Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@18:31:27 GMT

جشنواره ملی هنری محلات حاشیه‌ای کشور برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۶۹۹۰

جشنواره ملی هنری محلات حاشیه‌ای کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سالار شفق پیش از ظهر امروز در نشستی با مسئولین واحدهای تخصصی حوزه هنری کردستان و تعدادی از هنرمندان در سنندج، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جشنواره ملی هنری محلات حاشیه‌ای کشور درحال انجام است و در نیمه دوم سال‌جاری این جشنواره با به نمایش گذاشتن آثار تولید شده در بخش‌های مستند، نمایش، موسیقی، کتاب‌های تولیدی و تجسمی  در 26 محله از 8 استان کشور برگزار می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن روند انجام پروژه‌های مختلف هنری در قالب طرح ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی گفت: استان کردستان در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است و تمامی پروژه‌های استان یا به پایان رسیده یا تا پایان ماه نهایی و به پایان می‌رسد.

شفق با اشاره به اینکه از سال گذشته در ۸ استان و ۲۶ محله از نواحی منفصل شهری کار را شروع کرده‌ایم، عنوان کرد: این کار انجام شد تا الگوی هویتی خودمان را به عنوان یک مدل جامع با استفاده از ابزار هنر طراحی کرده و در استان‌ها اجرا کنیم.

رئیس اداره هنر اجتماعی حوزه هنری افزود: هم اکنون 120 اثر هنری در 8 استان تهران، البرز، سیستان وبلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان، کهکیلویه وبویراحمد وکردستان در بخش‌های مختلف در 26 محله حاشیه شهرها که بیش از این مورد کم توجهی واقع شده بودند در حال انجام است که حاصل آن تولید آثاری ماندگار و ارزشمند در بخش‌های مستند، نمایش، سرود، کتاب و تجسمی توسط هنرمندان متعهد و با انگیزه است.

وی کشف، جذب و پرورش استعدادهای هنری در این مناطق را از اصلی‌ترین اهداف حوزه هنری در نواحی منفصل شهری عنوان کرد وگفت: هم اکنون تعداد قابل توجهی از کودکان، نوجوانان و جوانان در این نواحی به جمع هنرجویان حوزه هنری افزوده شده‌‎اند که برای تداوم فعالیت‌های هنری و آموزشی به این افراد برنامه‌های حمایتی خوبی  را با هدایت حوزه‌های هنری استان‌هاپیش بینی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: به منظور ایجاد انگیزه و به تصویر در آوردن قابلیت‌های هنری هنرآموزان این نواحی برگزاری اجراهای عمومی برای گروه‌های نمایشی، اجرای گروه‌های سرود در مراسم‌های مختلف، اکران آثار مستند تولید شده ، برگزاری نمایشگاه‌های هنری عکس و ...در کنار معرفی کتب تولیدی در قالب‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است. 

شفق با اشاره به ضرورت  برگزاری اردوهای هنری وفرهنگی ویژه این هنرجویان تصریح کرد: توزیع بسته‌های حمایتی و آموزشی در بین این افراد و هماهنگی حضور هنرمندان مطرح و شناخته شده جهت حضور در کلاس های آموزشی مد نظر و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی وهنری با استفاده از بسترهای مهیا شده از دیگر برنامه‌هایی است که زمینه اجرایی آن فراهم گردیده است.

وی افزود: درجشنواره پیش رو ضمن رونمایی از 26 عنوان کتاب تولیدی دیگر آثار تولید شده در بخش‌های مختلف در یک محیط غیر رقابتی با هدف افزایش دوستی‌ها و شناخت ظرفیت‌های موجود با حضور هنرمندان و هنرجویان این طرح به نمایش عمومی گذاشته 
می‌شود. 

دراین جلسه هنرمندان و مسئولین واحدهای تخصصی ضمن گزارشی از روند انجام فعالیت‌ها و پروژه‌های در دست اقدام به بحث وبررسی این آثار پرداختند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره ملی هنری محلات حاشیه ای حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج

به گزارش خبرگزازای خبرآنلاین از سنندج، اسعد فرهادی رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفتگویی خبری با تبریک فرارسیدن میلاد خجسته حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: نقش آفرینی و حضور دختران و زنان این سرزمین در طول دوران انقلاب اسلامی با سرلوحه قراردادن ویژگی های یک زن مسلمان ایرانی و کمک در توسعه کشور و استان بسیار چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: حضور بانوان در عرصه های مختلف علمی و دانشگاهی، فرهنگی و هنری، سیاسی و اقتصادی ، ورزشی و اجتماعی نشان از توجه جدی نظام اسلامی به جایگاه واقعی زن در جامعه اسلامی است.

فرهادی تصریح کرد: در بخش فرهنگ و هنر هم امروز بانوان هنرمند در رشته های مختلف هنری حضوری جدی و بسیار پر اهمیتی را دارند که خلق آثار شایان توجه هنری مؤید همین امر است.

فرهادی در ادامه به نمایشگاه سیاه قلم بانوان هنرجوی حوزه هنری اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه حاصل یک سال فعالیت ۲۵ بانوی هنرجو است که زیر نظر مدرس دوره خانم فرنوش درخشانی از ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۳ به مدت یک هفته آثار خود را در معرض نمایش علاقه مندان قرار می دهند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: در این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه تخصصی این هنر در استان محسوب می گردد ۴۶ اثر هنرجویان تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ آماده بازدید علاقه مندان است.

بانو فرنوش درخشانی مدرس کلاس های سیاه قلم حوزه هنری آنش آموخته مهندسی فناوری اطلاعات بیش از یک دهه است که به صورت تخصصی در زمینه طراحی و سیاقلم از مبتدی تا حرفه ای در آموزشگاه های هنری و مدارس سنندج مشغول به آموزش هستند که حاصل آن تربیت صدها هنرجوی توانمند در این زمینه است.

برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی و حضور در برنامه های مختلف هنری بخشی از موفقیت های این بانوی هنرمند محسوب می گردد.

کلاس های آموزشی این هنرمند همه روزه در محل حوزه هنری استان کردستان دائر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903044

دیگر خبرها

  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است