Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا علی‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دلیل علمی آن را نمی‌دانم فقط شنیده‌ام برای پیشگیری از ابتلا به کرونا خوب است از این رو بهای بسته‌های چهار عددی آن از رقم ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار ریال به ۹۵۰ هزار ریال رسیده‌ است.
وی ادامه داد: از آنجا که در این شهرستان مرکز پرورش بلدرچین وجود ندارد گوشت این پرنده از شهرستان فردوس وارد می‌شود و ظاهرا زمینه مصرف بلدرچین در کل کشور هم افزایش یافته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی تربت‌حیدریه گفت: در مقابل، گوشت بوقلمون که زمانی مصرف زیادی در این خطه داشت با کاهش شدید تقاضا مواجه شده و میگو و همچنین ماهی نیز به دلیل افزایش قیمت ماهی قزل‌آلای پرورشی از هر کیلو ۳۵۰ هزار ریال به ۶۹۰ هزار ریال به آرامی در حال حذف از سبد غذایی مردم است.
علی پور در خصوص میزان مصرف گوشت‌های متعارف نظیر گوسفند، مرغ و گوساله اظهار کرد: هر چند به دلیل فشار اقتصادی، میزان مصرف پایین آمده است اما خوشبختانه وضع مردم آن قدر خراب نشده است که شاهد مبادله اسکلت مرغ هم باشیم.  
وی افزود:هم اکنون ۲ واحد کشتارگاه مرغ در این شهرستان زیر نظر اتحادیه فعالیت دارند که در روز بین ۳۰ تا ۳۵ تن مرغ کشتار کرده و روانه بازار می‌کنند که در ایام خاص نظیر ماه مبارک رمضان و شب عید این رقم در قالب عرضه مرغ تنظیم بازار به ۸۰ تن نیز می‌رسد.

او ادامه داد: روزانه نزدیک به پنج تن گوشت گوسفند و گوساله نیز در این شهرستان عرضه می‌شود.

یک ماده غذایی خاص به تنهایی نمی‌تواند از ابتلای به کرونا پیشگیری کند

مسوول واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه هم در ارتباط با تاثیر مصرف گوشت بلدرچین برای پیشگیری از ابتلای به کرونا گفت:به لحاظ علمی یک ماده غذایی خاص به تنهایی نمی‌تواند از ابتلای به کرونا پیشگیری کند

 ثمانه یوسفی‌ مقدم افزود: در این که گوشت بلدرچین یک منبع خوب پروتئینی است و مصرف کافی پروتئین در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش تاثیرگذار دارد شکی نیست.
او ادامه داد: ابتلای به کرونا به سیستم ایمنی بدن ارتباط پیدا می‌کند و برای افزایش سیستم ایمنی بدن، یک مجموعه کامل مواد مغذی نیاز است.

۳۰۰ واحد صنفی عرضه مواد پروتئینی در تربت‌حیدریه فعال است که همگی مجوز دارند و تعداد شاغلان اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی تربت‌حیدریه ۴۰۰ نفر است که البته این رقم جدای از میزان اشتغال غیر مستقیم این صنف است.

شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا تربت حیدریه رضا علی پور گوشت مرغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا تربت حیدریه کرونا ویروس کرونا تربت حیدریه رضا علی پور گوشت مرغ ابتلای به کرونا تربت حیدریه هزار ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدمرتضی قریشی گفت: گشت نظارتی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی هسته کلانشهر اهواز با حضور ارگان‌های از قبیل؛ فرمانداری، تعزیرات حکومتی، پلیس نظارت بر اماکن، بازرسی اصناف، صمت، جهاد کشاورزی شهرستان اهواز آغاز گردید.

وی افزود: در این گشت مشترک بیش از ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی شامل: قطعات گوشت تازه بدلیل تغییرات ارگانولپتیک،  گوشت قرمز حاصل از کشتار غیرمجاز و گوشت چرخ شده با سنگدان مرغ  از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

قریشی ادامه داد: در این بازدید‌های مشترک ۴ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع معرفی و دستور پلمب ۲ واحد متخلف صادر شده است.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز اضافه کرد: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته، مواد خام دامی با سطح کیفی بهداشتی مطلوبی به دست مصرف کنندگان برسد و مردم با اطمینان خاطر نسبت به خریداری و مصرف محصولات مذکور اقدام کنند.

قریشی در پایان به شهروندان توصیه کرد: از خرید هرگونه گوشت، مرغ خام و فرآورده خام دامی در خارج از بسته بندی‌های مجاز خودداری نموده و در صورت مشاهده این اقلام مراتب را سریعا به اداره دامپزشکی اهواز اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود