Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی گفت: قهرمانان پارالمپیک لرستان خودشان را با رزمندگان اسلام،خون شهدا و خانواده شهدا پیوند زدند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان،حجت الاسلام  شاهرخی روز پنجشنبه درآیین  تجلیل از قهرمانان لرستانی رقابت‌های پارالمپیک 2020 توکیو که در استانداری لرستان برگزار شد ،اظهارکرد: جلسه امروز در حقیقت گرامیداشت و پاسداشت فتوت  و جوانمردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ورزش و  ورزشکار دو نامی هستند که همراه با خود فتوت، جوانمردی، تواضع و فروتنی را به همراه دارند؛جوانمردی به معنی سخاوت همراه با بزرگواری است و یک جریان اجتماعی است که اهداف  خیرخواهانه انسانی  را توام با خدمتگزاری صادقانه به فرد و جامعه است.

حجت الاسلام شاهرخی  با بیان اینکه جوانمرد دارای دو صفت سخاوت و شجاعت  است ،تصریح کرد: امیرالمومنین علی (ع) در رابطه با جوانمردی و مردانگی  می‌فرمایند مردانگی  نامی است که همه بزرگواری‌ها و خوبی‌ها را در خود دارد، مردانگی دوری کردن انسان از آنچه مایه  ننگ او است و به دست آوردن آنچه که  سبب آراسته شدن او می‌شود.

او خاطر نشان کرد: رزمندگان  انقلاب اسلامی در جبهه‌های نور علیه ظلمت در حفظ مرزهای ایران اسلامی نیز دارای دو صفت شجاعت و سخاوت بودند، سخاوت به معنی اینکه جانشان را در راه خدا برای حفظ مملکت و میهن اسلامی تقدیم و  شجاعتی ویژگی دوم یک جوانمرد است که برای  حفظ کیان اسلامی خود را به خطر می‌اندازند.

امام جمعه خرم آباد گفت: اقتدار و عظمت کنونی  کشور را مدیون  جوانمردی رزمندگان اسلام و کسانی که پاسدار مرزهای ایران اسلامی و همچنین صبر و شکیبایی خانواده شهدا هستیم.

او بیان کرد: ورزشکارانی که در میدان‌های قهرمانی حضور یافته و در عرصه‌ای  از عرصه‌های ورزش حضور پیدا می‌کند  و چشم‌هایی را در سراسر دنیا به سمت خودش جلب می‌کند در واقع ترجمه‌ای از  احساسات ملی و هویت اسلامی کشور است.

 شاهرخی افزود: ورزشکاران با کسب  قهرمانی هویت ملت بزرگ ایران را  به جهانیان نشان می‌دهند، همانطور که رزمندگان اسلام در دفاع از انقلاب اسلامی این هویت را نشان دادند.

او با بیان اینکه  ورزشکاران  ایرانی در عرصه‌های جهانی و بین المللی نماد  شخصیت ملت بزرگ ایران اسلامی هستند، ادامه داد: ورزشکار  نماد شخصیت ملت بزرگ ایران هستند همانگونه که سردار شهید سلیمانی به عنوان نماد شخصیت  ملت بزرگ ایران است.

 نماینده ولی فقیه در لرستان یادآورشد: وقتی قهرمانانی در پارالمپیک  ناخواسته از جهت جسمی دارای محدودیت‌هایی هستند اما با  تلاش مسیر سختی را طی می‌کنند تا به قله قهرمانی  و مدال برسند این سبب می‌شود  که ملت نیز این قهرمانان را الگوی خودش قرار بدهد  و برای رسیدن به قله‌های  پیشرفت و ارتقا فرهنگی و اقتصاد تلاش و کوشش مضاعف کنند.

او عنوان کرد: وقتی یک ورزشکار در جلوی میلیون‌ها  نفر سجده شکر  می‌کند این کار در  حقیقت انتشار و گسترش پیام  معنویت است.

 حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: قهرمانان پارالمپیک لرستان خودشان را با  رزمندگان اسلام،خون شهدا و خانواده شهدا پیوند زدند این چنین قهرمانانی از سیم خاردار هوای نفس عبور کردند.

امام جمعه خرم آباد گفت : ورزشکاران همان کاری را می‌کنند که رزمندگان کردند، رزمندگان در اوج ایثار قرار داشتند چون جانشان را بذل  می‌کنند و جانشان را در معرض خطر قرار دادند و ورزشکاران وقتی بر روی امواج تبلیغاتی  مورد توجه  جهانی و ملی قرار می‌گیرند مغرور نمی‌شوند و مردمی می‌مانند که این کار همچون شهدا عبور از هواپرستی است.

 او تاکید کرد: ورزش در استان لرستان باید جایگاه بهتری پیدا کند چرا که  جوانان  استان لرستان  از جهت جسمانی آمادگی را دارند و غیرت  و شجاعت در موقعیت ممتازی هستند در همین راستا امیدواریم با برنامه‌های کارشناسی و علمی در مسائل ورزشی لرستان در جایگاه  حقیقی خودش قرار گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شاهرخی نماینده ولی فقیه استان پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو رزمندگان اسلام ملت بزرگ ایران حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است

آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم وحدت و مقاومت را در جهان بشریت به اهتزازدر آورده، اظهار داشت: ابتدا باید اشاره ای به تقریب در جمهوری اسلامی داشت، چرا که وحدت و تقریب سند بزرگی برای ایران اسلامی به عنوان پرچم دار تقریب و عمل کننده به حرف است و ما این مسئله را در وعده صادق مشاهده کردیم.

 امام جمعه سابق بندرعباس، افزود: نکته ای که جهان بشریت و مردم ایران اسلامی باید بدان توجه داشته باشند این است که تنها کشوری که تقریب را فریاد می زند جمهوری اسلامی است که بعد از امام عزیز، امروز به دست رهبر فرزانه انقلاب می باشد.

این عالم شیعه پیرامون مسئله فلسطین و اولویت اول جهان اسلام، اذعان داشت: امام راحل(ره) از ابتدا مسئله فلسطین را در اولویت جهان اسلام قرار داده است؛  بنده خدمت مرحوم آیت الله تسخیری(ره) سفری به کنیا داشتیم امام جمعه کنیا می گفت، ارادت ما به امام(ره) از آنجا بیشتر شد که فلسطین را مسئله اول جهان اسلام قرار دادند.

نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان، عنوان کرد: ملت های مسلمان با آمدن در خیابان ها و سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و زنده باد فلسطین موجب شدند تا اسلام در جهان امروزی به این نقطه برسد و فلسطین کنونی قدرتی بر علیه استکبار جهانی و غزه قهرمان افتخار آفرین شود.

 وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: " إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا" تا سختی نباشد راحتی نیست؛ به طور قطع ملت مظلوم فلسطین و خصوصا غزه پیروز خواهند بود چراکه بعد از هر سختی و مقاومت، راحتی خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب به طور مکرر حمایت های بی دریغ خویش را اعلام کرده اند، مردم غزه انشاالله راهشان را ادامه می دهند، چراکه پیروزی قطعا با آنها خواهد بود و امیدواریم فرزندان اسلام در اقصی نقاط عالم ریشه فساد را بخشکانند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • بارکولا: الگوگیری از ذهنیت و سخت‌کوشی رونالدو مرا به این جایگاه رسانده
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • قالیباف: توانمندی قهرمانان ما فراتر از قاره پهناور آسیا است
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • مختاری رفع تعلیق شد/بازگشت فرنگی کار ایران به اردوی تیم ملی
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا