Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ علی همه‌خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره رصد سرعت غیرمجاز در معابر گفت: در برخی از روزها و همچنین برخی از ساعات شبانه‌روز به دلیل خلوتی معابر شاهد افزایش سرعت شمار معدودی از رانندگان در معابر هستیم. اقدامی که یکی از مهم‌ترین علل تصادفات در پایتخت به شمار می‌رود و سهم ۲۶ درصدی از علل وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: رانندگان باید بدانند که برابر قوانین و مقررات کشور، سرعت خودروها در معابر به صورت ۲۴ ساعته و از طریق دوربین‌های نظارت و کنترل سرعت رصد می‌شود و علاوه بر آن تیم‌های سیار کنترل سرعت و گشت‌های خودرویی پلیس نیز فعال هستند.  

همه‌خانی با بیان اینکه پلیس نسبت به شناسایی و اعمال قانون خودروهای دارای سرعت غیرمجاز اقدام خواهد کرد، افزود: همچنین انجام حرکات نمایشی با خودرو و دیگر تخلفات نیز از سوی پلیس رصد شده و با آن برخورد می‌شود.

به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، رانندگان متخلف از طریق ارسال پیامک و تماس تلفنی به پلیس راهور احضار می‌شوند و در مرحله اول با دستور قضایی تعهد می‌دهند که دیگر چنین رفتاری نخواهند داشت و اگر تخلف را تکرار کنند، ثبت شکایت پلاک برای آنها صورت خواهد گرفت.

او درباره اینکه ثبت شکایت پلاک منجر به چه پیامدی برای رانندگان خودروها خواهد شد، گفت: خودروی ثبت شکایت‌شده در هر نقطه‌ای از سطح کشور که مشاهده شود توقیف خواهد شد.
 

کد خبر 627084 برچسب‌ها پلیس راهور - شهر جريمه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس راهور شهر جريمه پلیس راهور ثبت شکایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟

به گزارش خبرآنلاین ،سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور اظهار کرد: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرائم رانندگی است؛ یک موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو دستکار کردن ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان.

تسنیم در خبری نوشت:وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرائم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901047

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت معابر پایتخت در روز پنجشنبه
  • نگهداری تَک پلاک جرم است | مسئولیت ارتکاب جرم با پلاک مفقودی بر عهده کیست؟ | مالک خودرو ۲۴ ساعت مهلت اعلام مفقودی دارد
  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟