Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@02:30:28 GMT

سالانه ۲۴ تن عسل در فردیس تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۶۳۸۶

سالانه ۲۴ تن عسل در فردیس تولید شد

مدیراداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس اعلام کرد که امسال از ۲ هزار و ۹۸۲ کلنی مدرن زنبور عسل ۲۴ تن عسل در این شهرستان تولید و در حال ارسال به بازار مصرف است.

علیرضا بدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  اکنون تعداد ۲۸ زنبورستان با ۲هزار و ۹۸۲ کلنی مدرن زنبور عسل در شهرستان فردیس فعال است  که از این تعداد  ۲۵ زنبورستان بومی منطقه و سه زنبورستان مهاجر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: از موارد پر اهمیت در زنبورداری شهرستان مساله ییلاق و قشلاق کلنی های زنبور عسل به دلیل تغذیه از گیاهان شهدزا و افزایش تنوع در محصولات می باشد که با وجود مناطق کوهستانی و نزدیکی به مزارع باغات متنوع در استان مانند طالقان،جاده  کرج - چالوس و امثال آن  امکان بهره مندی و افزایش تولید محصول چشمگیری را به کشاورزان می دهد.

بدری  افزود: با توجه به تنوع تولیدات و فرآورده ­های مختلف از زنبور عسل همچون عسل، ژل رویال، موم و بره موم زنبورداران شهرستان فردیس تلاش خود را به تقویت این بخش معطوف داشته اند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: بر همین اساس میزان کل تولید سالیانه محصول عسل ۲۴ تن می باشد که تمامی محصول تولیدی در داخل عرصه و مصرف می شود که تاکنون زمینه صادرات در این بخش مهیا نشده است.

بدری افزود: با تلاش و پیگیریهای که به منظور افزایش تولید در حال انجام است بتوان این مقدار را به میزان قابل توجهی افزایش داد.



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهرستان فردیس زنبور عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنبور سرخ یا همان زنبور گاوی خودمان! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • اراذل و اوباش فردیس دستگیر شدند
  • دستگیری اراذل و اوباش فردیس
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • زنبور سرخ یا همان زنبور گاوی خودمان! (عکس)
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی