Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با بیان اینکه افغانستان نیاز به حمایت فوری جامعه جهانی دارد، نسبت به پیامدهای جهانی بحران انسانی در این کشور هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، فیلیپو گراندی گفت: وضعیت انسانی در افغانستان همچنان وخیم است.

وی افزود: در صورت فروپاشی خدمات عمومی و شرایط اقتصادی در افغانستان، ما شاهد رنج، بی ثباتی و آوارگی بیشتر در داخل و خارج از افغانستان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اضافه کرد: بنابراین جامعه جهانی باید برای جلوگیری از وقوع بحران انسانی به مراتب بزرگتر که نه تنها پیامدهای منطقه ای بلکه جهانی نیز خواهد داشت، با افغانستان وارد گفت وگو شود.

گراندی گفت: حتی پیش از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، بیش از ۱۸ میلیون افغان یا به عبارت دیگر نیمی از جمعیت این کشور نیازمند کمک های بشردوستانه بودند.

آمریکا پس از به قدرت رسیدن طالبان، تقریباً ۹ میلیارد دلار از دارایی‌های خارجی دولت افغانستان را مسدود کرد. واشنگتن و متحدانش در حالی که دولت طالبان را به رسمیت نشناخته‌اند، از آزاد کردن این دارایی خودداری کرده‌اند.

طالبان در ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) با سقوط کابل قدرت را در اختیار گرفت. این گروه ابتدا وعده داد که دولت فراگیر تشکیل دهد و مخالفان سابق را مورد عفو عمومی قرار دهد، اما بسیاری از افغان ها از حاکمان جدید خود بیمناکند.

دنیا به دقت نظاره گر است که چطور افغانستان تحت حاکمیت طالبان ممکن است با اولین باری که این گروه در سال های ۱۹۹۰ قدرت را در دست گرفت، فرق داشته باشد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از رویکرد‌ها و اهداف اصلی دولت سیزدهم از زمانی که ارز ترجیحی حذف شد تمرکز بر روی نحوه تامین سبد غذایی مردم و به خصوص اقشار ضعیف جامعه بود تا فشاری در زمینه تامین نیاز‌های غذایی و خوراکی بر مردم وارد نشود.

بدنه اقتصادی دولت سیزدهم با یک تدبیر و خرد جمعی طرح کالابرگ الکترونیکی را طراحی و اجرایی کرد تا فشار کمتری به مردم به خصوص دهک‌های پایین جامعه در جهت تامین نیاز‌های غذایی وارد شود.

در این طرح جامع و البته هوشمندانه دولت سعی کرد تا از طریق یارانه‌ها سبد غذایی مورد نیاز مردم را در حد قابل قبولی تامین کند از این رو با اختصاص این طرح به دهک‌های مختلف جامعه شیوه جدیدی را در تامین نیاز‌های غذایی مردم ابداع کرد.

در طرح کالابرگ الکترونیکی برای همه یارانه‌بگیران اعتبار کالابرگ الکترون یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود که افراد می‌توانند با کارت بانکی سرپرست خانوار ۱۱ قلم کالای مورد نظر شامل مرغ، تخم‌مرغ، گوشت منجمد، قند و شکر، روغن، ماست، شیر، پنیر، ماکارونی و حبوبات را خریداری کنند.

طبق اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاع رسانی دولت در طرح کالابرگ الکترونیکی ۷ دهک از افراد جامعه تحت پوشش قرار دارند و هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک‌های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

گفتنی است طبق آمار‌ها و گزارش‌های منتشر شده مسئولان دولتی و تیم اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی نمره قابل قبولی را از مردم در جهت اجرای این طرح کسب کرده است روندی که زمزمه‌های ادامه این طرح را قوت می‌بخشد در حالیکه که دولتمردان هنوز درباره این موضوع اظهارنظر شفاف و صریح نداشتند.

بدون شک تامین سبد غذایی مردم به خصوص اقشار کم‌درآمد و ضعیف یکی از مهم‌ترین اهداف تمامی دولت‌ها در کشور‌های مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران است که این مهم با اقدامات انجام شده به بهترین شکل ممکن و بارعایت تمام پروتکل‌ها و اصول اقتصادی اجرایی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • امام جمعه اردبیل: وعده صادق، قدرت ایران را قبولاند
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی