Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان پارلمان عراق ضمن اشاره به اینکه آمریکا مسئول حمله به مواضع حشد شعبی در مرز عراق و سوریه است خواستار یک پاسخ قاطع به این جنایت‌ها و اخراج نظامیان واشنگتن از عراق شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از وبسایت المعلومه، نمایندگان فراکسیون‌های سیاسی مختلف در پارلمان عراق بی توجهی دولت به اقدام نیروهای آمریکایی در مورد هدف قرار دادن مکرر مواضع حشد شعبی در سراسر عراق را محکوم و بر ضرورت انجام یک اقدام دیپلماتیک و قضایی برای پاسخ به جنایت‌های آمریکا و توقف این رفتارهای آن تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا «فاضل جابر» عضو فراکسیون پارلمانی صادقون اظهار داشت که تجاوزات آمریکا باید با واکنش قاطع دولت مواجه گردد. سکوت در برابر ادامه تجاوزات آمریکا علیه حشد شعبی به معنای پذیرش این اتفاقات است.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد که به منظور محافظت از حاکمیت کشور باید نیروهای خارجی سریعا از آن بیرون بروند.

از طرف دیگر «محمد کریم» نماینده ائتلاف فتح نیز در این خصوص اظهار داشت که سکوت دولت و بی توجهی به تجاوزات آمریکا که به شکل مکرر علیه حشد شعبی انجام می‌شود به معنای چراغ سبز برای ادامه این تجاوزات است.

این نماینده پارلمان عراق بر ضرورت محاکمه طرف آمریکایی در قبال جنایت‌های مکرر آن علیه عراقی‌ها و حشد شعبی تاکید کرد.

«باسم خزعل» نماینده مستقل در پارلمان عراق نیز از ادامه تجاوزات نیروهای آمریکایی علیه حاکمیت عراق و سکوت دولت در این زمینه و عدم انجام هیچ اقدامی برای توقف جنایت‌های ایالات متحده انتقاد کرد.

از سویی «محمود الحیانی» عضو ائتلاف فتح در پارلمان عراق شب گذشته اعلام کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی مسئول مورد هدف قرار دادن حشد شعبی در مرزهای عراق و سوریه هستند.

وی با اشاره به این که ادامه حضور نیروهای بیگانه در عراق به معنای این است که حاکمیتی در این کشور وجود نخواهد داشت تاکید کرد، ما تجاوز به حشد شعبی در مرز عراق و سوریه را محکوم می‌کنیم و البته این مووضوع جدیدی نیست؛ زیرا این آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که حشد شعبی را هدف قرار دادند.

الزبیدی: دولت عراق باید مصوبه پارلمان در خصوص خروج نیروهای بیگانه را اجرا کنداخبار انتخاباتی عراق| اوج‌گیری حملات داعش تا نگرانی‌ از تأثیرگذاری سفارت آمریکا بر نتایج انتخاباتروند خروج نیروهای رزمی آمریکا از عراق چگونه پیش می‌رود؟

این نماینده عراقی افزود، دولت موظف است نیروهای بیگانه را از کشور خارج کند؛ زیرا حضور نیروهای خارجی به معنای عدم وجود حاکمیت برای عراق است.

وی تصریح کرد، ما دولتی می خواهیم که بتواند از شهروندان محافظت کند. سکوت دولت نشانه ضعف آن است و ما خواستار یک پاسخ سیاسی و قاطع به تجاوزاتی هستیم که نیروهای حشد شعبی را هدف قرار داد.

سه‌شنبه‌شب به مواضع حشد شعبی در نزدیکی البوکمال در مرز عراق و سوریه حمله هوایی شد.

کانال تلگرامی صابرین نیوز در این باره گزارش داد که جنگنده‎‌های F15 E آمریکایی نوار مرزی عراق سوریه را هدف قرار دادند.

در ادامه این گزارش آمده است که جنگنده‌های آمریکایی دست‌کم با چهار موشک مرز عراق و سوریه را هدف قرار دادند.

سه خودروی حشد شعبی و همچنین دوربین حرارتی که از آن برای مراقبت از نوار مرزی و جلوگیری از نفوذ داعش به عراق استفاده می‌شد، در این حمله هوایی هدف قرار گرفت، اما این حمله هیچ گونه تلفات جانی نداشت.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هرگونه ارتباط خود با بمباران سه‌شنبه‌شب در مرز عراق و سوریه را رد کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرز عراق و سوریه مواضع حشد شعبی پارلمان عراق حشد شعبی هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۷۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه

عضو هیأت رئیسه مجلس در جلسه علین امروز بیانیه ۱۵۰ نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه) قوه مقننه، بیانیه 150 نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد.

 متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیبت‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستم‌دیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به 7 دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت‌خواه و نوع‌دوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد