورشیدی ایجاد شود که برای این امر با چند سرمایه گذار به تفاهم رسیدیم.

استاندار قم با اشاره به عملیات اتصال فاز اول تصفیه خانه پردیسان بدون کم‌ترین مشکل برای مردم گفت: چندی پیش عملیات اتصال فاز اول تصفیه خانه پردیسان با کم‌ترین مشکل و با پیش بینی درستی راه اندازی شد در حالی که مردم با قطعی، شوری و افت فشار آب روبرو نشدند.

سرمست افتتاح مخزن شهرستان کهک را باهدف توسعه زیرساخت این شهرستان عنوان کرد و افزود: افتتاح این مخزن درست در زمانی است که استان با بحران کم آبی روبرو است ما در تلاش برای تأمین زیرساخت مطلوب برای دو شهرستان جدید استان هستیم و از شهرداری و شهرداری‌های اقماری استان هم درخواست داریم برای توسعه زیرساخت‌ها همکاری لازم و بین بخشی را داشته باشند

کد خبر 5306136

منبع: مهر

کلیدواژه: قم بهرام سرمست افتتاح طرح عمرانی استانداری قم ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر واکسیناسیون کرونا آمار کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان اردبیل زلزله واکسیناسیون ایلام شیوع کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا شهرک های صنعتی سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۵۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین

بررسی رسمی نشان داد فعالیت کارخانه‌های چین در ماه آوریل با سرعت کم‌تری گسترش یافته است که نشان از دست دادن شتاب برای بخش گسترده در آغاز ۳ ماهه دوم است.

به گزارش ایسنا، دفتر ملی آمار چین شاخص مدیران خرید تولیدی را از ۵۰.۸ در ماه مارس به ۵۰.۴ در آوریل کاهش داد. این داده‌ها بر چالش‌های پیش روی سیاست‌گذاران تاکید می‌کند. داده‌های شاخص مدیران خرید نشان داد که سفارش‌های صادراتی جدید با سرعت بسیار کمتری رشد کردند، در حالی که اشتغال همچنان رو به کاهش بود.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند مقامات چینی محرک‌های بیشتری را برای حمایت از اقتصاد ارائه کنند. با توجه به اینکه فدرال‌رزرو ایالات‌متحده و سایر اقتصادهای توسعه یافته عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارند، چین ممکن است با دوره طولانی‌تری از تقاضای خارجی ضعیف مواجه شود.

مقامات در سال جاری بر نیاز به توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری در بخش‌های پیشرفته تاکید کردند. با این حال، تحلیلگران اظهار کردند که مشکل اصلی این کشور حول رکود طولانی مدت املاک و بدهی‌های دولت محلی است که اعتماد خانوارها و سرمایه‌گذاران را نسبت به چشم‌انداز اقتصادی کاهش داده است.

در حالی که رشد اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول انگیزه خوشایندی برای بقیه سال ایجاد کرد، ضعف در زمینه‌های کلیدی مانند خرده فروشی در ماه مارس، سود صنعتی و سرمایه‌گذاری دارایی بر چالش چین در ایجاد احیای گسترده تقاضا تاکید می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، چین هدف رشد تولید ناخالص داخلی حدود پنج درصد را برای سال ۲۰۲۴ تعیین کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار