Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@19:36:50 GMT

توضیح پلیس درباره فیلم برخورد نامناسب مامور با یک متهم

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۷۰۶۲

توضیح پلیس درباره فیلم برخورد نامناسب مامور با یک متهم

آفتاب‌‌نیوز :

یرهنگ موسی عرب افزود: متأسفانه رسانه‌های معاند صرفاً بخش کوچکی از کلیپ و ماجرا را منتشر و روی آن مانور داده اند.

به گزارش روز پنجشنبه نیروی انتظامی، وی ادامه داد: در پی انتشار یک کلیپ چالشی و مغرضانه با عنوان اینکه نیروی سرکوبگر انتظامی بندرعباس در حرکتی غیر انسانی در ملاء عام اقدام به ضرب و شتم یک سارق بازداشت شده کرده است، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان انتظامی، رده‌های نظارتی و پلیس فتا استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ عرب اضافه کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد به دنبال نارضایتی و اعلام شهروندان از مزاحمت‌های فراوان یک سارق حرفه‌ای منزل و داخل خودرو در شهرک دریاپیشگان پیامبراعظم بندرعباس، گشت خودرویی کلانتری به محل اعزام شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان تصریح کرد: در گشت زنی‌های هدف‌مند گشت کلانتری، متهم مورد نظر شناسایی شد که هنگام دستگیری ضمن تمرد و عربده کشی، به سمت مأمور و سرباز وظیفه حاضر در محل حمله ور شده و اجازه دستگیری و زدن دست بند را نداده است.

این مسئول انتظامی ضمن مذموم شمردن برخورد مأمور و ذکر این نکته که از سوی مبادی نظارتی انتظامی استان تنبیه انضباطی برای مأمورخاطی در نظر گرفته شده، تصریح کرد: در فرآیند دستگیری متهم و زدن دستبند، یکی از شهروندان با سوء نیت و با هدف تخریب وجهه پلیس در جامعه با بیان کلمات والفاظ تخریبی و مغرضانه اقدام به تهیه و انتشار یک فیلم کوتاه در فضای مجازی کرد.

به گفته سرهنگ عرب با تلاش‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا عامل انتشار کلیپ در فضای مجازی شناسایی شد و تلاش برای دستگیری این مجرم فضای مجازی ادامه دارد.

کارشناس اجتماعی پلیس هرمزگان تأکید کرد: کلیپ کاملا مغرضانه بوده و فقط روی یک بخش کوچک و تقطیع شده مانور داده اند در صورتی که برابر بررسی‌های میدانی و اظهارات شاهدان عینی، برخورد شدید این سارق و استفاده از الفاظ رکیک و حمله ور شدن به سمت مأمورکلانتری زمینه ساز این برخورد بود.

سرهنگ عرب اضافه کرد: متأسفانه به این مباحث توسط رسانه‌های معاند پرداخته نشده و هدفمند و جهت تخریب منزلت اجتماعی پلیس، صرفا بخشی از ماجرا رسانه‌ای شده است.

این مسئول در پایان سوابق هنجار شکنانه این مجرم سابقه دار را شرارت، سرقت منزل و مغازه، ایجاد مزاحمت در ساعات پایانی شب برای شهروندان، حمل و فروش مواد مخدر در محلات مختلف بندرعباس اعلام و خاطرنشان کرد: بی شک توجه به مطالبات عمومی، افزایش تاب آوری در انجام مأموریت‌ها و رعایت حقوق شهروندی همیشه الگو و مدنظر پلیس ومورد تأکید فرماندهی به کارکنان زیرمجموعه است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۷۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ متهم به قتل در آمل

رئیس کل دادگستری مازندران از بازداشت دو متهم به قتل در شهرستان آمل خبر داد و گفت: متهمین پس از تشکیل پرونده قضایی، با صدور قرار مناسب به زندان معرفی شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، عباس پوریانی مدیرکل دادگستری مازندران اظهار داشت: طبق تحقیقات انجام شده، متهمین، بامداد روز حادثه وارد ویلایِ شخصیِ مقتول در یکی از روستاهای شهرستان بابلسر شده و مقتول که یک مرد 52 ساله بوده را به قتل رساندند.

وی ادامه داد: متهمین در ادامه مقتول را با خودروی شخصی اش به یکی از مناطق جنگلی آمل منتقل و پس از رها کردن خودروی وی در پرتگاه از محل متواری شدند.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: پس از کسب خبر، مامورین پلیس آگاهی با بررسی محل و نحوه سقوط و محل قرار گرفتن جسد متوجه ساختگی بودن تصادف شده و دریافتند محل فوت در مکان دیگری بوده است.

پوریانی افزود: با پیگیری‌های ویژه دادستانی شهرستان آمل و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، خودروی متهمین با رصد دقیق اطلاعاتی و استفاده از سامانه های پلیس، شناسایی و در عملیات های جداگانه دو متهم به قتل و سه نفر دیگر که انگیزه های این قتل را فراهم نموده بودند، دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمین صراحتاً به بزه انتسابی اقرار کرده اند، انگیزه عنوان شده از سوی متهمین را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد و افزود: امروز یکی از متهمین به اتهام مباشرت در قتل و متهم دیگر به اتهام معاونت در قتل، با صدور قرار مناسب قانونی به زندان معرفی و جهت ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

لازم به ذکر است مقتول، 15 سال پیش از دستگاه قضایی منفک شده و سالها به عنوان وکیل رسمی مشغول به فعالیت بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • ۱۲ متهم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • دستگیری یکی از اراذل و اوباش معروف در گرگان
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در این بزرگراه تهران
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم تهران
  • دستگیری ۲ متهم به قتل در آمل