Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@11:27:40 GMT

فراهم شدن زمینه آزادی ۷۰ زندانی در شیراز

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۹۷۴۲

فراهم شدن زمینه آزادی ۷۰ زندانی در شیراز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در راستای اجرای سیاست‌های رئیس قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی به وضعیت زندانیان در زندان‌های استان، رئیس کل دادگستری فارس به همراه معاونین و همچنین ۲۲۱ نفر از قضات حوزه‌های قضایی و قضات دادسرا و محاکم عمومی و انقلاب شهرستان‌ها به صورت همزمان از زندان‌های استان بازدید و به مسائل و مشکلات زندانیان و تقاضای آنان پاسخ دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام موسوی در حاشیه این بازدید، گفت: در این بازدیدها، تسهیلات قضایی و ارفاقات قانونی، اعطای مرخصی، پایان حبس، آزادی مشروط و اشتغال به کار به زندانیان واجد شرایط اعطاء شد.

او افزود: در زندان‌های شیراز زمینه آزادی ۷۰ زندانی با مرخصی پایان حبس فراهم شد و پیش بینی می‌شود زمینه آزادی ۱۵۰ زندانی دیگر نیز در مجموع فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس اضافه کرد: با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره‌ای از زندان ها، مشکلات زندانیان توسط قضات چهره به چهره بررسی شد و مقرر شد که این بازدید‌ها به صورت هفتگی و مستمر برگزار شود.

رئیس کل دادگستری فارس اظهار داشت: با توجه به یکی از سیاست‌های قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها درخصوص اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان، نسبت به تبدیل وضعیت زندانیان بسته به زندان باز، محاکم قضایی باید اهتمام بیشتری داشته باشند و همچنین با توجه به اینکه تقاضای اکثر زندانیان مرخصی و تقلیل و تبدیل تأمین مناسب است در این خصوص نیز همکاری داشته باشند.

او یادآور شد: در بازدید از زندان‌های شیراز، علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی، غذایی نیز مورد بررسی قرار گرفت و ضمن بازدید میدانی، زندانیان نیز از وضعیت زندان‌ها اعلام رضایت داشتند که جا دارد از مدیرکل زندان‌های استان فارس قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری فارس سازمان زندان ها وضعیت زندان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند

تعدادی از زندانیان در یکی از زندان‌های ونزوئلا، پس از یکسال و نیم تلاش برای حفر تونل از زندان به بیرون، در نهایت از ایستگاه پلیس سردرآوردند.

دریافت 323 KB

دیگر خبرها

  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم