Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:45:22 GMT

استفاده از سوخت مازوت در صنایع شازند ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۸۷۸۹

استفاده از سوخت مازوت در صنایع شازند ممنوع است

« رضا میرزایی» روز پنجشنبه در نشست کارگروه اضطرار شهرستان شازند، افزود: وضعیت آلایندگی هوا در شهرستان شازند نگران کننده است  و  با روندی که در روزهای گذشته  در رقم خوردن شرایط بسیار ناسالم هوا داشته سلامت شهرونداندر معرض خطر جدی است.

وی بیان کرد: با صنایعی که به‌هر دلیل از سوخت مازوت در مراحل تولید استفاده کنند، برابر قانون برخورد قاطع می‌شود و فعالیت این صنایع به‌صورت مستمر از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان رصد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: ترکیب آلاینده‌های موجود در هوای شازند شب گذشته در کنار بالا بودن حجم غلظت ذرات معلق کمتر از ۲ ونیم میکرون در شاخص‌های آلاینده‌های ناشی از فلرهای پالایشگاه بالا است و تداوم شرایط بسیار خطرناک آلودگی هوا در این منطقه امکان‌پذیر نیست.

میرزایی اظهار داشت: پالایشگاه شازند باید به سرعت و در اسرع وقت نسبت به رفع نقص ایجاد شده در فرآیند تولیدش اقدام کند و استفاده از سوخت مازوت را متوقف کند.

وی گفت: تمام فعالیت‌های عمرانی شهرداری و معادن شهرستان شازند باید تا اطلاع ثانوی در پایین‌ترین حد ممکن و با محدودیت گسترده همراه باشد و انجام هرگونه فعالیت‌ ورزشی نیز به‌دلیل شرایط بسیار ناسالم هوا با ممنوعیت مواجه است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی افزود: ظرفیت‌های درمانگاهی و بیمارستان تامین اجتماعی شازند نیز باید به صورت ۱۰۰ در صدی برای پذیرش احتمالی بیماران ناشی از عوارض آلودگی هوا آمادگی کامل را داشته باشند و موقعیت خطرناک آلودگی هوا در شازند باید جدی گرفته شود.

بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی شاخص لحظه‌ای هوای شازند ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه از مرز عدد ۲۲۶ گذشت که حاکی از  کیفیت بسیار ناسالم هوای این شهرستان است.

شهرستان شازند از توابع استان مرکزی است که در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است و در این منطقه بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی کارگروه کاهش آلودگی هوا آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی کارگروه کاهش آلودگی هوا آلودگی هوا حفاظت محیط زیست شهرستان شازند استان مرکزی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب کرخه از کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

امین ملکشاهی با بیان این خبر گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت یک گروه سازمان‌یافته قاچاق سوخت، دستور قضایی برای بررسی موضوع و دستگیری متهمان صادر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: بر همین اساس ماموران پس از سوختگیری خودروی مورد نظر، آن را توقیف و دو سرنشین آن را بازداشت کردند و هر دو با قرار متناسب روانه زندان شدند.

ملکشاهی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت، از سال گذشته تاکنون چهار محموله گازوئیل قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان کرخه
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند