Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@14:02:56 GMT

ورود «اسپوتنیک لایت» به بازار واکسن ایران؛ به زودی

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۹۵۲۲

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: واکسن «اسپوتنیک لایت» هم اکنون تمامی مراحل مطالعاتی خود را طی کرده و در حال سپری کردن تست‌های نهایی به منظور ورود به چرخه واکسیناسیون کشور است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: وزارت بهداشت ایران نتیجه مطالعات و بررسی بالینی خود را در خصوص واکسن «اسپوتنیک لایت» طی و سپس به موسسه گامالیای روسیه ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به بعضی از عوارض بیولوژیک و اثربخشی دز اول و دوم این واکسن را به یک تک دز تبدیل کرد.

وی افزود: طبق مطالعات انجام شده در روسیه واکسن تک دز اسپوتنیک لایت عوارض بسیار کمتری نسبت به واکسن‌های دیگر دارد. این واکسن بر روی ۶۰ هزار نفر تست شده است و نسبت به واکسن اسپوتنیک وی اثربخشی و ایمنی بالاتری دارد.

دکتر زالی گفت:‌ خوشبختانه واکسن اسپوتنیک تولید ایران هم‌اکنون تمامی مراحل خود را طی کرده و در حال سپری کردن تست‌های نهایی به منظور تولید و ورود به چرخه واکسیناسیون کشور است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: امیدواریم تولید این واکسن در کشور به سه میلیون دز در ماه برسد و دوستان ما در وزارت بهداشت در حال بررسی مستندات هستند تا مجوز‌های لازم برای تزریق این واکسن صادر شود.

 

برچسب ها: دکتر زالی ، فرمانده ستاد مقابله با کرونا ، واکسن اسپوتنیک ، ویروس کرونا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دکتر زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا واکسن اسپوتنیک ویروس کرونا فرمانده ستاد مقابله با کرونا اسپوتنیک لایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و توقیف ۳ کامیون با ۸۹ هزار لیتر فرآورده های نفتی قاچاق در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان میناب با همکاری مأموران انتظامی پاسگاه حسنلنگی شهرستان بندرعباس طرح مقابله با قاچاق اجرا کردند. 

وی افزود: ماموران در 24 ساعت گذشته حین کنترل خودروهای عبوری و اجرای ایست و بازرسی در سطح حوزه استحفاظی تعداد سه دستگاه کامیون نفتکش حامل سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان، گفت: مأموران در مجموع 89 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط کرده و 3 متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.

جاویدان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضایی، ارزش سوخت‌های کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه 26 میلیارد ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • رونمایی از سامانه جامع بازار کار به زودی
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • جییو 07 ؛ یک سدان عالی از جیلی در آستانه ورود به بازار قرار دارد (+تصاویر)
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم