Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس‌خیابانی  استاندار سیستان و بلوچستان در آیین تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در مدت زمانی که به ‌عنوان قائم مقام و یا سرپرست سازمان صمت بودم پنج بار به سیستان وبلوچستان سفر کردم و از نزدیک شاهد زحمات خستگی‌ناپذیر برادر زحمتکش خود احمدعلی موهبتی بوده‌ام ایشان فردی توانمند و خستگی‌ناپذیر است که در بحث سیل شبانه‌روز برای کمک‌رسانی به مردم حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس به برخی از ظرفیت‌های سیستان وبلوچستان اشاره کردند که در میان آنها برخی ظرفیت ها مانند تنها بندر اقیانوسی کشور و بیشترین ظرفیت مرزی خاص این استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر این نکته که سیستان وبلوچستان جزو پنج استان برتر اطلس تابش کشور است و می‌توان در آن از ظرفیت نیروگاه خورشیدی بهره برد افزود: امروز دولت عزمی جدی برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی دارد.

وی اظهارداشت: سیستان وبلوچستان دارای معادن غنی است که تاکنون دست نخورده مانده و می‌توان با وجود آن‌ها زمینه جذب سرمایه‌گذاران را فراهم کرد اینها یکی از برنامه‌های اعلامی بنده در هیات وزیران بود و می‌تواند سرریز بنگاه‌های بزرگ اقتصادی مانند مس، فولاد مبارکه و سایر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تعاونی و معدن کاران برای استفاده از ذخایر معدنی استان از جمله مس، طلا، سنگ های تزئینی، کرومیت و غیره باشد.

مدرس‌خیابانی تصریح کرد: در مجموع سیستان و بلوچستان با وجود وسعت و پهناوری و به لحاظ موقعیت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد می‌تواند با اجرای طرح‌های مختلف در بحث آب، پرورش دام و سایر استعدادهای عظیم زمینه‌ای برای توسعه، اشتغالزایی و رفع محرومیت باشد.

وی ادامه داد: این نوید را می‌دهم که سیستان وبلوچستان با یک حساسیت ویژه از سوی دولت سیزدهم دنبال می‌شود خیلی امیدوارم که با اجرای همین جهادسازندگی بی‌امان و برکت حضور مسوولان نظامی، انتظامی، امنیتی و مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف که این استان را کارگاه سازندگی کرده‌اند بتوانیم تمام شاخص را در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی مطلوب‌تر کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تردید نداریم که مسیر بسیاری از معضلات و مشکلات استان در حوزه های امنیتی، اجتماعی و فرهنگی از طریق توسعه، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی حتما حل خواهد شد و به یقین توسعه و پیشرفت تحقق پیدا خواهد کرد.

وی به چهار نکته تاکیدی آیت الله رئیسی اشاره و بیان کرد: حفظ و ارتقاء وحدت و برادری موجود بین اقوام و مذاهب موجود در سیستان و بلوچستان و پیشگیری از اقدامات تفرقه‌افکنانه جریان‌های افراطی به لحاظ اینکه اقوام بلوچ و سیستانی و مردم شیعه و سنی استان در سالیان متمادی با همدیگر زندگی برادرانه داشته‌اند استفاده از نیروهای کارآمد بومی و ظرفیت منابع انسانی توانمند و شایسته بالاخص جوانان، تأکید بر ارتقاء امنیت مرز با کمک و همت مردم منطقه به عنوان مرزداران شایسته کشور و ساماندهی و ضابطه‌مند کردن مبادلات مرزی و سوخت‌بری موارد تاکید شده به بنده است که برای تحقق این اهداف قطعا از ظرفیت نیروهای توانمند بومی، اقوام و قومیت‌های مختلف استفاده خواهیم کرد و این مهم سرلوحه کارهای بنده خواهد بود.

مدرس‌خیابانی خاطرنشان کرد: مطمئن باشید هیچ تضاد و تفاوت قومیتی، طایفه‌ای و مذهبی نمی‌تواند مانع روند توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان و رفاه مردم شود و تاکید بنده نیز حفظ انسجام، یکپارچگی و وحدت موجود در استان است چرا که امنیت هم پیش نیاز و هم نتیجه توسعه است و همه اقداماتی که در این استان به لحاظ زیرساختی، عمرانی و آبادانی پیش می‌رود نیازمند امینت بوده که خوشبختانه در سیستان وبلوچستان وجود دارد.

وی بیان کرد: تمامی کارها در حوزه رفاه، آبادانی، اشتغالزایی، سازندگی و محرومیت‌زدایی همه و همه در مقوله امنیت است امنیتی که اکنون نیروهای مسلح برقرار کردند به لطف خدا با اجرای طرح‌های توسعه و محرومیت‌زدایی همان امنیتی که مرزداران و مردم خوب استان می توانند با تثبیت سکونت و تراکم جمعیتی آن را برقرار کنند کما اینکه در طول ۴۲ سال عمر بابرکت نظام جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تعامل با همه دستگاه‌ها، نهادها و تشکل هایی که برای آبادانی و سازندگی سیستان وبلوچستان نقش دارند مانند گروه های جهادی، تشکل‌های مردمی و قومی، قرارگاه خاتم الانبیاء، ستاد اجرایی فرمان امام راحل و بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و تمام دستگاه‌های اجرایی و عمومی همه باید با یکدیگر برای ساختن استان کمک کنیم و معتقد هستم که همه ایران باید برای آبادانی این استان همت کنند و مطمئن هستم در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی و نیز نگاه ویژه‌ای که رهبر معظم انقلاب به این منطقه دارند این مهم محقق می‌شود.

وی بیان کرد: همگان می‌دانیم قطب دنیا در حال تبدیل شدن از غرب به شرق و رشد تجاری به سمت اقیانوس هند و چین است که گذرگاه آن‌ها سیستان و بلوچستان است و باید با طرح‌های متعددی که از جنس ارتباطات ریلی، دریایی و جاده‌ای یا کریدور چابهار به میلک داریم بهره گرفته و برای پیشرفت این استان کار کنیم.

مدرس خیابانی با بیان اینکه بزرگترین برنامه ما در سیستان و بلوچستان بحث انتقال آب از دریای عمان است خاطرنشان کرد: این مهم دیگر آرزو نیست همانطور که نیاکان ما آب قنات را آوردند و هزاران سال است از آن استفاده می‌کنیم انتقال آب از دریا نیز محقق می‌شود و این مهم از اوجب واجبات است که باید مطالبه عمومی باشد در تحقق این مسیر نیز از کمک‌های دولت، معادن و صنعت استفاده خواهیم کرد زیرا آبادانی در پی دارد.

وی بیان کرد: در بررسی نقشه استقرار آب شیرین‌کن‌های خلیج فارس خیلی تاسف خوردم که از ۹۵ درصد آب شیرین کن‌های مستقر در جنوب خلیج فارس تنها پنج درصد ایران استفاده می‌کند امید است به یاری خدا روزی برسد که انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس بوسیله آب شیرین‌کن‌ها با جنوب خلیج فارس برابری کند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان وزارت کشور استاندار سیستان و بلوچستان سیستان وبلوچستان مدرس خیابانی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود

 محمد کرمی  در جلسه با مدیرکل و معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته در نوروز امسال، خوشبختانه این استان در سطح کشور خوش درخشید و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در ایام نوروز کمترین چالش و کمبود را شاهد بودیم و مسافران و گردشگران نوروزی سفر خوبی را تجربه کردند که این موضوع ثمره مهمان نوازی مردمان خوب و خونگرم این دیار و تعاملات و همکاری های صورت گرفته اعضای ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک شایانی بکند و اگر گردشگری با چاشنی خلاقیت و نوآوری همراه شود تاثیر بیشتر و اثرگذاری دو چندانی خواهد داشت و باید در این بخش از همه ظرفیت ها بویژه ظرفیت نخبگانی، دانشجویی و دانش‌آموزان بهره کافی را برد.

ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان

وی تاکید کرد: گردشگری سیستان و بلوچستان با مشارکت مردم و همه گروه‌های مردمی در تحول و تغییر چهره استان بسیار موثر است و با ایجاد و فعال‌سازی تعاونی های تخصصی می‌توان مشارکت مردم را در این حوزه ها بیشتر کرد و از قدرت مردمی که قدرت بسیار ارزشمندی است به بهترین نحو استفاده کرد.

کرمی افزود: ارتباط با سایر کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان باید جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشد و با برگزاری نمایشگاه های مشترک صنایع‌دستی و گردشگری و تبادل فرهنگ‌ها برای تحکیم و تقویت این ارتباطات گام برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند