Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@15:11:12 GMT

ابراز نگرانی چین درباره حقوق بشری در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۰۷۴۵

ابراز نگرانی چین درباره حقوق بشری در آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به آمار تکان‌دهنده از جرایم ناشی از نفرت در آمریکا، درخصوص مسائل جدی حقوق بشری در آمریکا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه درخصوص مسائل جدی حقوق بشری در آمریکا ابراز نگرانی کرد.

به نوشته وبگاه وزارت امور خارجه چین، از لیجیان در نشستی خبری درخصوص گزارش جدید دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) سوال شد که در آن ۷۷۵۹ مورد جرایم ناشی از نفرت در سال ۲۰۲۰ ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آمریکا از اطلاعات جعلی برای جنگ افروزی استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ گفت: «این گزارش آمریکا نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، حملاتی که علیه سیاه‌پوستان انجام گرفته، از ۱۹۳۰ به ۲۷۵۵ مورد رسیده است و تعداد آسیایی‌تبارهایی که مورد حمله قرار گرفته‌اند از ۱۵۸ به ۲۷۴ مورد افزایش یافته است و اغلب این موارد ناشی از جرائم با انگیزه نژادی هستند».

لیجیان افزود: «انجمن مدیران شهرهای بزرگ آمریکا اخیراً گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰، تعداد جرایم خشونت‌بار در شهرهای بزرگ آمریکا همچنان بالا بوده و خشونت‌های مسلحانه حتی بیشتر نیز شده‌اند. تا این لحظه بیش از دویست تیراندازی کور در آمریکا رخ داده که در آن‌ها ۱۰۷۹ کودک و نوجوان جان باخته‌اند».

او در ادامه گفت:‌ «این آمار تکان‌دهنده فقط تصویر کوچکی از مسائل جدی حقوق بشری در آمریکا هستند. نژادپرستی نظام‌یافته به قدری در جامعه آمریکا رخنه کرده که امثال فلوید نمی‌توانند نفس بکشند، اقلیت‌های قومی در ترس و تبعیض زندگی می‌کنند و بیش از چهل میلیون نفر با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند».

لیجیان یادآور شد: «آمریکا همچنین در تاریخ خود، کشتار وحشیانه بومیان آمریکایی را دارد و بسیاری از کودکان بومی در انچه مدارس شبانه‌روزی می‌نامند، مورد آزار قرار گرفته‌اند. بازداشت خودسرانه مهاجران خارجی در آمریکا تراژدی‌های بی‌شماری را در زمینه جدا شدن خانواده‌ها رقم زده است. آمریکا همچنین سوابق اسفناکی از جرایم مربوط به کار اجباری و کودکان کار را دارد».

پلیس فدرال آمریکا چندی پیش خبر داد که تعداد جرایم ناشی از نفرت در آمریکا در سال ۲۰۲۰ به بالاترین میزان خود در ۱۲ سال گذشته رسیده است. به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، هدف این حملات بیشتر سیاه‌پوستان و آسیایی تبارها بوده‌اند.

اف‌بی‌آی در مجموع گزارش داد که طی سال گذشته ۷ هزار و ۷۵۹ جرایم ناشی از نفرت گزارش شده است که افزایشی ۶ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد و از سال ۲۰۰۸ که تعداد جنایت‌ها ۷ هزار و ۷۸۳ مورد بوده، بیشترین تعداد به شمار می‌آید.

پیش‌تر نیز بر اساس تحلیلی که مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا منتشر کرده بود در یک بازه زمانی مشخص، ۲۴ درصد قربانیان کرونا در آمریکا را لاتین تبارها تشکیل می‌دادند این در حالی است که لاتین تبارها ۱۸ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر در حالی که سیاه‌پوستان تنها ۱۲.۵ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند اما تقریبا ۱۹ درصد از قربانیان کرونا طی بازه مذکور سیاه‌پوست بودند.

سال گذشته اقدام نژادپرستانه یک پلیس سفیدپوست آمریکایی در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست با فشردن زانو بر روی گردن وی، به بروز آشوب در چند ایالت آمریکا منتهی شد.

انتشار ویدئو صحنه به قتل رسیدن فلوید موج گسترده‌ای از اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس را در آمریکا به‌دنبال داشت که به دیگر کشورهای جهان نیز کشیده شد. قتل چند شهروند سیاه‌پوست دیگر توسط پلیس آمریکا نیز در شعله‌ور شدن بیش از پیش این اعتراضات موثر واقع شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان چین آمریکا حقوق پلیس فدرال آمریکا جورج فلوید وزارت امور خارجه چین حقوق بشری در آمریکا جرایم ناشی از نفرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند

رئیس پلیس فتای فراجا از اجرای طرح برخورد با جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ در فضای مجازی خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار وحید مجید درباره جزئیات اجرای طرح برخورد با جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: با اجرای طرح عملیاتی پیش‌دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ، گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری روی ۳۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد ۱۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هم‌وطنان تمام محتوای نامناسب مسدود شد و سایر موارد برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۹۱ درصد بیش‌ترین حجم آلودگی جرایم غیراخلاقی را به خود اختصاص داده است.

مجید با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هم‌وطنان از پلیس فتا برای پاک‌سازی و امن‌سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده گفت: بخش اعظم گزارش‌های این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی و پیش‌دستانه در خصوص این گونه جرایم که باعث نگرانی خانواده‌های ولایت‌مدار ایرانی شده، در اولویت پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتای فراجا از هم‌وطنان خواست که همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 750745

دیگر خبرها

  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • آمار پلیس فتا از جرایم غیراخلاقی در اینستاگرام
  • رئیس پلیس فتا: اینستاگرام بیشترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را دارد
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولیدکنندگان محتوای مبتذل
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولید کنندگان محتوای مبتذل
  • طرح پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود