Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، صندوق بین‌المللی پول (IMF) در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی افغانستان، نسبت به بحران بشردوستانه احتمالی در این کشور هشدار داد.

«گری رایس» سخنگوی صندوق بین المللی پول، در این باره گفت: «تعامل وام‌دهندگان جهانی با افغانستان همچنان در حالت تعلیق قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یعنی بودجه از سوی صندوق بین المللی پول متوقف شده است.»

او در ادامه افزود: «تمرکز فوری باید بر روی کمک به مردم افغانستان از راه حواله‌ها و نقل و انتقالات در مقیاس کوچک، و همچنین کمک به کشور‌های پذیرای مهاجران افغان انجام شود.»

ساعاتی پیش «فیلیپو گراندی» رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان در هشداری نسبت به وضعیت کنونی در افغانستان از نیاز این کشور به حمایت فوری و مداوم خبر داد و در اظهاراتی با هشدار بر آنکه وضعیت کنونی ممکن است بدتر شده و به بحران تبدیل شود، اعلام کرد در چنین حالتی این مسئله گریبانگیر تمام کشور‌های جهان خواهد شد.

پس از خروج عجولانه و آشفته نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان، ماه گذشته گروه طالبان وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و همزمان با آن «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان از این کشور خارج شد و قدرت به دست طالبان افتاد. پس از خروج اشرف غنی برخی کشور‌ها سفارت‌های خود را در کابل تعطیل کردند و یکی پس از دیگری دست به تخلیه نیرو‌ها و اتباع خود از افغانستان زدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول تحولات افغانستان گروه طالبان بحران انسانی صندوق بین المللی پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در ایلام آغاز شد

ایسنا/ایلام بارش شدید باران و رعد و برق در ایلام از پیش از ظهر امروز مطابق پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان آغاز شد.

بارش شدید باران در استان ایلام در حالی آغاز شده که اداره کل هواشناسی استان نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار زرد صادر کرده است.

از طرفی شرکت منطقه‌ای آب استان نیز هشدار داده است که در مسیر رودخانه‌ها و پل‌ها و سدها اتراق نشود و مردم مراقب طغیان رودخانه‌ها باشند.

طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی بیارندگی در استان ایلام تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

رئیس پلیس راه استان ایلام نیز ضمن هشدا به رانندگان استان گفت: با توجه به هشدار از سوی سازمان هواشناسی، از ظهر روز ۱۱ اردیبهشت، وضعیت ناپایدار جوی و بارش باران، آبگرفتگی معابر برون شهری و کاهش دید افقی در نقاط مختلف برای رانندگان پیش بینی شده  که این امر وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای بین شهری ایجاد می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است
  • سرلشکر باقری: وضعیت منطقه قبل و بعد از «وعده صادق» تغییر کرده است
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان