Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@01:03:30 GMT

جار زدن ایرادات دیگران، به چه قیمتی؟

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۰۶۹۴

جار زدن ایرادات دیگران، به چه قیمتی؟

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ابراهیمی مقدم، روانشناس و استاد دانشگاه درباره ی جار زدن اشتباهات و ایرادات دیگران بیان کرد: انتقاد و ایراد گرفتن به اقدامات و کارهای انسان زمانی به وجود می آید که فرد به سمت جلو و در مسیر زندگی حرکت می کند، وگرنه تا زمانی که انسان هیچ گونه حرکتی نداشته است، طبیعتا اتفاقی نیوفتاده که فرد مورد نقد یا تمسخر قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانشناس گفت: حرکت افراد به سمت زندگی ارزشمند است، حال ممکن است اشکالی هم در این مسیر به افراد وارد باشد اما نباید کسی را مورد تمسخر و طعنه قرار داد.

ابراهیمی نژاد افزود: انسان های مختلف، میزان سطح تلقین پذیری شان متفاوت است. بعضی افراد هستند که خیلی زود تحت تاثیر قرار می گیرند؛ گاهی با یک کلام در ارتباط با اشتباه فرد و در بوق و کرنا شدن خطای وی، این آدم اعتماد به نفس خودش را از دست می دهد چرا که همه اعتماد به نفس بالایی ندارد.

وی گفت: همه افراد از درک این که حرکت و به جلو بودن مهم است برخوردار نیستند با مطرح شدن اشتباهشان به طور نادرست در مسیر زندگی آن ها تاثیر سوء می گذارد و سبب عدم موفقیتشان می شود.

این روانشناس تصریح کرد: انتقاد و برسی ایرادات دیگران باید به صورت سازنده باشد، به اصطلاح حال کسی را نگیریم و همه را به یک چشم نگاه نکنیم.

وی افزود: دلیل اصلی جار زدن ایراد دیگران و بزرگ نمایی آن، احساس حقارت ها و ضعف های خودشان است. بعضی افراد می خواهند حس های بد خودشان را با این کار پوشش دهند و نشان دهند که خیلی می دانند و توانایی فهمیدن ضعف بقیه را دارند در صورتی که اگر فرد دانایی بود، هیچگاه در حضور دیگران شخصیت فردی را کوچک و زیر سوال نمی برد.

ابراهیمی مقدم گفت: اگر کسی بخواهد ایراد و ضعفی را مطرح کند باید محیطی دوستانه را برای ابراز نقد خود انتخاب کند و از کلماتی دلنشین استفاده کند.

این روانشناس راهکاری را برای ایرادات دیگران بیان کرد: بهتر است برای بیان ضعف و ایراد دیگران در کنار محاسن کار ایرادات گفته شود. توصیه ی ما همواره این است اگر فردی را مشاهده کردیم که ایراد دیگران را به نادرست جار می زند، به صحبت هایش گوش ندهیم و آن محفل را ترک کنیم.

وی در پایان اشاره کرد: سعی کنیم رفتار درست دیگران را ببینیم و به آن ها انرژی مثبت دهیم تا اگر عمل فرد مورد نقد قرار می گیرد، در محیطی دوستانه باشد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

بهترین روش مواجه شدن با مشکلات چیست؟ زوج‌هایی که رفیق نیمه راه می‌شوند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی اعتماد به نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم؟

همه ما به دنبال داشتن یک زندگی بهتر با ایده آل های خود هستیم. عواملی مانند شادی، خوشبختی و رضایت از زندگی، موفقیت ، سلامت روحی و روانی، ثروت مالی، جایگاه اجتماعی مناسب و مانند اینها از جمله مواردی هستند که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. روانشناسی موثرترین ابزار برای رسیدن به اهداف تعیین شده است.

کد خبر 748409

دیگر خبرها

  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • از روان تا درمان
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم؟
  • کسانی که اعتمادبه‌نفس آن‌ها نمایشی است، این رفتارها را دارند
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین