Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، عابد حقدادی صبح امروز در نشست صمیمی هیئت‌های ورزشی شهرستان از تصویب بودجه ۵ میلیارد تومانی برای امور عمرانی در ورزش ساوه خبر داد و گفت: این اعتبار از محل منابع ملی و استانی بوده و به غیر از این هم از محل منابع کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مبلغ مشخصی به ورزش اختصاص خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش سرانه ورزش طی چند سال اخیر در ساوه گفت: انتظار داریم با بودجه تعریف شده، در روستاهای دالستان و یاتان و همچنین طرازناهید زمین چمن مصنوعی ساخته شود و جوانان روستاهای ذکر شده بتوانند از توزیع عادلانه امکانات بهره‌مند شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه خیرین در روستای الوسجرد نیز در حال ساخت سالن ورزشی هستند گفت: این آمادگی وجود دارد که در بحث زیرساخت‌های ورزشی شهرستان البته به امید بهبود وضعیت تخصیص اعتبار اقدامات لازم را انجام دهیم که مهمترین آن ورزشگاه شهید چمران خواهد بود.

حقدادی با تأکید بر اینکه اماکن ورزشی موجود در شان ورزشکاران استان نیست اضافه کرد: با وجود پیشرفت تکنولوژی و وجود فضای تبادل اطلاعات و ارتباطات، جوانان ساوه و استان امکانات خود را با سایر شهرها مقایسه می‌کنند و می‌بینند که این امکانات جوابگوی نیاز آنها نیست.

وی تصریح کرد: اقداماتی را در راستای بازسازی اماکن ورزشی انجام داده‌ایم و امیدواریم با تخصیص به‌موقع منابع این روند ادامه یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی استعداد ورزشی در شهر ساوه را بالا دانست و عنوان کرد: در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله فوتسال و فوتبال و سایر رشته‌ها ورزشکاران با استعدادی در این شهر وجود دارد و ورزش‌هایی مثل کشتی و کاراته ما در ساوه پتانسیل حضور در سطح باشگاه‌های کشور را دارند.

حقدادی افزود: باشگاه‌های خوشه طلایی، سن‌ایچ ساوه، شهرداری ساوه و آلومینیوم پارس در فوتسال و فوتبال هم جزء شناسنامه‌های ورزش استان هستند و باید با اتخاذ تدابیر لازم در حفظ آنها کوشا بود.

وی در ادامه به اشاره به بازگشایی باشگاه‌های ورزشی از اواخر شهریور گفت: طی هماهنگی صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد از اواخر شهریورماه باشگاه‌های ورزشی با ارائه کارت واکسیناسیون از سوی ورزشکاران با رعایت فاصله اجتماعی و حداقل ظرفیت، فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در ادامه از ۳ رویکرد در حوزه جوانان نام برد و عنوان کرد: مرکز شتاب‌دهی و نوآوری ایده‌های اشتغال در استان راه‌اندازی شده است که در حال حاضر ۲۳ طرح در این مرکز در حال معرفی به بازار است که می‌تواند باعث به وجود آمدن اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای مردم استان شود.

حقدادی با بیان اینکه تاکنون ۸۵ درصد بحث تسهیلات ازدواج در استان محقق شده افزود: با توجه به فعالیت گروه‌های جهادی در سطح استان، انتظار داریم این گروه‌ها در بحث محرومیت‌زدایی در حوزه ورزش نیز فعال شوند تا با حضور در روستاها و مناطق محروم استان در این حوزه نیز خدمت‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه حضور صنایع در بحث تیم‌داری و ورزش حرفه‌ای کمک شایانی در پیشرفت ورزش و زیرساخت‌های ورزشی یک شهر می‌کند گفت: حذف معافیت‌های مالیاتی صنایع در حوزه روزش زنگ خطر را برای شهرهای مثل ساوه و اراک دیگر شهرهای صنعتی به صدا درخواهد آورد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی تصریح کرد: اگر این معافیت‌های در استان نباشد ما آسیب خواهیم خورد لذا از نمایندگان مجلس می‌خواهیم در قانون هفتم توسعه بحث معافیت‌های مالیاتی صنایع در حوزه ورزش را به جد پیگیری کنند تا از حداقل‌های این معافیت بهره‌مند شوند.

رئیس اداره ورزش و جوانان ساوه نیز در این جلسه از سازمان‌دهی بیش از ۵ هزار نفر ورزشکار در قالب ۳۸ هیئت ورزشی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در سطح شهرستان ساوه ۲۰ خانه ورزش روستایی و ۶ سازمان مردم‌نهاد وجود دارد که در راستای تقویت فرهنگ ورزش و تندرستی فعال هستند.

سید محمد عبدی افزود: از مجموع ۷۳ باشگاه ورزشی در سطح شهرستان ساوه بالغ‌بر ۱۰ باشگاه به دلیل مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا مجبور به تعطیلی و جمع‌آوری باشگاه شدند که این می‌تواند به ورزش شهر خسارت جبران‌ناپذیری بزند.

وی بر لزوم حمایت از باشگاه‌داران تأکید کرد و با بیان اینکه ساوه نیاز به افزایش سرانه ورزش دارد گفت: یکی از مطالباتی که در سطح شهرستان در حوزه ورزش عنوان می‌شود تخصیص سهمیه مسکن ملی برای ورزشکاران واجد شرایط و همچنین تعیین تکلیف بیمه مربیان است که باید به این موضوعات توجه ویژه کرد.

رئیس اداره ورزش ساوه تصریح کرد: همچنین تخصیص یک درصد از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده صنایع می‌تواند گام بلندی در راستای تقویت ورزش در سطح شهرستان شود که انتظار می‌رود با انجام اقدامات جدی در این حوزه صنایع نیز به این سمت و سو هدایت شوند.

در ادامه این جلسه جمعی از ورزشکاران و مسئولان هیئت‌های ورزشی به بیان دغدغه‌ها و مشکلات مربوط پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزش ساوه استان مرکزی بودجه مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی سطح شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۷۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند

سرهنگ مجتبی جمالی فرمانده انتظامی ساوه گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر حضور ۲ فرد ناشناس، در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان ساوه، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از کسب اطمینان از صحت موضوع اعلامی و حضور این افراد به منظور حفاری و کشف اشیاء عتیقه، ماموران ۲ نفر را حین حفاری مشاهده و دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به یگان انتظامی منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه از این متهمان یک دستگاه گنج یاب و مقادیری اشیاء تاریخی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد خاطرنشان کرد: این افراد با مشاهده مستندات و مدارک پلیسی در بازجویی‌های تخصصی ماموران انتظامی ساوه، به ناچار لب به اعتراف گشوده و بیان داشتند که قصد حفاری و کشف اشیاء گران قیمت باستانی و عتیقه را در روستای مورد نظر داشته اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در پایان با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با افراد سودجو و قانون گریز به منظور پیشگیری از سرقت آثار تاریخی و فرهنگی کشور افزود: ۲ متهم دستگیر شده در این عملیات پلیسی، پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد معارفه شد
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد