Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقصی نخشی پور روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز معاینه این مصدومان شیمیایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کمیسیون به مدت ۲ روز و با حضور هفت پزشک متخصص جهت تعیین تکلیف و ارزیابی مدعیان مصدومیت شیمیایی در این شهرستان تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: این کمیسیون پزشکی در پی پیگیری های انجام گرفته مسوولان و بر اساس خواست و مطالبات مردم این شهرستان مرزی در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سردشت افزود: این چهاردهمین مرحله از کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی است که برگزار می شود و در طی سیزده مرحله گذشته برای بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از مصدومان و جانبازان شیمیایی پرونده تشکیل و تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفتند.

نخشی پور گفت: این کمیسیون با هدف تعیین تکلیف و ارزیابی بالینی مدعیان مصدومیت شیمیایی برگزار می شود و در این مرحله کسانی که از ماه ها پیش ثبت نام کرده اند و مدارک و مستندات آنها تکمیل و دارای اسکن ریه هستند ویزیت خواهند شد.

وی بیان کرد: در این مرحله ۳۱۵ نفر در ۲ روز در این کمیسیون پزشکی ویزیت و مورد معاینه این پزشکان متخصص قرار خواهند گرفت.

نخشی پور اظهار کرد: در این کمیسیون ۲ پزشک متخصص ریه، یک پزشک متخصص چشم و یک پزشک متخص پوست همراه سه نفر از پزشکان متخصص دیگر حضور دارند و اقدام به ویزیت مراجعه کنندگان می کنند.

وی تاکید کرد: اعلام نتیجه نهایی کمیسیون بعد از بررسی نهایی در اداره کل کمیسیون پزشکی تهران متعاقبا اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته ای هیروشیما نامیده شده است.

این شهرستان با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده و ۸۵۷ شهید و چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران بمباران شیمیایی سردشت آذربایجان غربی سردشت سلاح شیمیایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران بمباران شیمیایی سردشت آذربایجان غربی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران بمباران شیمیایی سردشت آذربایجان غربی سردشت سلاح شیمیایی کمیسیون پزشکی کمیسیون پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال از ابتدای سال به صورت آزمایشی در خراسان شمالی آغاز و از امروز رسمی شد. - اخبار استانها -

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: از امروز به صروت رسمی بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع یک خبر خوب از حوزه وزارت بهداشت و درمان و دولت سیزدهم است٬ افزود: چنانچه کودکان به بیمارستان مراجعه کردند، از بدو پذیرش بستری تا انجام اقدامات تشخیصی و جراحی خدمات درمانی را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه ابتدای امسال نوید ارائه گسترده و عادلانه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزش پزشکی را اعلام کرده بودیم، گفت: کلنگ زنی و شروع ساخت بیمارستان مادر و کودک به عنوان بزرگ ترین پروژه درمانی استان و آغار درمان رایگان کودکان زیر 7 سال در دانشگاه در این راستا محقق شد.

شاهین‌فر تصریح کرد: اجرای طرح رایگان درمان کودکان زیر 7 سال، در استان خراسان شمالی از ابتدای سال به شکل آزمایشی آغاز شده  بود اما امروز به صورت رسمی و سراسری این اقدام اجرایی می شود.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • آغاز به کار مرحله دوم ساخت بیمارستان سی سخت
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی