Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:18:40 GMT

۸ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازگشت

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۹۱۰۶

۸ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازگشت

محمدکاظم منزوی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران این استان افزود: با پایش‌های انجام شده ۸۹ واحد تولیدی راکد در استان که قابلیت فعال‌سازی مجدد را دارد شناسایی شده است که در سالجاری تاکنون هشت واحد به چرخه تولید بازگشته است.

وی با بیان اینکه واحدهای فعال شده برای ۹۸ نفر اشتغالزایی کرده است، اظهار داشت: این واحدها شامل تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی، تولید سیم مفتول، خوراک آماده آبزیان، سوسیس و کالباس، لوله و اتصالات و کاغذ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منزوی تصریح کرد: علاوه‌بر آن ۶ واحد راکد تولید فراوری شن و ماسه نیز خارج از شهرک‌های صنعتی در حال فعال‌سازی است که به زودی در لیست واحدهای فعال‌سازی مجدد قرار می‌گیرد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرایند بازگشت به چرخه تولید واحدهای صنعتی، افزود: این فرایند بسیار پیچیده و طولانی است به نحوی که واحد تولیدی باید به مرحله تولید برسد، پس از آن ۲ ماه از روند تولید آن واحد بگذرد و علاوه‌بر آن تمامی بدهی‌های خود را پرداخت کرده باشد تا این واحد تولیدی در لیست واحدهای فعال قرار گیرد.

منزوی خاطر نشان کرد: برای اینکه هر واحد تولیدی راکد بتواند به مرحله تولید و فعالیت مجدد برسد باید به مدت ۲ سال پیگیری کرد.

کاهش مدت ثبت سفارش کالا در چهارمحال و بختیاری

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از کاهش ثبت سفارش کالا توسط واردکنندگان استان به کمتر از یک روز خبر داد و گفت: استان موفق به کسب رتبه نخست در این حوزه شده است به طوری که میانگین مدت ثبت سفارش کالا در کشور هفت روز است در حالی که این مدت در استان به ۱۶ ساعت کاهش یافته است.

جهانبخش مرادی با اشاره به توزیع حدود ۱۵ هزار تن کالای اساسی در استان، افزود: این کالاها شامل ۶ هزار و ۵۱۳ تن روغن خوراکی، چهار هزار و ۹۴ تن شکر، یک هزار و ۳۳۶ تن قند و ۲ هزار و ۸۰۰ تن برنج خارجی است.

وی با بیان اینکه مرغ تولید و توزیع شده در بازار استان در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته با کمبودی روبرو نبوده است، تصریح کرد: در سالجاری ۹ هزار و ۹۳۶ تن مرغ گرم و ۲۷۰ تن مرغ منجمد در بازار استان توزیع شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری انتخابات هیات مدیره و بازرسان اتحادیه‌های صنفی استان، افزود: هیات مدیره‌هایی که ۲ دوره متوالی یا چهار دوره متناوب به عنوان عضو هیات مدیره بوده‌اند امکان حضور در این انتخابات را ندارند.

مرادی خاطر نشان کرد: ثبت‌نام برای حضور در این انتخاب از یک مهر آغاز و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد  و کاسبان دارای پروانه کسب برای نام‌نویسی می‌توانند به سامانه انتخابات الکترونیک اتحادیه‌های صنفی سازمان اصناف ایران مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، هم اینک ۹۲۱ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است

این واحدهای فعال، ۱.۲۷ درصد تعداد واحدهای صنعتی کشور، ۱.۲ درصد حجم سرمایه‌گذاری و ۹۱ صدم درصد اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها واحد تولیدی وزارت صنعت معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری سرمایه گذاری پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واحد تولیدی وزارت صنعت معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری واحد تولیدی وزارت صنعت معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری سرمایه گذاری معدن و تجارت چهارمحال چهارمحال و بختیاری واحدهای فعال واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۹۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دو گروه سرود از چهارمحال و بختیار به جشنواره نغمه‌های روشن فردا

آقای واحد سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: یک گروه سرود در بخش آزاد به سرپرستی زهرا شفیعی با سرود خوشا غریاز دهکرد و گروه کانونی به سرپرستی پریسا اردشیری با سرود عهد و پیمان به جشنواره سرود نغمه‌های روشن فردا راه یافتند.

وی افزود: این دو گروه سرود در مرحله کشوری حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید

برگزاری اختتامیه جشنواره سرود بسیج در چهارمحال و بختیاری

واحد اضافه کرد: این دو گروه با ۱۴گروه دیگر تابستان امسال به رقابت خواهند پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • وقوع حادثه رانندگی در قطب صنعتی شهرکرد با یک جان باخته و سه مصدوم
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده
  • راهیابی دو گروه سرود از چهارمحال و بختیار به جشنواره نغمه‌های روشن فردا