Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:01:45 GMT

ابداع واکسن استنشاقی علیه باکتری ذات الریه

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۱۳۷۵

ابداع واکسن استنشاقی علیه باکتری ذات الریه

به گزارش روز جمعه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از پایگاه اینترنتی دانشگاه «تولین»، این واکسن که توسط محققان دانشکده پزشکی این دانشگاه ابداع شده است، در آزمایش روی موش ها آنها را در برابر چندین گونه باکتری محافظت کرد.

در حال حاضر هیچ واکسنی با مجوز اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا برای پیشگیری یا درمان این عفونت وجود ندارد و یک گونه باکتری مقاوم به دارو، سالانه مسئول ابتلای حداقل هفت هزار و ۹۰۰ مورد به ذات الریه و ۵۲۰ مورد مرگ ناشی از این بیماری در آمریکا شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون محققان دانشگاه تولین در آمریکا، نوعی واکسن استنشاقی ابداع کرده‌اند که در آزمایش روی موش‌ ها توانست یک واکنش ایمنی قوی را در برابر چندین گونه از این باکتری ایجاد کند. ابتلا به کلبسیلا پنومونیه، بیشتر در بیمارستان‌ها رخ می‌ دهد و بیماران را به ذات الریه، عفونت در جریان خون و اندام‌های خاص مبتلا می‌ کند.

موضوع نگران‌ کننده این است که این باکتری در برابر طیف گسترده‌ای از آنتی‌بیوتیک‌ ها مقاومت می کند و موضوع نگران‌کننده‌تر این که در حال حاضر، گونه‌های ویروسی جدیدی در حال ظهور هستند.

اکنون این واکسن جدید به جای تزریق وریدی می‌ تواند به صورت استنشاقی به کار رود تا مستقیم به ریه‌ها برسد؛ جایی که بیشتر باکتری‌ها در آن ساکن هستند. این واکسن در آزمایش روی موش‌ ها توانست یک واکنش ایمنی قوی ایجاد کند. محققان در این مطالعه موش ها را در معرض سه گونه متفاوت از کلبسیلا پنومونیه قرار دادند و مشاهده کردند که این واکسن به صورت موثر از آنها محافظت کرد.

دکتر «جی کولز» از محققان این مطالعه گفت: دلیلی وجود ندارد که نتوان از این واکسن برای مقابله با باکتری عامل ذات الریه استفاده کرد. به باور من، این پژوهش، بستری را برای تجدید نظر در مورد نحوه استفاده از واکسن‌ های عفونت تنفسی فراهم می‌کند؛ بطوری که شاید به جای تزریق عضلانی باید از واکسن‌ های استنشاقی استفاده کرد تا مستقیم به محل عفونت برسد.

مشروح این مطالعه در مجله Science Immunology منتشر شده است.

برچسب‌ها پژوهش واکسن ایالات متحده آمریکا برگزیدگان علم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پژوهش واکسن ایالات متحده آمریکا پژوهش واکسن ایالات متحده آمریکا برگزیدگان علم ذات الریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ اسرائیل در غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد و در جریان دخالت پلیس، ۵۵۰ نفر نیز بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، دانشجویان از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط خود را با شرکت‌هایی که به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه کمک می‌کنند، قطع کنند.

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، برخی از دانشگاه‌ها از پلیس خواسته‌اند تا اعتراضات را پایان دهد که این مساله، به درگیری و دستگیری دانشجویان منجر شده است.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مراسم اصلی فارغ التحصیلی دانشجویان را که برای ۱۰ مه است، لغو کرد پس از آنکه ۹۳ نفر در پردیس لس آنجلس روز جمعه دستگیر شدند.

در کالج امرسون بوستون نیز ۱۰۸ نفر دستگیر شدند.

یکی از دانشجویان گفت: «همه جا پلیس حضور دارد.»

در پردیس دانشگاه اموری آتلانتا، ۲۸ نفر بازداشت شدند و شاخه محلی گروه فعال «صدای یهودی برای صلح» گفت که پلیس از گاز اشک آور و شوکر علیه معترضان استفاده کرد.

در دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون پلیس با سپر و باتوم به صفوف معترضان هجوم برد و ۳۳ نفر را دستگیر کرد.

در «سیتی کالج» نیویورک، افسران پلیس از اعتراضات عقب نشینی کردند و صدها دانشجو که در محوطه چمن پردیس «هارلم» جمع شده بودند، به اعتراضات خود ادامه دادند.

در دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا در هومبولت، دانشجویان از روز دوشنبه در ساختمان پردیس هستند و کارکنان در تلاش برای مذاکره هستند.

در دانشگاه کانکتیکات یک معترض دستگیر شد و افسران پلیس چادرها را برچیدند، در حالی که اعتراضات در دانشگاه استنفورد و پردیس نیوجرسی دانشگاه پرینستون ادامه دارد.

دانشگاه هاروارد از جمله دانشگاه‌هایی است که علیه معترضانی که چادر برپا کرده‌اند، اقدامی انجام نداده است.

در دانشگاه کلمبیا در نیویورک، جایی که جنبش اعتراضی آغاز شد، مقامات دانشگاه همچنان در بن بست با دانشجویان قرار دارند.

پلیس هفته گذشته چادرها را برچید و بیش از ۱۰۰ نفر را دستگیر کرد، اما دانشجویان دوباره چادرها را در منطقه‌ای که چند هفته دیگر مراسم فارغ التحصیلی برگزار می‌شود، برپا کرده‌اند. مقام‌های دانشگاه به دانشجویان تا امروز به آنها فرصت داده‌اند تا این مکان را ترک کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • شعله ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاههای آمریکا
  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل