Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد جباری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص معیارهای انتخاب استاندار جدید هرمزگان، اظهار کرد: کارآمدی، توانمندی، اقتدار و انقلابی‌گری از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی است که استاندار جدید هرمزگان باید دارا باشد.

وی شناخت استاندار جدید از استان هرمزگان را بسیار مهم برشمرد و عنوان کرد: اگر فردی منصوب شود که نسبت به هرمزگان هیچ شناختی نداشته باشد، زمان زیادی را باید صرف شناخت استان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع نمایندگان با ذکر این نکته که در انتخاب استاندار دخالت نمی‌کنیم، تصریح کرد: انتخاب استاندار از جمله اختیارات و وظایف دولت و وزارت کشور است و مجمع نمایندگان استان هرمزگان در موارد ضروری مشورت‌های لازم را ارائه خواهد داد.

وی مطرح کرد: در مجمع نمایندگان استان هرمزگان به سمت معرفی استاندار حرکت نکرده‌ایم و این نوع نگاه در میان نمایندگان جایی ندارد.

جباری با ذکر این نکته که مجمع نمایندگان استان هرمزگان نسبت به جایگاه استان بی تفاوت نیستند، بیان داشت: نمایندگان به وظیفه وزارت کشور و دولت که انتخاب استاندار است همواره نظارت می‌کند و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد استانداری که در قد و قامت هرمزگان نباشد منصوب شود تا از بروز خسارت و زیان‌های احتمالی استان جلوگیری کنیم.

به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد دریا محور، مطالبه مردم هرمزگان از استاندار جدید است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: استان هرمزگان از نظر تامین درآمد کشور یکی از پنج استان برتر کشور است اما متاسفانه از نظر شاخص فقر هم در رتبه چهارم کشور قرار داریم که این تناقض قابل پذیرش نیست.

وی با ذکر این نکته که هرمزگان تمام ظرفیت‌های کشور را به صورت یکجا دارد، اذعان کرد: بنیه مالی کشور از هرمزگان تامین می‌شود. از استاندار جدید هرمزگان انتظار داریم که ظرفیت‌های دریایی و اقتصاد دریا محور استان هرمزگان به حرکت دربیاید.

جباری ادامه داد: در حوزه صید و صیادی رتبه اول کشور را داریم و باید اقدامات مناسبی برای توسعه صادرات در این بخش صورت بگیرد. بزرگ‌ترین ظرفیت گردشکری و ساحلی را داریم که باید توجه ویژه‌ای به آن شود و در این راه می‌توان از کشورهای موفق الگو گرفت.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان معیشت را مساله مهم مردم دانست، اظهار کرد: پر رونق‌ترین و زیباترین مناطق اغلب کشورهای جهان، در کنار نوار ساحلی واقع شده‌اند؛ متاسفانه در کشور ما انتظارات مناطق ساحلی محقق نشده است.

جباری با ذکر این نکته که دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای حل مشکل معیشت مردم گذاشته است، ادامه داد: اینکه رئیس جمهور کشور به صورت مستقیم و رو در رو در میان مردم حضور پیدا کند بسیار ارزشمند است و در جلب رضایتمندی و مشارکت مردم تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: در دولت سیزدهم مردم ایران و هرمزگان سخت‌ترین شرایط را تحمل کردند و امیدداریم که دولت سیزدهم با رویکردی متفاوت و مردمی برای حل مشکلات گام بردارد.

تمام امورات دولت دوازدهم به FATF و رابطه به کشورهای غربی گره خورده بود

عضو مجمع نمایندگان با ذکر این نکته که طی کمتر از یک‌ماه تعداد زیادی واکسن وارد کشور شده است، تصریح کرد: متاسفانه در دولت گذشته تمام امورات کشور به FATF و رابطه با کشورهای غربی گره زده شده بود. اما دولت سیزدهم نشان داد که با انقلابی‌گری می‌توان شرایط را به خوبی مدیریت کرد.

وی مطرح کرد: با توجه به اینکه نگاه دولت در حوزه‌های مختلف شاهد تحول بوده است، می‌طلبد استان هرمزگان نیز از این حرکت عظیم عمران، توسعه و سازندگی عقب نماند. امیدوارم در این دولت مدیران ناکارآمد حضور نداشته باشند؛ مدیرانی که فقط به دنبال این هستند پستی را اشغال کندد باید کنار گذاشته شوند.

وی اذعان کرد: استاندار نقش هماهنگ‌کننده دارد و بخش اعظمی از اقدامات باید در حوزه دستگاه‌های اجرایی رقم بخورد به همین جهت نیازمند توجه ویژه بر کارآمدی در انتخاب مدیران استانی هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم نباید در پیچ و خم مسائل ریز منطقه‌ای گرفتار باشند، تشریح کرد: اختلاف نظر میان دستگاه‌ها و مدیران آن‌ها باعث آسیب دیدن مردم خواهد شد به همین جهت باید دقت زیادی در انتخاب مدیران منطقه‌ای صورت بگیرد.

کد خبر 5306158

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت کشور مجمع نمایندگان هرمزگان احمد جباری ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر واکسیناسیون کرونا آمار کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان اردبیل زلزله واکسیناسیون ایلام ستاد ملی مقابله با کرونا شیوع کرونا مجمع نمایندگان استان هرمزگان ذکر این نکته مجمع نمایندگان انتخاب استاندار استاندار جدید دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۵۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت

استاندار خراسان شمالی گفت: ناترازی بانک‌های استان، نسبت مصارف به منابع بانک‌ها و ایجاد خط اعتباری ویژه برای خراسان شمالی در جلسه هفته آینده هیئت دولت مطرح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت _ در اختتامیه جشنواره امتنان اظهار کرد: کارگران به‌عنوان سازندگان واقعی کشور در عرصه تولید هستند و پیشرفت کشور در گرو وجود این نیروهای متعهد و ماهر است.

وی افزود: خوشبختانه نیروهای خلاق و متخصص در جامعه کارگری کم نیست و حضور بیش از ۵۰۰ نفر در جشنواره امتنان امسال نشان از سطح توانمندی‌های آنان دارد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه چرخه حرکت استان در صنعت پیشرو است، خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری استان تأمین آب است که در ردیف بودجه مجلس قرار گرفته لذا انتقال آب به داخل استان منجر به تحول و توسعه صنایع و کشاورزی می‌شود.

حسین‌نژاد به عملکرد مطلوب شرکت‌های دانش بنیان استان در سطح کشور اشاره داشت و گفت: دو هزار میلیارد تومان پروژه برای شرکت‌های دانش بنیان شهرستان گرمه تعریف شده است.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به شناسایی ۱۳ زنجیره ارزش در استان خاطرنشان کرد: زنجیره‌های ارزش در حوزه‌های گوشت، فرش، گیاهان دارویی و فولاد و..‌. است که برنامه توسعه و تکمیل آن‌ها تهیه شده است.

وی افزود: این زنجیره‌های ارزش ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارند تا در ابعاد مختلف توسعه رخ دهد.

حسین‌نژاد گفت: موضوع ناترازی بانک‌های استان، نسبت منابع به مصارف و نیاز استان به خط اعتباری ویژه در جلسه هیئت دولت هفته آینده مطرح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فراهم کردن بستر صادراتی از ضروریات است، افزود: در حال حاضر با ۳۸ کشور صادرات داریم اما تعهد ارزی مهم‌ترین مشکل صادرکنندگان است که هفته آینده در جلسه هیأت دولت این موضوع را مطرح خواهیم کرد.

استاندار خراسان شمالی در ارتباط با حوزه کارگران ساختمانی گفت: مشکلات این حوزه باید پیگیری شود اما اگر بخواهم از محل اعتبارات تملک دارایی شهرداری‌ها اعتباری را تخصیص دهیم، اعتبار ایجاد جایگاه ویژه برای کارگران فصلی و ساختمانی را اختصاص خواهیم داد بنابراین این موضوع در تمام شهرستان‌ها دنبال شود.

وی تاکید کرد: حل مشکلات بیمه کارگران از سوی سازمان تأمین اجتماعی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به ظرفیت قانون با جدیت پیگیری شود.

کد خبر 749850

دیگر خبرها

  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • همه دستگاه‌ها باید به وظایف‌شان در «طرح نور» عمل کنند
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • کارگران بازوان توانمند جامعه‌
  • چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند