Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@04:24:24 GMT

ابراز نگرانی چین درخصوص «مسائل جدی حقوق بشری» در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۰۲۵۳

ابراز نگرانی چین درخصوص «مسائل جدی حقوق بشری» در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه درخصوص مسائل جدی حقوق بشری در آمریکا ابراز نگرانی کرد.

به نوشته وبگاه وزارت امور خارجه چین، از لیجیان در نشستی خبری درخصوص گزارش جدید دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) سوال شد که در آن ۷۷۵۹ مورد جرایم ناشی از نفرت در سال ۲۰۲۰ ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ گفت: «این گزارش آمریکا نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، حملاتی که علیه سیاه‌پوستان انجام گرفته، از ۱۹۳۰ به ۲۷۵۵ مورد رسیده است و تعداد آسیایی‌تبارهایی که مورد حمله قرار گرفته‌اند از ۱۵۸ به ۲۷۴ مورد افزایش یافته است و اغلب این موارد ناشی از جرائم با انگیزه نژادی هستند».

لیجیان افزود: «انجمن مدیران شهرهای بزرگ آمریکا اخیراً گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰، تعداد جرایم خشونت‌بار در شهرهای بزرگ آمریکا همچنان بالا بوده و خشونت‌های مسلحانه حتی بیشتر نیز شده‌اند. تا این لحظه بیش از دویست تیراندازی کور در آمریکا رخ داده که در آن‌ها ۱۰۷۹ کودک و نوجوان جان باخته‌اند».

او در ادامه گفت:‌ «این آمار تکان‌دهنده فقط تصویر کوچکی از مسائل جدی حقوق بشری در آمریکا هستند. نژادپرستی نظام‌یافته به قدری در جامعه آمریکا رخنه کرده که امثال فلوید نمی‌توانند نفس بکشند، اقلیت‌های قومی در ترس و تبعیض زندگی می‌کنند و بیش از چهل میلیون نفر با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند».

لیجیان یادآور شد: «آمریکا همچنین در تاریخ خود، کشتار وحشیانه بومیان آمریکایی را دارد و بسیاری از کودکان بومی در انچه مدارس شبانه‌روزی می‌نامند، مورد آزار قرار گرفته‌اند. بازداشت خودسرانه مهاجران خارجی در آمریکا تراژدی‌های بی‌شماری را در زمینه جدا شدن خانواده‌ها رقم زده است. آمریکا همچنین سوابق اسفناکی از جرایم مربوط به کار اجباری و کودکان کار را دارد».

پلیس فدرال آمریکا چندی پیش خبر داد که تعداد جرایم ناشی از نفرت در آمریکا در سال ۲۰۲۰ به بالاترین میزان خود در ۱۲ سال گذشته رسیده است. به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، هدف این حملات بیشتر سیاه‌پوستان و آسیایی تبارها بوده‌اند.

اف‌بی‌آی در مجموع گزارش داد که طی سال گذشته ۷ هزار و ۷۵۹ جرایم ناشی از نفرت گزارش شده است که افزایشی ۶ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد و از سال ۲۰۰۸ که تعداد جنایت‌ها ۷ هزار و ۷۸۳ مورد بوده، بیشترین تعداد به شمار می‌آید.

پیش‌تر نیز بر اساس تحلیلی که مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا منتشر کرده بود در یک بازه زمانی مشخص، ۲۴ درصد قربانیان کرونا در آمریکا را لاتین تبارها تشکیل می‌دادند این در حالی است که لاتین تبارها ۱۸ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر در حالی که سیاه‌پوستان تنها ۱۲.۵ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند اما تقریبا ۱۹ درصد از قربانیان کرونا طی بازه مذکور سیاه‌پوست بودند.

سال گذشته اقدام نژادپرستانه یک پلیس سفیدپوست آمریکایی در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست با فشردن زانو بر روی گردن وی، به بروز آشوب در چند ایالت آمریکا منتهی شد.

انتشار ویدئو صحنه به قتل رسیدن فلوید موج گسترده‌ای از اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس را در آمریکا به‌دنبال داشت که به دیگر کشورهای جهان نیز کشیده شد. قتل چند شهروند سیاه‌پوست دیگر توسط پلیس آمریکا نیز در شعله‌ور شدن بیش از پیش این اعتراضات موثر واقع شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا اف بی آی حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان به میزبانی سالن جلسات استانداری سمنان ضمن بیان اینکه امتحانات نهایی یکی از موارد اولویت دار فعلی آموزش و پرورش استان است، ابراز داشت: انتظار می‌رود با تشکیل ستاد پشتیبانی از آزمون تمامی امکانات لازم در این راستا فراهم شود.

وی افزود: سطح کیفی استان سمنان حوزه آموزش و پرورش و موارد و مسائل مرتبط با این حوزه همواره باید سرآمد کشور باشد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه به مباحث و مسائل فرهنگی و دینی سطح مدارس استان باید توجه شود، ابراز داشت: با استفاده از ظرفیت مشاوران فرهنگی و دینی به صورت ویژه این مهم باید در دستور کار قرار گیرد

هاشمی در ادامه تصریح کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اردوهای راهیان نور و برنامه‌های ورزشی و با نشاط می‌بایست در آموزش و پرورش استان سمنان برنامه ریزی شود.

وی افزود: به منظور ارتقا هر چه بیشتر شاخص‌های آموزشی باید جذب اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان مد نظر آموزش و پرورش قرار گیرد.

کد خبر 6087722

دیگر خبرها

  • آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • نهاد حقوق بشری: ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی کردیم
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان