Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کار دولت جدید لبنان، همزمان با ورود کاروان‌های حامل سوخت ایران به خاک این کشور تصریح کرد که به این ترتیب یک محاصره تاریخی و ظالمانه در هم شکسته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «مصطفی بیرم» وزیر کار دولت لبنان، امروز (پنجشنبه، ۱۶ سپتامبر)، همزمان با ورود تانکرهای سوخت ایران به لبنان گفت که امروز یک «محاصره تاریخی ظالمانه» در هم شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با شبکه «المنار»، تصریح کرد: «لبنان با کاروان‌‌های شامل تانکرهای حامل مازوت ایران، یک محاصره تاریخی و ظالمانه را در هم شکست که کشورها [ی دیگر] قادر به شکستن آن نبودند».

رسانه‌های لبنانی، صبح امروز (پنجشنبه؛ ۱۶ سپتامبر)، از ورود کاروان نخست شامل ۲۰ تانکر حامل سوخت ایران به این کشور خبر دادند. شبکه «لبنان۲۴» نیز با انتشار فیلمی اعلام کرد که تانکرهای حامل مازوت ایران وارد منطقه «حوش السید علی» در الهرمل شده‌اند. پس از آن شبکه المنار اعلام کرد که این کاروان با عبور از شهرکهای العین و النبی عثمان وارد جاده منتهی به شهر بعلبک خواهد شد و در آن‌جا محموله خود را تخلیه خواهد کرد. 

ساعاتی پس از ورود کاروان نخست، سه کاروان دیگر حامل تانکرهای مازوت ایران وارد خاک لبنان شدند.

دبیر کل حزب‌الله در سخنرانی سه شب پیش خود (۲۲ شهریور) اعلام کرده بود که اولین کشتی حامل فرآورده‌های نفتی، شامگاه یکشنبه هفته جاری، وارد بندرگاه بانیاس سوریه شده و روند انتقال سوخت روز پنجشنبه (امروز) به لبنان آغاز خواهد شد.

وی شب گذشته نیز در پیامی ضمن تشکر از مردم، برای حفظ سلامت آن‌ها و تسهیل روند ورود کاروان‌ حامل سوخت به لبنان خواستار عدم تجمع مردمی شد.

«احمد ریا» مسئول رسانه‌ای حزب‌الله در البقاع، نیز اعلام کرده بود که ایستگاه اول تانکرها میان شهرهای «العین» و «اللبوه» است و ایستگاه آخر تانکرها در ورودی بعلبک جنوبی در میدان «دورس» است و مراسم استقبال مردمی در ساعت ۱۵ (به وقت محلی/ ۱۶:۳۰ به وقت تهران) با حضور وزرا، نمایندگان منطقه، رؤسای شهرداری‌ها و غیره برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لبنان تحریم های آمریکا سوخت المنار ورود کاروان سوخت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بازیکن آمریکایی توسط باشگاه ایرانی

تیم بسکتبال شهرداری گرگان پس از کش‌وقوس‌های فراوان با دایموند لوئیس، سنتر آمریکایی ۲۰۸ سانتی‌متری و ۲۷ساله به توافق رسید تا این بازیکن در مسابقات فینال سوپرلیگ غرب آسیا و نیمه‌نهایی لیگ برتر ایران در جمع شاگردان مصطفی هاشمی حضور یابد.

پس از جدایی نورول پله، سنتر لبنانی (او اصلیتی آمریکایی دارد و برای تیم ملی لبنان بازی می‌کند) تیم شهرداری گرگان، این باشگاه خواستار جذب حامد حداید بود که این اتفاق رخ نداد. اکنون پس از اینکه شهرداری گرگان بازی نخستش در سری فینال سوپرلیگ غرب آسیا را با نتیجه سنگین ۹۵ - ۶۰ واگذار کرد، مسئولان این باشگاه برای تقویت تیمشان با سنتر آمریکایی به توافق رسیدند.

 

غیبت سنتر استرالیایی الریاضی در تهران

به نوشته رسانه‌های لبنانی، تان میکر، فوق ستاره استرالیایی تیم الریاضی لبنان، به دلیل مصدومیت از ناحیه کشاله در بازی مرحله نیمه‌نهایی لیگ لبنان، تیمش را در تهران همراهی نخواهد کرد. غیبتی که می‌تواند به سود نماینده ایران تمام شود.

اکنون باید دید شهرداری گرگان می‌تواند با این بازیکن، بازی خانگی خود (دومین دیدار سری) در فینال سوپرلیگ غرب آسیا را با برد پشت سر بگذارد و سری را به تساوی بکشد یا خیر. شهرداری در صورتی که بازی چهارشنبه‌ را هم ببازد، الریاضی لبنان برای دومین بار قهرمان و شهرداری برای بار دوم نایب‌قهرمان این مسابقات خواهد شد.

بازی دوم فینال سوپرلیگ غرب آسیا،‌ چهارشنبه هفته جاری از ساعت ۲۱:۱۵ به میزبانی سالن بسکتبال آزادی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • خرید بازیکن آمریکایی توسط باشگاه ایرانی
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟