Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@18:10:26 GMT

۱۱ میلیون تن کالا از بنادر حمل شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۶۷۲۵

۱۱ میلیون تن کالا از بنادر حمل شد

ایران اکونومیست-رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در حال حاضر ۱۱ میلیون و ۹۹۴ هزار تن تا کنون کالای اساسی از بنادر کشور حمل شده است و اولویت ما بندر امام خمینی بوده است.

 داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۷۶ هزار کیلومتر راه روستایی داریم که برای جمعیت بالای ۱۰۰ خانوار و تا مرز ۲۰ خانوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ما نیاز داریم که ۳۲ هزار کیلومتر راه جدید احداث بکنیم.

امانی ادامه داد: قرار بر این شد که سالی ۷ هزار کیلومتر راه را برنامه ریزی کنیم و در حال حاضر موضوع اعتبارات آن را دنبال می‌کنیم. به جز اعتباراتی که مجلس آن‌ها را تصویب کردند، برای این ۳۲ هزار کیلومتر نیاز به اعتبارات جدید است که با سازمان برنامه و بودجه رایزنی کرده ایم که اگر اعتبارات مصوب شود، کار را شروع کنیم.

وی افزود: تقریبا نزدیک به ۱.۵ میلیارد تومان هر کیلومتر راه روستایی هزینه دارد. بعضی از راه‌های روستایی، زیرساخت‌های آن اماده است و اگر سالی ۱۰۰۰۰ میلیارد تومان در اختیار سازمان راهداری قرار بگیرد، ما می‌توانیم بعد از ۴ سال نزدیک به ۳۰۰۰۰ کیلومتر یا کل راه مدنظر را بسازیم.

در رابطه با تامین اعتبار این هزینه‌ها امانی گفت: بخشی از درآمد‌ها از خود سازمان بوده و قرار است که یک سازماندهی و یک بخش آن باید از اعتبارات ملی جذب شود که هر دو این برنامه‌ها در حال پیگیری است و ظرف دو ماه آینده با جهشی که در درآمد‌های سازمان ایجاد می‌شود کار را شروع کنیم.

امانی گفت: در این چند سال راه‌های روستایی ما با توجه به کمبود اعتباراتی که بود دچار فقر شد و ارزیابی های ما نشان دهنده آن است که اعتباراتمان متوسط رو به پایین است. اگر با همین روند بحث جهش اعتبارات بخش راه‌های روستایی را، ظرف چهار سال آینده یک تغییر اساسی در راه‌های روستایی کشور انجام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال گذشته با توجه به طرح ابرار، این موضوع مطرح بود که منتظر اعتبارات نمانیم و با ماشین آلات سازمان راهداری زیر ساخت‌های روستا‌ها را شروع کنیم و تعهد ما این بود که در دو سال ۵ هزار کیلومتر را آماده کنیم و به این تعهد خود عمل کردیم. در حال حاضر نیز منتظر اعتبارات قیر و آسفالت هستیم و اگر اعتبارات به همین نحوی که امسال جهش داشت، اتفاق بیفتد حتما این ۵۰۰۰ کیلومتر کارشان نهایی خواهد شد.

وضعیت بنادر کشور از زبان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور

امانی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۱ میلیون و ۹۹۴ هزار تن تا کنون کالای اساسی از بنادر کشور حمل شده است و اولویت ما بندر امام خمینی بوده است که بعد از مصوبه شورای عالی ترابری که قرار شد کمتر از ۲۵۰۰ ناوگان به این بندر نفرستیم، در حال حاضز نردیک ۲۶۰۰ یا ۲۷۰۰ دستگاه نوگان در حال تردد است.

وی ادامه داد: متاسفانه بندر چابهار وضعیت خوبی ندارد و بخشی از اقلام اساسی در محوطه این بندر رها شده است که تا اخر هفته با بسیجی که در ۶ استان خواهیم داشت، وضعیت این بندر هم به وضعیت نرمال خود می‌رسد.امیدوار هستیم با بحث‌های تشویق که انجام می‌دهیم، روند حمل و نقل کالا‌ها روز به روز افزایش داشته اشد.

امانی افزود: وضعیت انبارش در بندر شهید رجایی و بندر امام وضعیت خوبی است، اما در بندر چابهار با توجه به تازه تاسیس بودن آن تقدامات بسیار خوبی را شروع کردند و این کار‌ها کمک می‌کند که ما در سال‌های آتی مشکل اساسی در این بندر نداشته باشیم. در حال حاضر میزان کالایی که در بنادر دپو شده نزدیک به دو میلیون تن است که که ۱.۴ میلیون آن برای بندر امام است و مابقی آن برای بنادر دیگر است که در یک ماه آینده این دو میلیون تن کالا حمل می‌شود و مشکلی نداشته باشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: روزانه ۹۲ هزار تن کالا در حال حمل است و قرار است که این عدد به ۱۰۰ هزار تن در روز برسد. الان نزدیک به ۴ هزار کامیون و تریلی روزانه کالا‌های اساسی را از بنادر امام، بنادر شهید رجایی و بقیه بنادر کشور حمل می‌کنند. در آینده با کار‌هایی که در حال انجام آن هستیم این عدد را به روزانه ۵۰۰۰ کامیون که این دو میلیون کالای دپو شده هر چه سریعتر تخلیه شود.

امانی در پایان گفت: یکی از بحث‌هایی که دنبال می‌کنیم، ساماندهی پایانه‌های مرزی است که ۹.۵ درصد نسبت به سال قبل رشد داشتیم که این نوید دهنده این است که کار‌های خوبی در پایانه‌های رسمی کشور در حال انجام است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور راه های روستایی هزار کیلومتر کیلومتر راه حال حاضر بنادر کشور بندر امام هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۶۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند

تین نیوز

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح آخرین وضعیت خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries، اعلام کرد: ۲۴ خدمه کشتی مذکور در صحت و سلامت کامل به سر می برند و هیچ گونه نگرانی درباره سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی این افراد وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «علی اکبر مرزبان» در مورد آخرین وضعیت خدمه کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور پرتغال که ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ توقیف شد، اظهار داشت: برخلاف ادعای رسانه های بیگانه و معاند از جمله رسانه های تحت حمایت رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی مبنی بر گروگان گیری خدمه کشتی مذکور که قویاً تکذیب می شود، همه ۲۴ خدمه کشتی مذکور در سلامت کامل به سر می برند و جای هیچ گونه نگرانی در خصوص سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی این افراد وجود ندارد.

یک خدمه خانم به هند بازگشت

وی افزود: در ابتدای امر ۲۵ خدمه کشتی MCS Aries با تابعیت کشورهای هند، پاکستان، فیلیپین، یک نفر روسیه و یک نفر استونی در کشتی وجود داشت که بلافاصله با هماهنگی دیپلماتیک، یکی از این خدمه هندی که خانم بود و فعالیت کارورزی داشت از سایر خدمه جدا شد و به میهن خود بازگشت.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بلافاصله پس از توقیف کشتی مذکور و ابراز نگرانی سفارتخانه های خدمه روی کشتی، تماس های لازم از سوی دولت های متبوع با دستگاه وزارت امور خارجه ایران انجام شد و با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی مکاتبات لازم انجام تا فعالیت ها دنبال شود.

هیچ گونه تهدیدی برای خدمه کشتی توقیفی وجود ندارد

مرزبان با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه هیچ گونه تهدیدی برای خدمه کشتی توقیف شده وجود نداشته و ندارد، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از دولت های عضو کنوانسیون کار دریایی (MLC ۲۰۰۶) و بر اساس اصول حقوق بشری و رویکرد انسانی و دینی خود، همه تمهیدات لازم را برای حفظ سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی جان خدمه کشتی مربوطه اندیشیده است و جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد و همه خدمه آزادانه در کشتی حضور دارند و از تمامی حقوق لازم برخوردار هستند.

برقراری تماس تلفنی، اینترنتی و ملاقات با خدمه کشتی

وی با تاکید بر اینکه صرفاً کشتی MCS Aries توقیف شده و خدمه کشتی توقیف نشده اند، عنوان کرد: این خدمه آزادانه روی کشتی حضور دارند و به امکانات اینترنتی و تلفنی برای برقراری ارتباط با خانواده های خود برخوردار هستند و همه مراتب به سفارتخانه های متبوع اطلاع داده شده است و در عین حال با هماهنگی انجام شده، سفرا و نمایندگان سفارتخانه های این اتباع دیدار کرده اند و در هر زمان دیگری امکان دیدار مجدد وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در این زمینه نیست.

امکان بازگشت به میهن مازاد حداقل خدمه کشتی

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به نماینده مالک و دولت تحت پرچم کشتی اعلام کرده است که با رعایت شرایط ایمنی امکان بازگشت به میهن مازاد حداقل خدمه روی کشتی وجود دارد، اظهار داشت: از نماینده مذکور درخواست شده در صورت تمایل، درخواست رسمی خود را ارائه کنند و پس از آن اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.

مرزبان با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه به خانواده و دولت کشورهای متبوع خدمه کشتی، اطمینان داد که جای هیچ گونه نگرانی در خصوص تامین امنیت، سلامت و ایمنی خدمه وجود ندارد.

این مقام مسوول سازمان بنادر و دریانوردی در پایان خاطرنشان کرد: مسیر ارتباطی از سوی انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران نیز دنبال و مراتب منعکس شده و در حال حاضر فضای بسیار آرامی در کشتی حاکم است و خدمه در سلامت کامل به سر می برند و تا زمانی که تصمیم گیری نهایی انجام شود، شرایط مساعد برای همه خدمه روی کشتی فراهم خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد