Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رئیس بیمارستان ابرکوه یزد گفت: دو داروی اصلی موثر در کنترل روند بیماری کرونا شناسایی شده است که هیچ کدام رایگان نیست و بیماران باید هزینه آن را پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا؛ «علی اکبر عسکرنژاد» پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان به ارائه گزارشی از وضعیت کلی بیماری کرونا در شهرستان پرداخت و گفت: درمان اصلی بیماری کرونا هنوز مشخص نشده است اما دو داروی بسیار مؤثر در کنترل روند بیماری وجود دارد که هیچ یک رایگان نیست اما قیمت داروی رمدسیویر رو به کاهش بوده و تقریباً نصف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بیمارستان ابرکوه اضافه کرد: از ابتدای اسفند ماه سال 98 تا کنون تعداد دو هزار و 10 نفر در بیمارستان بستری، هزار و 919 مورد ترخیص، 168 مورد اعزام به مرکز و شهرستان های مختلف استان و در نهایت 145 فوتی که نیاز به دفن بهداشتی داشتند، را در شهرستان شاهد بودیم.

عسکرنژاد تعداد بستری و فوتی های دو هفته اخیر را به ترتیب 34 و دو نفر عنوان کرد و افزود: در پیک پنجم برای جلوگیری از تجمع مردم در بیمارستان و همچنین مواجه نشدن با مشکل کمبود تخت، علی رغم پیک های گذشته برخی بیماران را به صورت سرپایی مداوا کردیم.

وی ادامه داد: بدین ترتیب که مبتلایان، در روزهای مشخص شده توسط پزشک به اورژانس بیمارستان مراجعه کرده و طی یک الی دو ساعت داروهای مربوطه را دریافت و سپس بقیه مراحل درمان و مراقبت های مورد نیاز را با توصیه های پزشکان در منزل ادامه می دادند تا پنج دوز دریافت دارو تکمیل شود.

این مسئول تعداد بیمارانی که به صورت سرپایی در حال درمان هستند را 11 نفر دانست و ادامه داد: هر چند روند بستری بیماران سیر نزولی بسیار ناملموس دارد؛ اما در حال حاضر 39 بیمار در بخش های عفونی، داخلی و ICU بستری هستند که حال پنج نفر از آنان مساعد نیست.

عسکرنژاد با بیان اینکه گروه سنی فوت شده در پیک پنجم اغلب میانسال بودند، ابراز کرد: میانگین سنی افراد فوت شده بین 45 تا 57 سال بوده که بعضاً بیماری زمینه ای نیز داشته اند. ضمن اینکه این آمار نشان می دهد واکسیناسیون تا چه میزان در کاهش آمار فوت مؤثر بوده است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۹۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است

سرانجام با اعلام رسمی وزیر بهداشت، دستورالعمل درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی، شکل اجرایی به خود گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، موضوع رایگان شدن خدمات درمانی برای کودکان زیر ۷ سال، گذشته از سوی وزیر بهداشت، رسانه‌ای شد و در عین حال؛ اختلاف بر سر نحوه اجرای آن، باعث شد این موضوع در جلسات هیأت دولت مورد بررسی و بحث قرار گیرد.

اجرای چنین طرح یا دستورالعملی در ابعاد کشوری، نیازمند بودجه و اعتبار لازم است و شاید همین موضوع، باعث تأخیر آن شده بود.

در عین حال، در روز‌های اخیر، وزیر بهداشت در حیاط دولت به اجرایی شدن این دستورالعمل، جنبه رسمی بخشید و قرار شد در تمامی بیمارستان‌های دولتی، درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شود.

حالا، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت؛ جزئیات بیشتری از این دستورالعمل را تشریح کرده است.

وی با یادآوری اینکه تمامی هزینه‌های درمان سرپایی و بستری این کودکان رایگان بوده و بر عهده دولت است، گفت: در تاریخ ۹ اسفند ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه هیأت وزیران و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور درمان کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی رایگان شد و هموطنان باید در جریان این موضوع قرار گیرند و بدانند که لازم نیست پولی بابت درمان فرزندانشان پرداخت کنند و اگر جایی با تخلف مواجه شدند این موضوع را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

وی افزود: این اقدام گام بلندی برای حمایت از آینده سازان کشور و خانواده‌ها آنان است و چنانچه خانواده‌ای تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های درمان فرزندش را نداشته باشند وظیفه ما است که آن‌ها را به طور رایگان درمان کنیم در واقع ۸۰ درصد خدمات پزشکی کشور در مراکز دولتی و دانشگاهی ارائه می‌شود و این خدمات هم برای کودکان زیر ۷ سال رایگان خواهد بود.

در همین حال، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در ۷ سال اول زندگی رخ دهد، در بقیه عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیأت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن‌ها ایمن شود. این به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

دیگر خبرها

  • (اینفوگرافیک) کدام کشور‌ها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردر‌های جهان را دارند؟
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • جواد خیابانی: هیچ کدام از تیم های بالای جدول شایسته قهرمانی نیستند / فیلم
  • حس خوب حمایت
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان مفید