Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جریان سفر به تاجیکستان در دیدار "شوکت میرزایف" رئیس جمهور ازبکستان، با تبریک فرارسیدن سی امین سالگرد استقلال ازبکستان افزود: فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری ها و مشارکت فعالان بخش خصوصی می تواند نقش موثری درگسترش روابط و تعاملات اقتصادی دو کشور ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله رئیسی با تبریک ریاست ازبکستان بر دوره آتی سازمان همکاری شانگهای خطاب به همتای ازبک خود اظهار داشت: معتقدم نگاه مثبت و سازنده جنابعالی می تواند برای منطقه و کشورهای عضو سازمان شانگهای برکات و ثمرات زیادی به همراه داشته باشد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در این دیدار با تاکید بر اینکه تحریم ها مانع پیشرفت ایران نبوده و نیستند، اظهار داشت: در عین حال به دنبال رفع تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی هستیم.

رئیسی همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از تشکیل دولتی فراگیر و با مشارکت همه گروه ها و اقوام در افغانستان که به استقرار صلح و ثبات در این کشور منتج شود، حمایت می کند.

شوکت میرزایف رئیس جمهور ازبکستان نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از دیدار با رئیس جمهور کشورمان به تجارب و سوابق آیت الله رئیسی در دوره ریاست بر قوه قضائیه و مبارزه موثر با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: بسیار خرسند خواهیم شد که از تجارب شما در این زمینه استفاده کنیم.

رئیس جمهور ازبکستان با بیان اینکه دو کشور در عرصه روابط سیاسی حسن تفاهم دارند، خاطرنشان کرد: سوابق تمدنی و تاریخی مشترک دو کشور می تواند نقش مهمی در تسهیل گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی فیمابین و ارتقای سطح همکاری های فعالان اقتصادی بخش خصوصی ایران و ازبکستان داشته باشد.

وی گفت: ازبکستان به دنبال یک نقشه راه عملیاتی برای گسترش روابط اقتصادی با ایران به ویژه در عرصه حمل و نقل و هر چه فعال تر کردن کریدور ارتباطی شمال-جنوب با محوریت بندر چابهار است. 

منبع: الف

کلیدواژه: رئیس جمهور ازبکستان آیت الله دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمبابوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • گزارش|سفر رئیسی به پاکستان؛ تثبیت سیاست همسایگی
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد