Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ "مهدی خمر سرپرست پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: با بوجه به روزهای پایانی تابستان و خنک شدن نسبی هوا بسیاری از شهروندان در این مقطع زمانی و فرصت باقی مانده تا بازگشایی مدارس قصد سفر کرده و به همین خاطر تردد های جاده ای در این ایام زیاد و احتمال وقوع تصادفات و حوادث ناگوار جاده ای نیز بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر لزوم بررسی فنی خودرو قبل از مسافرت گفت: شهروندان عزیز قبل از هرگونه مسافرت با خودروی شخصی، از نداشتن نقص فنی وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل و با مراجعه به مراکز معاینه فنی نسبت به معاینه فنی خودرو اقدام کنند.

سرپرست پلیس راه شمال استان رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی و عدم تخطی از سرعت مطمئنه را شرط اصلی رانندگی در جاده ها برشمرد و بر لزوم استراحت کافی و عدم خوب آلودگی رانندگان تأکید کرد.

سرهنگ خمر به رانندگان عزیز توصیه کرد تا در هنگام خستگی با توقف در محل ایمن دقایقی استراحت کرده زیرا که خواب آلودگی هنگام رانندگی بسیار فریبنده است و بی آن که احساس شود ناگهان چشم ها را می بندد، حتی یک لحظه خوابیدن در هنگام رانندگی نیز می تواند وقوع حادثه را موجب شود.

وی ادامه داد: اکثر تصادفات به علت ارتکاب تخلفات حادثه ساز رخ می دهد پس توجه به این نکته مهم لازم است که تفاوت زمان رسیدن به مقصد در رانندگی با عجله و شتاب و رانندگی همراه با صبر و حوصله تنها دقایقی است.

سرهنگ خمر یادآور شد: سرنشینان تمرکز راننده را با مشغول کردن وی به موارد دیگر از بین نبرند زیرا که توجه کامل به رانندگی از مهمترین اصول رانندگی ایمن است.

سرپرست پلیس راه شمال استان افزود: استفاده کلیه سرنشینان از کمربند ایمنی در طول سفر ضروری بوده زیرا که در تصادفات کمربند ایمنی توانسته جان هزاران نفر را نجات داده و از طرفی کودکان نیز در صندلی مخصوص خود قرار داده شوند و از گذاشتن آنان در ردیف جلو و یا در آغوش گرفتن و یا بستنن با کمربند ایمنی خود اجتناب شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کارکنان پلیس راه شمال استان به طور شبانه روزی در جاده ها حضور داشته و علاوه بر نظارت بر رفتار ترافیکی رانندگان ، خدمات لازم را به هموطنان ارائه خواهند کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس راهور تخلفات رانندگی پلیس راه شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو کشته در برخورد خودرو با پایه چراغ برق

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،رئیس پلیس راه بم _ زاهدان گفت: یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با پایه شبکه برق در محل پارکینگ استقبال، ورودی شهر بم به سمت بلوار خلیج فارس برخورد کرد.

سروان نعیم مفلحی افزود: دربرخورد این خودروی سواری دو نفرکشته و چهار مجروح بر جای گذاشت.

وی با اشاره به مجروحیت چهار و مرگ دو نفر(مادر و فرزند خردسالش) در این حادثه رانندگی، گفت: علت حادثه عدم توانایی راننده در کنترل خودرو بوده است.

 رئیس پلیس راه بم_ زاهدان به رانندگان توصیه کرد که با سرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو رانندگی کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ جاده‌ای نباشیم.

دیگر خبرها

  • تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی
  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • استفاده از کابل دیتا در چراغ‌های راهنمایی رانندگی
  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس
  • آتش سوزی خودرو و فوت ۳ نفر در تونل 
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! (+عکس)
  • دو کشته در برخورد خودرو با پایه چراغ برق