Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این بازدید که با همراهی جمعی از معاونان و مدیران ارشد صنعت هسته‌ای انجام شد، در بدو ورود به مجتمع هسته‌ای خنداب (اراک) با حضور در مقبره شهدای گمنام به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد و به قرائت فاتحه پرداخت.

اسلامی در جریان این بازدید با اشاره به توانایی دانشمندان صنعت هسته‌ای در پیشبرد و اجرای برنامه‌های راهبردی صنعت هسته‌ای، اظهار داشت: بهره‌گیری از توانمندی و تخصص جوانان ایرانی در حل مسائل بزرگ، پیروزی ملت ایران در عرصه‌های مختلف را به‌همراه داشته است و دستاوردهای شگرف این صنعت بیانگر قدرت و پیشرفت علمی و نمایانگر استیصال دشمنان ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص بازطراحی رآکتور آب سنگین خنداب (اراک) و پیشرفت این پروژه تاکید کرد: این پروژه باید با حداکثر سرعت و بهره‌گیری از توانمندی صنایع داخلی بازطراحی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در ادامه بازدید از کارخانه آب سنگین اراک در مورد محصولات آب سنگین این مجتمع ابراز امیدواری کرد تا آنجا که ممکن است، باید محصولات تولیدی از آب سنگین در زمینه‌های دارویی و درمانی و... بتوانند با بزرگترین برندهای جهانی رقابت کنند؛ در این رهگذر سهم قابل توجهی از اهداف «اقتصاد هسته‌ای» می‌تواند توسط فراورده‌های این مجموعه تحقق یابد و از این ظرفیت می‌توان به بهترین نحو استفاده شود.

در ادامه بازدید اسلامی با جمعی از مدیران و کارکنان این مجتمع هسته‌ای دیدار و گفتگو کرد و در خصوص برنامه‌های جاری و آتی تبادل نظر صورت گرفت؛ بازدید از آزمایشگاه زیست فناوری ایزوتوپی و همچنین بررسی وضعیت آزمایشگاه تولید ترکیبات دوتره از دیگر برنامه‌های معاون رئیس جمهور در این رویداد بود.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رئیس سازمان انرژی اتمی محمد اسلامی آب سنگین هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به محدودیت‌ها و هزینه‌های تحمیلی به ایران از سوی دشمنان گفت: استقبال از اجلاس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان خوب بوده است و شخصیت‌های با سابقه‌ای علی رغم مانع‌تراشی‌ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد اسلامی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای صنعتی در اصفهان در خصوص اجلاس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای گفت: اگر چه فشار نظام سلطه برای اینکه اجازه ندهد هدف صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران محقق نشود، اما با همه این محدودیت‌ها و هزینه‌های تحمیلی استقبال از این اجلاس علمی خوب بوده است و شخصیت‌های با سابقه‌ای علی رغم مانع‌تراشی‌ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه شده است.

وی افزود: این مقالات به صورت شفاهی و ویدئو کنفرانسی ارائه شده است.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما این است که این مقالات و دستاوردها تراز علم و فناوری ایران را به دنیا نشان دهیم و برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم این فناوری‌ها را به سایر کشورها منتقل کنیم تا حصارها شکسته و یک نظام علمی متفاوت ایجاد شود. این امر نیازمند لوازمی است و یکی از قدم‌های آن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای بود و امیدوارم اهداف تعیین شده محقق شود.

گفتنی است مراسم افتتاحیه سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، معاون وی، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و … عصر امروز در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 751075

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای ایران بازدید کرد
  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • لزوم ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سریع‌ترین زمان ممکن
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • قدمت «دروازه نفته» ممکن است به پیش از اسلام برسد
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد