Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@10:59:54 GMT

بیماری‌های نوپدید جان مردم را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۹۷۸۱

بیماری‌های نوپدید جان مردم را تهدید می‌کند

وزیر بهداشت گفت: نیاز به مراقبت های پیش بیمارستانی برای مقابله با بیماری های نوپدید در آینده، بیش از پیش احساس می شود.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی، در پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن روز اورژانس، از خدمات ارزنده همکاران اورژانس در سراسر کشور سپاسگزاری کرده و سلامت و سربلندی‌شان را از درگاه ایزد منان خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پبام وزیر بهداشت آمده است: ۲۶ شهریور به نام اورژانس پیش بیمارستانی نام‌گذاری شده‌، روزی برای قدردانی از آنها که هر روز با جانفشانی به نام آنان در تقویم حافظه مردم ثبت شده است. انسان‌های شریف، مخلص، متخصص و کاربلدی که آمیزه‌ای از علم و ایمان را برای خدمت به هموطنان به‌کار گرفته‌اند تا در حساس‌ترین لحظات، در بحبوحه‌ی میان مرگ و زندگی، تخصصی‌ترین خدمات را در اختیار هم‌میهنان قرار دهند.

بیشتر بخوانید: روند واکسیناسیون در کشور سرعت گرفت

با علم به اینکه در آینده بیماری‌های نو پدید همانند کووید ١٩ ممکن است جان مردم را به مخاطره بیاندازد نیاز به سطوح پیشرفته خدمات و مراقبت‌های پیش بیمارستانی و راه‌های مقابله با آن بیش از پیش احساس می‌شود و لازم است برای ارائه خدمت همواره خود را به دانش روز، مهارت‌های فنی و اخلاق حرفه‌ای آراسته و با احساس مسئولیت و رسیدن بر بالین بیماران در سریع‌ترین زمان ممکن به عنوان فرشتگان نجات، حلاوت نجات جان انسان‌ها را با عمق وجودتان احساس نموده و زندگی دوباره را به ارمغان آورید.

طی دوران اپیدمی کرونا و با افزایش چند برابری مأموریت‌ها، نقش خدمتگزاران ملت شریف ایران در اورژانس پیش بیمارستانی بیش از پیش نمایان شد و پرسنل شریف اورژانس علاوه بر انجام وظایف قبلی با مشارکت در طرح عمومی واکسیناسیون برگ زرینی از ارائه خدمات را در کارنامه خود ثبت کردند.

اینجانب به نمایندگی مردم بزرگ ایران اسلامی، ضمن تبریک فرا رسیدن روز اورژانس پیش بیمارستانی، از خدمات ارزنده همکاران عزیزم در سراسر کشور سپاسگزاری کرده، سلامت و سربلندی‌شان را از درگاه ایزد منان مسئلت می‌نمایم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان بهرام عین اللهی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اورژانس بهداشت ایران سلامت پیش بیمارستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۹۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حزب لیبرال دموکرات انگلیس در گزارشی اعلام کرد بیمارانی که دچار سکته قلبی در انگلیس می‌شوند باید بیش از ۲۴ ساعت معطل بمانند تا آمبولانس اورژانس سر برسد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، براساس گزارشی که حزب لیبرال دموکرات‌ها امروز منتشر کرد، پارسال در انگلیس، اهداف خدمات آمبولانس، در همه سازمان‌های بهداشت و درمان این کشور، محقق نشد. براساس این گزارش، هدف وزارت بهداشت و درمان انگلیس این است که در موارد حاد، از جمله سکته‌های مغزی یا قلبی، آمبولانس‌ها در مدت ۱۸ دقیقه سر بالین بیمار برسند که تقریب در همه مناطق، پارسال چنین نشد.
در گزارش حزب لیبرال دموکرات‌های انگلیس آمده است مثلا در دو مورد در مناطق وارینگتون (Warrington) و استافوردشایر (Staffordshire) افرادی که خونریزی داشتند، بیش از ۲۵ ساعت منتظر آمبولانس ماندند.
ایندیپندنت نوشت جولیان هارتلی (Julian Hartley)، میدر عامل تامین خدمات در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گوید با توجه به کمبود نیروی انسانی، کاهش امکانات، همراه با افزایش درخواست ها، دولت انگلیس باید فورا بودجه بهداشت و درمان را افزایش دهد. وی افزوده در حالی که تقاضا برای خدمات بهداشتی و درمانی هیچ گاه تا این اندازه فراوان نبوده است، مدیران بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها تلاش می‌کنند تا تاخیر‌ها را کم کنند.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ماه گذشته یک شرکت خصوصی که اخیرا در منطقه شرق انگلیس فعالیت می‌کند، برای اعزام آمبولانس، از هر بیمار ۹۹ پوند می‌گیرد. این روزنامه نوشت پارسال ۳۴ هزار بیمار در درون آمبولانس‌ها در بیرون از بیمارستان‌های انگلیس منتظر ماندند تا در اورژانس بیمارستان‌ها پذیرش شوند و آسیب دیدند.
بر اساس گزارش ماه پیش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، هفت میلیون بیمار در این کشور در فهرست انتظار آغاز درمان در بیمارستان‌های دولتی انگلیس اند.

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان