Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کار دولت جدید لبنان، همزمان با ورود کاروان‌های حامل سوخت ایران به خاک این کشور تصریح کرد که به این ترتیب یک محاصره تاریخی و ظالمانه در هم شکسته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «مصطفی بیرم» وزیر کار دولت لبنان، امروز (پنجشنبه، ۱۶ سپتامبر)، همزمان با ورود تانکرهای سوخت ایران به لبنان گفت که امروز یک «محاصره تاریخی ظالمانه» در هم شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با شبکه «المنار»، تصریح کرد: «لبنان با کاروان‌‌های شامل تانکرهای حامل مازوت ایران، یک محاصره تاریخی و ظالمانه را در هم شکست که کشورها [ی دیگر] قادر به شکستن آن نبودند».

رسانه‌های لبنانی، صبح امروز (پنجشنبه؛ ۱۶ سپتامبر)، از ورود کاروان نخست شامل ۲۰ تانکر حامل سوخت ایران به این کشور خبر دادند. شبکه «لبنان۲۴» نیز با انتشار فیلمی اعلام کرد که تانکرهای حامل مازوت ایران وارد منطقه «حوش السید علی» در الهرمل شده‌اند. پس از آن شبکه المنار اعلام کرد که این کاروان با عبور از شهرکهای العین و النبی عثمان وارد جاده منتهی به شهر بعلبک خواهد شد و در آن‌جا محموله خود را تخلیه خواهد کرد. 

ساعاتی پس از ورود کاروان نخست، سه کاروان دیگر حامل تانکرهای مازوت ایران وارد خاک لبنان شدند.

دبیر کل حزب‌الله در سخنرانی سه شب پیش خود (۲۲ شهریور) اعلام کرده بود که اولین کشتی حامل فرآورده‌های نفتی، شامگاه یکشنبه هفته جاری، وارد بندرگاه بانیاس سوریه شده و روند انتقال سوخت روز پنجشنبه (امروز) به لبنان آغاز خواهد شد.

وی شب گذشته نیز در پیامی ضمن تشکر از مردم، برای حفظ سلامت آن‌ها و تسهیل روند ورود کاروان‌ حامل سوخت به لبنان خواستار عدم تجمع مردمی شد.

«احمد ریا» مسئول رسانه‌ای حزب‌الله در البقاع، نیز اعلام کرده بود که ایستگاه اول تانکرها میان شهرهای «العین» و «اللبوه» است و ایستگاه آخر تانکرها در ورودی بعلبک جنوبی در میدان «دورس» است و مراسم استقبال مردمی در ساعت ۱۵ (به وقت محلی/ ۱۶:۳۰ به وقت تهران) با حضور وزرا، نمایندگان منطقه، رؤسای شهرداری‌ها و غیره برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لبنان تحریم های آمریکا سوخت المنار ورود کاروان سوخت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۷۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، صبح امروز به وقت محلی وزیر ورزش و جوانان برای حضور به عنوان مهمان ویژه در دیدار نهایی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا وارد بانکوک تایلند شد.

ناصرالدین حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در بدو ورود وزیر ورزش و جوانان به بانکوک ضمن حضور در فرودگاه، به هاشمی خوش‌آمد گفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شوتی سواران در برخورد با اتوبوس جان باختند
  • 2 کشته بر اثر برخورد خودروی شوتی با اتوبوس در محور نهبندان-زاهدان 
  • تصادف بامداد امروز در محور نهبندان-زاهدان ۲ کشته بر جای گذاشت
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج