Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان ایلام از زندان دره شهر بازدید و دستورات لازم را جهت رفع درخواست‌های زندانیان صادر کرد.

خبرگزاری میزان - علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام به همراه معاونین قضایی، مدیرکل سازمان زندان‌های استان و رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی جنوب استان با حضور در زندان شهرستان دره شهر از بخش‌های مختلف این ندامتگاه بازدید و ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان مشکلات و درخواست‌های آنان را رسیدگی و دستورات لازم را جهت بررسی آن‌ها صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید رئیس کل دادگستری استان ایلام در سخنانی اظهار داشت: زندان مکان مناسبی برای اصلاح، بازسازی و بازیابی مجرمین برای بازگشت مجدد به جامعه است و فضا، شرایط، برنامه‌های اجرایی و مجموعه امور زندان باید به نحوی سازماندهی شود که منتج به اصلاح معنوی مددجویان گردد.

دهقانی هدف از بازدید مستمر همکاران قضایی از زندان را پیگیری مسائل و مشکلات مددجویان، اطلاع از نحوه اجرای محکومیت‌ها، بررسی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و کوتاه کردن فرآیند رسیدگی به درخواست‌های قضایی و حقوقی زندانیان عنوان کرد و گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری، قضات با حضور در زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان از نزدیک در جریان مسائل، مشکلات و درخواست‌های زندانیان قرار گرفته و در چهارچوب حدود و مقررات قانونی، اقدامات لازم جهت حل و فصل مشکلات آنان را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: بازدید رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی از زندان مرکزی مشهد

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم قوه قضائیه تلاش در جهت کاهش جمعیت کیفری از طریق اعطای تسهیلات قضایی همچون مرخصی، آزادی مشروط و اعطای عفو به زندانیان واجد شرایط است و تاکید کرد: قضات در مراحل مختلف رسیدگی ضمن تناسب قرار‌های تأمین با جرم ارتکابی حتی الامکان از قرار‌های مناسب استفاده نموده و احکام ارفاقی قانونی از جمله مجازات‌های جایگزین حبس را در اولویت قرار دهند.

دهقانی در پایان بر بهره گیری هر چه بیش‌تر از ظرفیت شورای حل اختلاف در حل و فصل پرونده‌های زندانیان، استفاده از کمک‌های خیرین و ستاد دیه، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و استفاده از پابند الکترونیک تاکید کرد.

مدیر کل زندان‌های استان ایلام نیز حضور رئیس کل دادگستری استان و هیئت همراه در زندان را فرصتی مناسب برای مددجویان در جهت رفع مشکلات قضایی دانست و گفت: تلاش مراجع قضایی و سنگربانان اصلاح و تربیت در راستای بازگشت مناسب زندانیان به جامعه و عدم تکرار جرم است که با برنامه ریزی‌های منسجم و هدفمند انجام شده شاهد نتایج مطلوب و مثبت آن در استان هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس کل دادگستری استان ایلام بازدید از زندان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان ایلام بازدید از زندان رئیس کل دادگستری استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان سفر دو روزه رئیس و مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس قوه قضائیه که دیشب در پرواز عادی و بدون تشریفات وارد بندرعباس شده بود، در این سفر از بندر شهید رجایی، انبار‌های اموال تملیکی بازدید کرد، با کارگران استان، مسئولان قضایی هرمزگان و فعالان اقتصادی دیدار کرد و در نشست شورای اداری و شورای عالی قضایی حضور یافت.

سفر معاونان قوه قضائیه به شهرستان‌های مختلف استان، دیدار‌های مردمی، بهره برداری از طرح‌های عمرانی و خدماتی زیرمجموعه دادگستری هرمزگان از دیگر برنامه‌های سفر مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان بود.

بیشتر بخوانید؛ بازدید محسنی اژه‌ای از دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه

این سفر، سی امین سفر رئیس قوه قضائیه به استان‌ها بود.

دیگر خبرها

  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • اختصاص ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحد‌های قضایی هرمزگان
  • سفر رئیس قوه قضائیه به بندرعباس
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • پایان سفر دو روزه رئیس و مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان