Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:37:21 GMT

دولت در ساخت مسکن تسهیل‌گر بخش خصوصی است

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۷۸۵۰

دولت در ساخت مسکن تسهیل‌گر بخش خصوصی است

«احمد محرم زاده» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به تصویب طرح جهش تولید و تامین مسکن در مجلس شورای اسلامی و تاییدآن از سوی شورای نگهبان گفت: این طرح در کمیسیون عمران برای رفع کمبود مسکن تدوین شده و بویژه برای جوانانی که فاقد مسکن بوده و در شُرف ازدواج هستند، تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کمیسیون عمران با وزارت راه و شهر سازی، زمین‌های متعلق به این وزراتخانه در اختیار بخش مسکن قرار می گیرد. وزیر راه و معاونینش هم وعده دادند که تسریع این پروسه را در اولویت کاری خود قرار دهند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه دولت مسکن نمی سازد بلکه تسهیل‌گری می‌کند، گفت: دولت با فراهم کردن زمین و تامین مصالح ساختمانی از بخش خصوصی  در ساخت مسکن  حمایت می‌کند و پیمانکاران با قیمت مشارکتی مسکن می سازند.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس، تمام نهادها و ارگان‌های خدمات رسان دولتی مکلف هستند زیرساخت‌های لازم  برای تولید مسکن را برای بخش خصوصی فراهم کنند.

محرم زاده یادآورشد: در این مصوبه برای افراد و مسئولینی که در اجرای این قانون همراهی نکنند و زمین‌های دولتی و مازاد وزارتخانه‌ها را ظرف سه ماه برنگردانند «جرم انگاری» پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح قرار است سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود، گفت: با هماهنگی نهادهای دولتی این مقدار از مسکن برای جبران کمبود مسکن ساخته می‌شود و کسانی که وام مسکن  دریافت نکرده اند در اولویت دریافت تسهیلات هستند.

نماینده مردم اهر و هریس گفت: در این مصوبه صندوق ویژه ای در بانک مسکن پیش بینی شده که  وزیر راه و شهرسازی رییس آن صندوق است و از پنج محل از جمله اخذ مالیات بر خانه‌های خالی، این صندوق شارژ می شود و تسهیلاتی با سود کم به افراد فاقد مسکن پرداخت می کند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بانک مسکن پروندهٔ خبری الزامات ساخت مسکن و تحقق برنامه‌ های دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بانک مسکن مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بانک مسکن مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ و بخش دوم آن که به جداول بودجه مربوط است، در دستور کار قرار گرفت و پیوست شماره (۱) و پیوست شماره (۳) جدول شماره ۱۱ لایحه بودجه به تصویب نمایندگان رسید و کمیسیون تلفیق و نماینده دولت با این پیوست‌ها موافقت کردند.

در ادامه محمدباقرقالیباف با قدردانی از مجلس و دولت در بررسی و اتمام بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در توضیحاتی گفت: در جداول تلاش شده بود که تراز رعایت شود. البته در داخل جداول اگر ناترازی‌هایی وجود داشته باشد این اجازه را باید هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه داشته باشد تا در رفت و برگشت‌هایی که بخش دوم لایحه بودجه با شورای نگهبان دارد، کار به نتیجه برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر رفت و برگشتی که در لایحه بودجه بین مجلس با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت انجام شود که ماهیت جداول را تغییر دهد، حتما به صحن مجلس خواهد آمد تا توسط نمایندگان این موضوع بررسی شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: طبق نظر دولت و کمیسیون تلفیق مقرر شد از بودجه وزارت بهداشت و درمان برای پرستاران و کادر درمان، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای فوق العاده شغل آنها اختصاص داده شود و در تراز جداول باید این مبلغ لحاظ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • انعقاد قرارداد ساخت ۳ هزار مسکن در شهر امیرکبیر
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود