Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کلاب‌هاوس خبرآنلاین با موضوع «سینمای ایران در ژانر وحشت از کرونا؛ فردا چه می‌شود؟»، شامگاه دوشنبه ۲۲ شهریور، با حضور گروهی از کارگردانان، تهیه‌کنندگان، سینماداران، کارشناسان و منتقدان برگزار شد.

سجاد نوروزی، مدیر پردیس سینمایی آزادی و عضو شورای صنفی نمایش، یکی از افراد حاضر در این نشست بود که سخن خود را چنین آغاز کرد: «ما در همه‌گیری کرونا، دوره عجیبی را پشت سر گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یک تجربه‌ای را چند روز پیش به دست آوردیم که در نهایت ما را به نتیجه‌ای خاص می‌رساند. محمدحسین مهدویان، کارگردان سریال«زخم کاری» از من خواست تا سالنی را برای اکران قسمت آخر این سریال قرار دهیم. بعد از مدتی ایشان از من خواست هر پنج سالن پردیس را به این کار اختصاص دهیم که گفتم سالن‌ها پر نمی‌شوند و ایشان با قاطعیت گقت که پُر خواهند شد. این کار را انجام دادیم و در کمال شگفتی و ناباوری، دیدم پنج سالن پردیس، در عرض یک ربع پر شد.»

او درباره احترام گذاشتن به مخاطب و فراهم کردن شرایط حضور او در سالن سینما گفت: «اگر مخاطب احساس کند به او احترام گذاشته شده و در حال تماشای یک اثر استاندارد است، در هر شرایطی به سینما می‌آید و فیلم را تماشا می‌کند. این نشان می‌دهد که سینمای ایران، پس از کرونا، قابلیت احیا دارد. حتی با استقبالی که در این شرایط از «دینامیت» شد، باز هم به این نتیجه می‌رسیم که کیفیت اثر است که مخاطب را به سینما می‌آورد چون در حال حرکت به سمتی هستیم که محتوا تعیین کننده نوع اکران است، چیزی که تا کنون وجود نداشته است.»

نوروزی ادامه داد: «متاسفانه ما در سینمای ایران به هرچیزی جز مخاطب نگاه می‌کنیم. اگر حالا فیلم‌هایی تلویزیونی بسازیم و روی پرده ببریم، حتی دیگر شاهد کف فروش تضمین شده‌ای نخواهیم بود، چون بعد از کرونا این مخاطب است که تعیین کننده فروش فیلم است نه بازیگران یا هر عامل دیگری و ما نمی‌توانیم اثری بسازیم که به او بی‌احترامی شود.»

عضو شورای صنفی نمایش ادامه داد: «در درجه اول، بحث کیفیت اثر مطرح می‌شود و کمدی و درام بودن آن خیلی مطرح نیست. میزان فروش «درخت گردو» هم این موضوع را تایید می‌کند، هرچند که معتقدم باید بیش‌تر برای این فیلم تبلیغ شود، چون اگر تبلیغات خوبی داشت، می‌توانست مخاطب بیشتری جذب کند.»

۵۷۲۴۵

کد خبر 1554785

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شورای صنفی نمایش سینمای ایران اکران سینما پردیس سینمایی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: به هدف اول خودمان رسیدیم/ حذف ژاپن شگفتی نبود

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان گفت که شاگردانش به هدف اول خود در جام ملت‌های آسیا رسیده‌اند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، وحید شمسایی بعد از پیروزی 6 بر یک تیم ملی فوتسال ایران مقابل قرقیزستان اظهار داشت: ابتدا به مردم ایران و بازیکنانم تبریک می‌‌گویم. ما به اولین هدف‌مان که صعود به جام جهانی بود، دست یافتیم. در نیمه اول با توجه به شرایط، هدف‌مان کنترل بازی بود و در نیمه دوم از بازیکنان خواستم که کار را تمام کنند. خوشحالم که آنها مأموریت خود را به بهترین نحو انجام دادند.

وی با انتقاد از کفپوش سالن بانکوک آره‌نا گفت: ما و ویتنام تنها تیم‌هایی بودیم که در این زمین بازی نکردیم و روز گذشته (سه‌شنبه) بعد از پیگیری زیاد، موفق شدیم یک جلسه تمرین در این سالن داشته باشیم. توپ و کفش بازیکن روی این زمین گیر می‌کند و نیمه اول طول کشید تا بازیکنان ما با این شرایط عادت کنند. این کفپوش با کفپوش سالن ایندور خیلی متفاوت است.

صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ به این پرسش که کدام یک از تیم‌ها کیفیت خوبی از خودشان نشان داده‌اند، خاطرنشان کرد: من برخلاف برخی از دوستان معتقدم که حذف ژاپن شگفتی مسابقات نیست. چیزی که مرا تحت تأثیر قرار داد، رشد خیلی خوب همه تیم‌ها به‌ویژه افغانستان و تاجیکستان بود. من به‌عنوان بازیکن و مربی در آسیا کار کرده‌ام. می‌بینم تیم‌ها هر سال پیشرفت خوبی از خود نشان می‌دهند و سطح تیم‌ها در حال نزدیک شدن به یکدیگر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش در اولین روز
  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • آخر هفته چی ببینیم؟
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • شمسایی: به هدف اول خودمان رسیدیم/ حذف ژاپن شگفتی نبود
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آیا مشتریان از امداد جاده‌ای نوروزی مدیران خودرو رضایت داشتند؟
  • دوقلوهای پایتخت به ایران باز می‌گردند؟ |‌ عکس