Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پنجشنبه ایرنا از "وال استریت ژورنال"، بررسی ملی سلاح‌های گرم آمریکا در ۲۰۲۱ که توسط دبورا عزرائیل از دانشکده بهداشت عمومی تی اچ چان در دانشگاه هاروارد و ماتیو میلر از دانشگاه شمال شرقی، طراحی شده است نشان می‌دهد که حدود ۵.۳ میلیون زن آمریکایی از ژانویه ۲۰۱۹ تا آوریل سال جاری برای اولین بار سلاح خریداری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین مدت، حدود چهار میلیون مرد آمریکایی صاحب اسلحه شده‌اند.  
بررسی‌های قبلی در چند دهه قبل نشان داده بود که سهم زنان در بازار اسلحه آمریکا حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد بوده است.  
عزرائیل گفت: در این بررسی سوابق ۱۹ هزار نفر بررسی شده و جامع‌ترین تحقیق ملی در آمریکا در خصوص خرید اسلحه است.  
محققان دلیل افزایش خرید اسلحه از سوی زنان در آمریکا را بیماری همه گیر کرونا و اعتراضات اجتماعی مانند اعتراضات خشونت آمیز به کشته شدن جورج فلوید، سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس ایالت مینیاپولیس و همچنین خشونت‌های انتخاباتی در آمریکا در سال ۲۰۲۰ اعلام کردند.  
در این تحقیق همچنین آمده است که خریداران جدید اسلحه در آمریکا ۵۵ درصد سفید پوست، ۲۱ درصد سیاه پوست و ۱۹ درصد لاتین بوده‌اند. در میان خریداران زن اسلحه در آمریکا تنها ۲۸ درصد سیاه پوست بوده‌اند.  
همچنین از سال ۲۰۱۹ ماه آوریل سال جاری ۱۹.۶ میلیون نفر در آمریکا که در سال‌های قبل سلاح خریداری کرده بودند، سلاح‌های بیشتری خریداری کردند.  
به گزارش ایرنا، تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا به خصوص در اواخر قرن بیستم میلادی به یک پدیده رایج در آمریکا بدل شده است. پیش از آن، هنگامی که یک واقعه تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا رخ می‌داد، فاصله زمانی تا حادثه مشابه بعدی به طور میانگین شش ماه بود، اما در دهه‌ها و به ویژه سال‌های اخیر، میزان خشونت در آمریکا افزایش یافته، به طوری که شاید هر هفته، اخبار مربوط به تیراندازی‌های مرگبار در گوشه و کنار این کشور منتشر می‌شود و طبق تحقیق نهادهای مستقل سالانه بیش از ۳۵ هزار آمریکایی با سلاح گرم کشته می‌شوند.  

طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ از سوی نشریه آکادمیک «سالنامه پزشکی داخلی» انجام شد، افرادی که به سلاح گرم دسترسی دارند، تقریبا دو برابر بیش از سایرین کشته می‌شوند و احتمال خودکشی در میان آنها در مقایسه با کسانی که به سلاح دسترسی ندارند، سه برابر بیشتر است.

برچسب‌ها سلاح گرم ایالات متحده آمریکا فروش تسلیحات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلاح گرم ایالات متحده آمریکا فروش تسلیحات سلاح گرم ایالات متحده آمریکا فروش تسلیحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.
وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.
قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • مافیای اسلحه‌سازی؛ پشت‌پرده سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • در چه سنی میزان باروری زنان به انتها می‌رسد؟