Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@18:54:34 GMT

۵ دولت و یک پروژه/ چهار خطه الیگودرز-داران ۱۷ ساله شد+ فیلم

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۶۴۶۹

۵ دولت و یک پروژه/ چهار خطه الیگودرز-داران ۱۷ ساله شد+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- پروژه چهار خطه الیگودرز داران که بناست در دو قطعه ۹ و ۱۸ کیلومتر اجرا شود پس از گذشت ۱۷ سال تنها ۵ کیلومتر از آن زیر بار ترافیک رفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از الیگودرز، پروژه راهسازی الیگودرز - داران در ابتدای امر سال 83 تحت عنوان «دورود- داران» آغاز شد که قرار بود از دورود شروع و به الیگودرز و داران ختم شود اما این طرح 10 سال به سرانجام نرسید تا اینکه خرداد ماه سال 93 بخش مربوط به «الیگودرز- داران» در دو قطعه 9 و 18 کیلومتر شروع شد و بنا بود این پروژه با اعتبار 7 میلیارد تومان در دو سال اجرا شود اما این وعده نیز در میان وعده‌های خوش دیگر گم شد و اکنون که 17 سال از کلنگ زنی اولیه این پروژه حیاتی می‌گذرد تنها 5 کیلومتر از آن تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که این مسیر پرتردد یکی از پرحادثه‌ترین نقاط استان لرستان محسوب می‌شود، تکمیل آن به یکی از مطالبات جدی مردم تبدیل شده و روند کند آن همواره مورد انتقاد مردم قرار گرفته است.

سیامک کیانی مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رابطه با آخرین وضعیت پروژه راهسازی الیگودرز- داران اظهارداشت: عملیات اجرایی بخش باقی مانده قطعه اول و قطعه دوم این پروژه که 18 کیلومتر است از دهم تیر ماه امسال توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل شروع شده است.

طرح چهارخطه الیگودرز - داران کلنگ زنی شد میراث دولت تدبیر در لرستان|حکایت پروژه‌های نیمه‌تمام در الیگودرز؛ کلنگ‌هایی که بر زمین ماند+ تصاویر اصفهان| پیگیری ویژه برای چهاربانده شدن محور داران- الیگودرز

وی افزود: در ابتدای امر کار ساخت قطعه اول که 9 کیلومتر است با اداره کل راه و شهرسازی لرستان بوده است که در نهایت پس از این کار پیمانکار نتوانسته کار را پیش ببرد به پیمانکار دیگر واگذار شده و 5 کیلومتر از آن را پیمانکار جدید به بهره‌برداری رسانده است.

مدیرحوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در لرستان عنوان کرد: 5 کیلومتری که به بهره‌برداری رسیده است در محدوده  میدان محمد رسول الله تا سه راهی شول آباد است و هم اکنون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کار اجرا را  از سه راهی شول آباد تا انتهای حوزه لرستان به عهده دارد.

وی با بیان اینکه قطعه دوم این پروژه هم اکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: تا حدود 45 روز آینده  3 کیلومتر آماده آسفات می‌شود مابقی مسیر نیز با توجه پیمان و برنامه زمان‌بندی تا زمان قرار داد به بهره‌برداری می‌رسد.

ماشالله نعمتی فرماندار شهرستان الیگودرز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: پروژه الیگودرز- داران در دو قطعه 9 و 18 کیلومتر اجرا می‌شود که از 9 کیلومتر 5 کیلومتر آسفالت شده است و مابقی کار این پروژه نیز در دست انجام است.

وی اعتبار قطعه اول این پروژه را 70 میلیارد تومان برشمرد و افزود: 18 کیلومتر قطعه دوم نیز 222 میلیارد تومان اعتبار دارد و میتوان گفت این پروژه از نظر اعتباری مشکلی ندارد.

صلواتی مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان نیز پیش از این در رابطه با اهمیت ساخت مجموع این پروژه گفت: تمامی کامیون‌ها و خودروهایی که از مرکز کشور و استان‌هایی نظیر یزد و کرمان، قصد سفر به غرب کشور را دارند، باید از طریق اصفهان به مقصد خرم‌آباد کرمانشاه، کردستان و ایلام عبور کنند و این جاده تنها مسیر دسترسی آنها به این استان‌ها به شمار می‌آید.

 

 

انتهای پیام/642

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل 18 کیلومتر 5 کیلومتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۶۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی

مدیر اجرایی شرکت روسی «افغان گاما» از آغاز ساخت بخش دوم قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات خبرداد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیر حمزه» مدیر اجرایی شرکت روسی «افغان گاما» از آغاز کار ساخت بخش دوم قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات خبر داد و تصریح کرد: این پروژه بخش نهایی این خط ریلی است که از رباط پریان شروع و تا شهرک صنعتی و فرودگاه هرات امتداد می‌یابد.

قرارداد 53 میلیون دلاری ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات با حضور «ملابرادر» معاون اقتصادی نخست وزیر و برخی مقامات حکومت طالبان و همچنین «ایالیا کازاکوف» معاون راه آهن روسیه ماه گذشته امضا شد.

راه‌ آهن هرات- خواف چهار بخش دارد که تاکنون سه بخش آن تکمیل شده و قطعه چهارم آن که از راه آهن خواف-هرات  47 کیلومتر طول دارد به عنوان بخش نهایی از این پروژه، افغانستان و ایران را به بازار‌های بین‌المللی متصل می‌کند.

امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسیافزایش انتقال کالا از مسیر ریلی خواف-هراتراه‌آهن خواف- هرات کشورهای حوزه دریای خزر را به یکدیگر وصل می‌کند

گفته می‌شود با تکمیل خط آهن خواف-هرات، افغانستان به بنادر دریایی ایران و از طریق آن به ترکیه و از آنجا به اروپا وصل می‌شود و این ترانزیت از طریق افغانستان باعث تقویت روابط تجاری بین آسیای مرکزی و جنوبی خواهد شد.

این مسیر ریلی بخشی از مسیر راه‌ گذر بین‌المللی شرق به غرب است و تعاملات اقتصادی میان پنج کشور از منتهی الیه شرق آسیا تا غرب این قاره را سرعت می‌بخشد.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی