Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@12:38:11 GMT

زمینگیر شدن ۲ گروه از سارقان مسلح در تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۰۱۳۶

زمینگیر شدن ۲ گروه از سارقان مسلح در تهران

آفتاب‌‌نیوز :

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران با اشاره به اجرای طرح برخورد ضربتی با سارقان، گفت: «در پی وقوع چند سرقت مسلحانه توسط سارقان شرور در تهران، طرح برخورد با سارقان مسلح به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس پایتخت قرار گرفت.»

رئیس پلیس تهران در ادامه صحبت‌هایش گفت: «تیم‌های گشت ضربت خودرویی و موتوری در نقاط مختلف شهر مستقر هستند تا در صورت وقوع هرگونه حادثه پلیسی به سرعت واکنش لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه عوامل گشت کلانتری 124 قلهک در پی مشکوک شدن به سرنشینان یک موتورسیکلت با پلاک مخدوش، برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. این افراد به محض مشاهده مأموران با سرعت و در خلاف جهت حرکت خودروها اقدام به فرار کردند. مجرمان مسلح به سمت مأموران تیراندازی کردند. در ادامه مأموران لاستیک موتورسیکلت مجرمان را هدف قرار دادند. آنها سارقان را متوقف و دستگیر کردند. در بررسی سوابق این مجرمان مشخص شد که یکی از آنها دارای 24 سابقه از جمله سابقه سرقت و شرارت است. همدست او نیز دارای سوابق متعدد بود.»

عملیات برای دستگیری یک باند دیگر
رحیمی با تشریح پرونده دیگر در برخورد با سارقان مسلح، گفت: «همچنین در اجرای طرح برخورد ضربتی با سارقان کیف‌قاپ و سارقان منزل، عوامل ضربت کلانتری 163 ولنجک، فردی را تحت نظر قرار دادند. این فرد با ماسک در حال زاغ‌زنی مراجعان یکی از اماکن تجاری بود. همدست این فرد نیز با موتورسیکلت روشن و پلاک مخدوش، در کنار او انتظار می‌کشید.»

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه، متهمان با مشاهده مأموران به سرعت از محل متواری شدند، گفت: «متهمان با سرعت عمل و پیگیری‌های مجدانه مأموران کلانتری ولنجک پس از دقایقی تعقیب و گریز متوقف و دستگیر شدند. در بررسی‌های انجام شده از متهمان، یک قبضه سلاح کمری کشف شد.»

او با بیان اینکه در این عملیات یکی از سارقان مسلح، از ناحیه پا هدف گلوله پلیس قرار گرفت، افزود: «در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این سارقان نیز دارای سوابق متعدد سرقت و شرارت هستند. طرح برخورد با جرائم خشن به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری‌ها و گشت‌های یگان امداد قرار دارد. هرگز اجازه نخواهیم داد که سارقان با آسودگی خاطر مرتکب اعمال مجرمانه شوند.»

این مقام انتظامی با قدردانی از دستگاه قضا در برخورد مقتدرانه با مجرمان جرائم خشن، گفت: «به‌طور حتم صدور احکام بازدارنده می‌تواند تأثیر بسزایی در تنبیه مجرمان و خلافکاران داشته باشد.»

منبع: شهروند

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سارقان مسلح تهران سارقان مسلح طرح برخورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سارقان کابل های مترو!

تین نیوز

فرمانده یگان حفاظت مترو از افزایش تجهیزات و مراقبت های انتظامی در خطوط و دستگیری سارقان کابل های مترو خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، سرهنگ علی اصغر لک با اشاره به تشدید اقدامات پیشگیرانه و گشت های انتظامی در خطوط و ایستگاه های مترو، اظهار داشت: از گذشته شاهد سرقت کابل از ایستگاه ها و خطوط متروی تهران و حومه بودیم که با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامات و یگان حفاظت شرکت بهره برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.

لک فرمانده یگان حفاظت مترو با بیان اینکه سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند تصریح کرد: این سارقان سابقه دار و تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند که پس از اخذ دستور قضایی جهت ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

وی افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته، ارزش تقریبی این کابل ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

لک در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مجهز شدن خطوط و اماکن مترو به سیستم های مراقبتی و تشدید اقدامات انتظاماتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت از تجهیزات متروی تهران هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اقدام خارج از ضوابط یکی از سربازان کلانتری ایرانشهر در دست بررسی قرار دارد
  • بازداشت سارق پل های عابر پیاده در جنوب تهران
  • سرنوشت سارق پل‌های عابرپیاده در تهران
  • دستگیری سارقان ۲۲ دستگاه موتورسیکلت در تاکستان
  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت با ۲۲ فقره سرقت در قزوین
  • سارقان اماکن خصوصی و کابل‌های برق در «جاجرم» بازداشت شد
  • دستگیری سارق اماکن خصوصی در اردبیل 
  • اراذل و اوباش قمه به‌دست در تبریز زمینگیر شدند
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۱۵۰ کیلو ماده مخدر شیشه در نرماشیر