Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد با بیان اینکه با بودجه کنونی فقط می‌توان مشهد را نگهداری کرد اما قطعا نمی‌توان مشهد را توسعه داد، گفت: برای تسهیل سرمایه‌گذاری در جهان‌شهر مشهد آمده‌ایم و اولویت ما هموار کردن راه و رفع موانع سرمایه‌گذاری است.

سید عبدالله ارجائی، عصر امروز در نشست با رئیس و اعضای هیات مدیره بانک ملل و مجموعه اقتصادی جوانمرد که با حضور رئیس و جمعی از اعضاء شورای شهر برگزار شد، با تاکید برحمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران درپروژه‌های مرتبط با اقتصاد شهری، اظهار کرد: برخی برای راه‌اندازی سریعتر کارها در دستگاه‌های اجرایی به دنبال حامی و تسهیل‌کننده می‌گردند تا کارشان را راه بیندازند، ما با افتخار اعلام می کنیم برای تسهیل سرمایه‌گذاری در جهان شهر مشهد آمده‌ایم و اولویت ما هموار کردن راه و رفع موانع سرمایه‌گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بروکراسی‌های پیچیده اداری شهرداری را برای تسریع سرمایه‌گذاری با کمک شورای شهر حذف می‌کنیم، اظهارکرد: هرچند که مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد و یک خواب و خیال است، اما با این وجود برای رفع مشکلات و موانع خارج از مدیریت شهری نیز تلاش و به سرمایه‌گذاران کمک خواهیم کرد.

حتی آبرویمان را، برای دفاع و حمایت از سرمایه‌گذاران به کار خواهیم گرفت

شهردار مشهد تصریح کرد: آن چیز که در اختیار مدیریت شهری است، حتی آبرویمان را، برای دفاع و حمایت از سرمایه‌گذاران به کار خواهیم گرفت. در خراسان و شهر مشهد در مسیر حمایت از سرمایه‌گذاری فرهنگ متفاوتی وجود دارد که همه باید با هم تلاش کنیم تا این فرهنگ را عوض کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مقوله اقتصادی چند راهبرد مد نظر داریم، خاطرنشان کرد: راهبرد اول اینکه ما به شهر ثروتمند اعتقاد داریم؛ یعنی تمام ارکان شهر ثروتمند باشند و به جای سهم‌بری از ثروت انباشته مردم معتقد به سهم‌بری از فرصت ایجاد ثروت هستیم.

شهردار مشهد گفت: به زبان ساده معتقدیم اگر مردم ثروتمند شوند در کوچکترین مقیاس پروانه بهتری از ما خواهند گرفت واین درآمد بیشتر و در پی آن خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم را از سوی شهرداری به دنبال خواهد داشت، اما اگر مردم ثروت کمتری داشته و یا ثروتی نداشته باشند، همان زمینی را هم که در اختیار دارند به دو یا سه قسمت می‌کنند و بدون مجوز می‌سازند و سهم شهرداری را نمی‌دهند و دردسر بیشتری برای شهر و شهرداری درست می‌کنند. با توجه به این موضوع فرصت ایجاد ثروت برای ما مهمتر از سهم‌بری از ثروت انباشته مردم است.

شهردار مشهد با بیان اینکه اگر فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران هزار فرصت شغلی برای مشهد ایجاد کنند خوشایندتر است تا اینکه هزار میلیاردتومان ثروت انباشته داشته باشند، اظهارکرد: زیرا اثر مثبت ایجاد اشتغال برای آن هرار نفر هم به شهرداری می‌رسد و هم آسیب‌های اجتماعی با ایجاد شغل کاهش خواهد یافت و لازم نیست هزینه زیادی برای آن پرداخت کنیم.

ارجائی ادامه داد: مشهد چند هزار معتاد متجاهر دارد که شهرداری سالانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری و نگهداری آنها به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کمک مالی مستقیم می‌کند. در حالی که می‌توانست طی سال‌های گذشته این مبلغ را صرف اشتغال‌زایی کند تا مشکل ریشه‌ای حل شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مدیریت جدید شهری گفت: مشهد در افق باید به قطب صنایع خلاق در منطقه تبدیل شود و از سرمایه‌گذاری در این راستا حمایت می‌کنیم.

عدالت تخصیصی به جای عدالت توزیعی

شهردار مشهد افزود: ما به عدالت تخصیصی به جای عدالت توزیعی در شهر به عنوان یک راهبرد کلان معتقد هستیم؛ یعنی بیاییم در محور شرق یکسری سرمایه‌گذاری انجام دهیم تا شهر یکشانه به غرب نباشد؛ زیرا اکنون تمام سرانه‌های خوب شهر به خصوص درغرب شهر است که به کوه رسیده است.

ارجائی تصریح کرد: فرصت‌های سرمایه گذاری جذاب و با راهبرد، برد برد از اصولی است که بدون شک به آن پای‌بند هستیم؛ زیرا این موضوع را درک می‌کنیم که اگرقرار باشد سرمایه‌گذار ۲۰ درصد سود کند برایش بهتر ست که پولش را سپرده کند؛ لذا به سودهای این رقمی برای سرمایه‌گذاران قانع نیستیم.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم کمیته مشترکی با حضور اعضاء شورای شهر، معاون اقتصادی شهرداری و نمایندگان بانک ملل تشکیل و ظرف یک ماه موضوعاتی که میان شهرداری و این بانک است حل و فصل شود و به دنبال آن تفاهم‌نامه مشترکی برای سرمایه‌گذاری حداقل ۲۰هزار میلیارد تومان بانک ملل طی چهارسال آینده در مشهد امضاء شود.

شهردار مشهد با بیان اینکه مشهد ظرفیت سرمایه‌گذاری و پتانسیل اقتصادی بالایی دارد، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌هایی که می‌تواند مدنظر قرار گیرد پیشنهاد رئیس شورای شهر برای احداث شهرک فناوری درمشهد است. چنین تفاهم نامه‌ای می تواند با مجموعه اقتصادی جوانمرد نیز به امضاء برسد .

وی گفت: قدر سرمایه‌گذاران داخلی را می دانیم آنها می‌توانستند مانند بسیاری، این پول را از کشور خارج کنند و جای دیگری سرمایه‌گذاری کنند، اما ماندند و در کشور خودشان سرمایه‌گذاری کردند این را درک می‌کنیم و از آنها حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

از حقوق افرادی که در مشهد  سرمایه‌گذاری می‌کنند صیانت می‌کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، هاشم دائمی، رییس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای شهر مشهد در این جلسه بیان کرد: در این دوره نگاه شورای شهر به حوزه سرمایه‌گذاری بسیار باز و وسیع است. شهردار جهان‌شهر مشهد نیز در ابتدای کار خود درخصوص رویکرد مدیریت شهری درحوزه سرمایه‌گذاری به این نکته تاکید داشتند که مشهد را به بهشت سرمایه‌گذاران تبدیل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه نگاه شهردار به حوزه اقتصادی بسیار نویدبخش است، اظهارکرد: این موضوع نشان می‌دهد که امنیت به حوزه سرمایه‌گذاری برخواهد گشت.

دائمی تصریح کرد: کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای شهر همانطور که وظیفه خود می‌داند که بر تمامی قراردادها نظارت داشته و از حقوق شهر دفاع کند، وظیفه خود نیز می‌داند که از حقوق افرادی که در شهر علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) سرمایه‌گذاری می کنند، صیانت کند.

وی ادامه داد: معتقدیم هر قراردادی که در قالب سرمایه‌گذاری مشارکتی و یا سایر قالب‌ها در شهر امام رضا(ع) منعقد شود منجر به رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و نهایت به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری مشهد کمک زیادی خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری مشهد سرمایه گذاران سرمایه گذاری شهردار مشهد شورای شهر شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۰۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دراین نشست با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهوربه گیلان گفت: مدیران استان باید با هم افزایی وبرنامه ریزی بدون عجله مشکلات و موانع پیشرفت استان را احصا و در سفر رییس جمهور آنها را پیگیری و مطالبه کنند.

ابراهیم نجفی با اشاره به مشکلات زیرساختی گیلان گفت: به رغم تلاش مسئولان ، اما در حوزه کشاورزی ، اقتصاد دریامحور ، اشتغال و دیگربخش‌ها مشکلات و موانع پیشرفت وجود دارد که باید برای رفع آنها اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی همچنین تعیین قیمت خرید تضمینی برنج را از مطالبات مهم استان گیلان از دولت دانست و افزود: در سفر رییس جمهور به جد این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان هم در این نشست با تاکید برتسریع بخشی طرح‌های مهم استانی وشهرستانی گفت: باید برای جذب اعتبارات طرح‌های مهم واولویت داربررسی و مشخص شود.

محمد رضا رستمی افزود: برگزاری این نشست‌ها می‌تواند به همفکری بیشتر برای توسعه استان و شفافیت اعتبار بخشی به طرح‌ها کمک کند.

همچنین در این نشست آقایان احمدی سنگری، سید علی آقازاده و جبارکوچکی نژاد نمایندگان مردم شهرستان رشت وخمام، حسن محمد یاری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال، سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا و رسول فرخی نماینده لاهیجان و‌سیاهکل در مجلس شورای اسلامی دیدگاه‌ها خود را در خصوص رفع موانع توسعه استان بیان کردند.

دیگر خبرها

  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان