Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: ما نیازمند مدیریت یکپارچه با همکاری وزارت جهاد و وزارت نیرو دولت سیزدهم هستیم. ما باید با استفاده از ظرفیت آب‌های شیرین در کشور، بتوانیم کل کشور را پوشش دهیم.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایسنا، علیرضا نظری با اشاره به رأی اعتماد مجلس یازدهم به سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی دولت جدید اظهار کرد: سید جواد ساداتی نژاد پیش از تصدی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان در یک سال گذشته مسائل مختلف حوزه کشاورزی را تحلیل و بررسی کردند. می‌توان گفت ایشان اشراف کاملی به این حوزه دارند. ما در آخرین نشستی که در خدمت ایشان بود، اولویت‌ها را به ایشان یادآوری کردیم. اولویت‌ها چیزی نیست جز مصوبات برنامه ششم توسعه.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:‌ سامان دهی اراضی کشاورزی، کشت قرادادی و مدیریت آب در شرایط فعلی کشور از جمله این اولویت‌ها است. مباحث حوزه کشاورزی از تولید گرفته تا تجارت باید اولویت‌های مشخصی داشته باشد.

وی با اشاره به بازگشت قانون انتزاع اختیارات وزارت جهاد کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ رئیس جمهور سابق در جلسه سران سه قوا اجازه تمرکز دو ساله اختیارات بازرگانی در وزارت صمت را مطرح کردند. با پایان یافتن این مهلت امیدواریم شاهد انتزاع اختیارات و بازگشت اختیارات بازرگانی محصولات کشاورزی به وزارت خانه جهاد کشاورزی باشیم.

نماینده مردم خمین در مجلس در مورد مسائل بودجه وزارت جهاد کشاورزی گفت:‌ ما پس از انقلاب در حوزه صنعت، هزاران میلیارد دلار و تومان در حوزه صنعت سرمایه گذاری کردیم و عنایت ویژه‌ای به این بخش داشتیم اما در حوزه کشاورزی در سالهای بعد از انقلاب توجه چندانی به بخش کشاورزی نداشتیم. از آنجا که امنیت غذایی یکی از مسائل مهم است، انتظار می‌رود در تأمین بعضی کالاها کاملا خودکفا باشیم. امید داریم که دولت جدید در این دوره به زیرساخت‌های بخش کشاورزی مثل صنایع تبدیلی، صادرات محصولات، معافیت مالیاتی کارگاه‌های زیر ده نفر در روستاها، تأمین حق بیمه دولت و… توجه ویژه‌ای داشته باشد. همه این مسائل نیازمند تعامل ساداتی نژاد با رئیس سازمان برنامه و بودجه است.

نظری در پایان در خصوص تنش‌های آبی اخیر کشور اظهار کرد:‌ آب، جزء منابع ملی کشور است. بنابراین نباید با ملاحظات شهری و محلی ارزیابی و سیاست گذاری شود. منابع آبی ما در همه جای کشور یکسان نیست. ما نیازمند مدیریت یکپارچه با همکاری وزارت جهاد و وزارت نیرو دولت سیزدهم هستیم. ما باید با استفاده از ظرفیت آب‌های شیرین در کشور، بتوانیم کل کشور را پوشش دهیم. البته بحث انتقال آب از دریای خزر، دریا عمان و خلیج فارس برای بخش کشاورزی می‌تواند مفید باشد.

برچسب هاایران خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو وزارت جهاد کشاورزی کمیسیون کشاورزی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان

آفتاب‌‌نیوز :

فتح‌الله توسلی امروز با بیان اینکه کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران موجب گلایه کشاورزان استان شده است، اظهار کرد: با توجه به تصمیمات قبلی حدود ۲۰ میلیون لیتر سهمیه سوخت تراکتور‌ها کاهش پیدا کرده و این موضوع مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد نموده است.

وی گفت: نمایندگان نیز در گلایه به این وضعیت در صحن علنی مجلس اقدامات ناهماهنگ وزارت نفت، جهاد کشاورزی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا را غیر قابل قبول دانسته و نسبت به ساماندهی این موضوع تأکید کردند.

نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس ادامه داد: کشاورزی که در این شرایط سخت اقتصادی در حوزه تولید فعالیت دارد نباید با معادله چندمجهولی مواجه شود و این وضعیت اصلا پذیرفتنی نیست.

 وی افزود: نباید چنین باشد که افرادی در پایتخت یک شبه تصمیم بگیرند سهمیه سوخت یک استان را کاهش دهند و مردم با مشکل و کمبود سوخت مواجه شوند.

توسلی اضافه کرد: پیرو پیگیری‌های انجام شده امروز جلسه‌ای در مرکز مکانیزاسیون جهاد کشاورزی با حضور مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی، مرکز آمار وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پالایش نفت و سازمان بازرسی کشور تشکیل دادیم و دغدغه کشاورزان را مطرح کردم.

وی در این باره گفت: طی بررسی‌ها مقرر شد کمیته‌ای در اسرع وقت در وزارت جهاد کشاورزی در خصوص بررسی مجدد کاهش سهمیه سوخت کشاورزان تشکیل و اقدام شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل