Web Analytics Made Easy - Statcounter

با یک‌ نگاه هم میشود عاشق شد، اما در عشق ماندن، جهانی از ایثار می‌خواهد. آن‌هایی که با یک نگاه عاشق آث میلان شدند، باید به خاطر ایثارشان تقدیر شوند. چون آن‌ها با وجود همه‌ی رنج‌ها، برای همیشه عاشق ماندند. می‌دانیم که دل کندن از جادوی آن لباس سرخ و مشکی، آسان نیست.

اختصاصی طرفداری | آخرین باری که میلانی‌ها در لیگ قهرمانان به میدان رفتند چه زمانی بود؟ واقعاً یادمان نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان برای ما به سرعت گذشته، اما یقیناً برای آنها نه. باشگاهی که هفت بار فاتح مهمترین عنوان باشگاهی شده، سال‌ها انتظار کشید تا دوباره شب‌های جنون‌آمیز لیگ قهرمانان را تجربه کند. شبی  دیوانه‌کننده شبیه به استانبول و آتن. یا شاید هم منچستر و اولترافورد، وقتی که شِوا آخرین ضربه را نواخت و کارلتو مقابل تیم سابقش به قهرمانی رسید. فصل پیش، پائولو مالدینی با تقلا‌هایش و استفانو پیولی با تجربه‌‌اش، با دستان خالی میلان را به سعادت حضور دوباره در لیگ قهرمانان رساندند. و حالا آن‌ها اینجا هستند. به واسطه‌ی قرار گرفتن در سید چهارم و اندکی بد اقبالی، آنها به دره‌ی گروه مرگ رسیدند. به قرعه‌ی لیورپول، اتلتیکو مادرید و پورتو... میلانی‌ها، تازه وارد محسوب میشوند و در مرحله‌ی اول به سد محکمی برخوردند، اما نباید فراموش کنیم که در هر داستان خیال‌انگیزی، اژدهای قصه‌ها روزی بیدار خواهد شد.

 

 

بازی اول در جهنم آنفیلد. در مصاف لیورپول. مصافی برای زنده شدن نوستالژی‌های جذاب فوتبالی.  ورزشگاه آکنده از تماشاگرانِ یکدست سرخ پوشی که حالا بعد از محرومیت طولانی مدت برای حضور در ورزشگاه، جنون‌شان فزونی یافته است. دوربین‌ها از نمای دور زمین سبز را نشان می‌دهند و بیننده‌ها درک میکنند که تماشای یک شب فوتبالی در آنفیلد چقدر دیوانه کننده است. به ویژه اگر بیننده‌ها و تماشاگران، تماشای بازی بین آن دو تیم را سال‌ها انتظار کشیده باشند. به ویژه اگر نبردِ لیورپول و آث میلان باشد. یک طرف زمین، تیمی ایستاده که با یورگن کلوپ در سال‌های اخیر دو بار به فینال رسیده. یکبار نایب قهرمان و یک بار قهرمان شده. این سوی میدان، بازیکنانی قرار دارند که اغلبشان اولین بازی‌شان را در لیگ قهرمانان تجربه می‌کنند. میلان در گام نخست کار دشواری پیش روی دارد. شیاطین، غریبانه در زمین راه می‌روند. مثل گروهی از دریانوردان که به سرزمین تازه‌ای پای گذاشته‌اند، گام‌هایشان با حساسیت و تردید است. آن‌ها تحت تاثیر اتمسفر کشنده‌ی آنفیلد بازی را از نظر ذهنی به حریف‌ باتجربه‌شان باخته‌اند. قرمزهای آنفیلد از چپ و راست توپ‌ها را روی دروازه سفیدپوشان میلانی می‌ریزند. بازیکنان جوانِ میلان دستپاچه شده‌اند. الکساندر آرنولد مثل همنام هالیوودی‌اش با حرکتی قهرمانانه همه را به همه میریزد و توپ را به تور دروازه‌ی روسونری میرساند. حملات دامنه‌دار قرمزها، آنها را دوباره در آستانه‌ی گلزنی قرار میدهد. پنالتی برای لیورپول. اما مایک مینان نشان می‌دهد که چرا میلانی‌ها بعد از خیانت دوناروما، بابت دروازه‌شان چندان هراسی ندارند. گلر شایسته‌ی فرانسوی پنالتی محمد صلاحی را دفع میکند که یادمان نمی‌آید آخرین بار کِی پنالتی‌اش را از دست داده. امید برای میلان زنده می‌ماند تا آنته ربیچ بازی را به تساوی بکشاند. مرد صرب که همیشه هوش‌اش مایه تحسین است، بعد از سال‌ها طعم گلزنی در شب‌های خیال‌انگیزِ لیگ قهرمانان را به میلانی‌ها می‌چشاند. دومین گل هم توسط براهیم دیاز از راه میرسد تا به خرمنِ دیوانگی‌ هواداران روسونری، کبریت بزند. بعد از سال‌ها چشم‌انتظاری برای میلانی‌ها و حالا یک شب فراموش‌نشدنی. نیمه نخست با کولاک روسونری‌ها در یک شب تابستانی، ۲-۱ با پایان میرسد.

 

 

نیمه دوم اوضاع تغییر میکند. لیورپول انگار در بین دو نیمه آموخته است که چطور باید تیمی کم تجربه را مغلوب کند. آنها بازی را در دست میگیرند و محمد صلاح با گلی به موقع، پنالتی از دست رفته‌اش را تلافی می‌کند. دوباره تساوی در نتیجه و اینبار روسونری‌‌ دوباره به لاک خود برمیگردد. همین نتیجه هم می‌تواند برای آنها مناسب باشد، اما حملات پانیک‌وارِ قرمزها به نحوی اثر میگذارد که کاپیتان هندرسون یکی از بهترین شوت‌های زندگیش‌اش را می‌نوازد تا ورزشگاه به هوای پیش افتادن دوباره‌ی قرمزها منفجر شود. لیورپول در ادامه بازی را کنترل کرده و با اختلاف کم، برنده‌ی بازی میشود. روسونری‌ در کمال شایستگی بازنده میشود، اما پائولو مالدینی لبخند رضایت دارد، چون این آن‌ها بودند که این شب دیوانه‌وار را رقم زدند. آن‌ها بودند که با بازگشت دوباره‌شان و نواختن سازی طربناک، الهه‌ی زیبای فوتبال را به رقص درآوردند.
این همان تیمی است که همه‌ی هواداران فوتبال، سال‌ها چشم انتظار حضور مجددش در این شب‌های رویایی بودند. آیا حق با شاهزاده پائولو نیست وقتی که می‌خواهد همه‌ی عمرش را فدای این لباس سرخ و مشکی کند؟

 

 

ما هواداران فوتبال چیز‌های زیادی از زندگی نمی‌خواهیم. فقط می‌خواهیم چیزی باشد که ما را از ملال روزمرگی نجات داده و در عین سادگی، ناجیِ معنای زندگی‌مان باشد. چیزی شبیه به یک شب مهتابی، یک سبد گل سرخ. چیزی شبیه به آث میلان.

اخبار داغ 

رقص جنجالی مرد ایرانی با همسر رونالدو / این فیلم جنجال به پا کرد با استعفای دسته جمعی، هواداران استقلال را خوشحال کنید واکنش گری نویل به شکست 2-1 لیورپول مقابل میلان در پایان نیمه اول / عکس شریف، کلانتر گروه D لیگ قهرمانان اروپا! چرا گل مهدی طارمی به اتلتیکو مادرید مردود شد؟ برترین های قرن با محمدحسین ضیایی: بختیاری زاده را از خانه به فوتبال برگرداندم؛ سهراب با مغزش بازی می کرد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: لیگ قهرمانان میلانی ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارکولا: الگوگیری از ذهنیت و سخت‌کوشی رونالدو مرا به این جایگاه رسانده

بازیکن پاری سن ژرمن از نقش تاثیرگذار کریستیانو رونالدو در تبدیل شدن به یک فوتبالیست سطح اول جهان صحبت کرد

طرفداری | بردلی بارکولا، وینگر جوان فرانسوی که در تابستان گذشته با 50 میلیون یورو از لیون به پاری سن ژرمن پیوست و حالا به یکی از بازیکنان موثر پی‌اس‌جی تبدیل شده است.

در آستانه دیدار پاری سن ژرمن مقابل دورتموند در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بردلی بارکولا مصاحبه‌ای با وب‌سایت یوفا داشت و در خصوص الگوهای دوران کودکی و دلیل علاقه‌مند شدنش به فوتبال صحبت کرده است. 

لیگ قهرمانان برایت چه معنایی دارد؟

وقتی بچه بودم با خودم می‌گفتم بازی در این تورنمنت چیزی است که حتما باید تجربه‌اش کنم. گلزنی یا دادن پاس گل، انگیزه مضاعفی برای پیروزی در این رقابت‌ها به من می‌دهد.

کدام بازی‌ها برایت ویژه بوده است؟

 فینال‌ها همیشه برای من جذاب بوده‌اند. تماشای شور و شوق تیم پیروز، برایم لذت‌بخش بوده است. فینال رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۴ که با گل سرخیو راموس در آخرین دقایق به سود رئال مادرید به پایان رسید، به‌یادماندنی‌ترین فینال برای من است.

در دوران کودکی، کدام بازیکنان الگویت بوده‌اند؟

در لیگ قهرمانان، کریستیانو رونالدو الگویم بوده است. تماشای گلزنی‌های او در تقریبا هر بازی، به‌خصوص در فینال‌ها، و رهبری او در زمین، برای من الهام‌بخش بود. او در تمام دوران کودکی من اسطوره‌ای دست‌نیافتنی بود. من همیشه شیفته تلاش و گلزنی‌های او بودم. ذهنیت تسلیم‌ناپذیر، بیش از هر چیز مرا تحت تاثیر قرار می‌داد. این روحیه او بود که مرا به اینجا رساند. من همیشه با ذهنیتی قوی و با پشتکار تلاش کرده‌ام. این چیزی است که از او آموخته‌ام. مشاهده تلاش‌های بی‌وقفه و فراتر رفتن او از حد توانایی‌هایش در هر بازی، درس بزرگی برای ما جوانان است و انگیزه‌ای برای تلاش و رسیدن به اهدافمان با سخت‌کوشی می‌شود.

اگر فرصتی برای ملاقات با رونالدو داشته باشی، چه چیزی به او می‌گویی؟

به او به‌خاطر تمام دستاوردهایش تبریک می‌گویم و از او به‌خاطر شور و هیجانی که در دوران کودکی به من هدیه داده، تشکر می‌کنم.

چه کسی به فوتبال علاقه‌مندت کرد؟

مادرم در دوران جوانی فوتبال بازی می‌کرد. این اتفاقی نادر است، اما او کسی بود که عشق به فوتبال را در ما نهادینه کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • بوفون: در یک قدمی بارسلونا بودم؛ هدفم از بازگشت به یوونتوس، قهرمانی در لیگ قهرمانان بود
  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی 3-2 مقابل لیورپول (30 آوریل، 2008) / فیلم
  • بازگشت روملو لوکاکو به تمرینات رم در آستانه دیدار با بایرلورکوزن
  • سن‌سیرو میزبان فینال چمپیونزلیگ می‌شود
  • سخنگوی فدراسیون فوتبال: درخواست حواله خودرو برای قهرمانان فوتسال را پیگیری می کنیم
  • داویده فراتزی خطاب به هواداران میلان: فقط وراجی می کنید!
  • بارکولا: الگوگیری از ذهنیت و سخت‌کوشی رونالدو مرا به این جایگاه رسانده
  • آرنه اسلوت؛ قمار بزرگ، سیاه یا قرمز؟
  • ستاره اینتر احترام میلانی‌ها را نگه می‌دارد
  • با خداحافظی باجو، 19 سال است که یکشنبه نداریم!