Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@15:00:33 GMT

سخنرانی رئیسی سه شنبه آینده در سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۱۴۷۹

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد: رئیس جمهوری سه شنبه آینده ۲۱ سپتامبر(۳۰ شهریور) به وقت محلی در اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بصورت مجازی سخنرانی خواهند کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 تخت روانچی، دیروز پنجشنبه افزود: اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل سه شنبه آینده با سخنرانی روسا و وزرای خارجه کشور‌های مختلف آغاز به کار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: رئیس جمهوری در روز اول اجلاس بصورت مجازی سخنرانی خواهند کرد و در ادامه کار هیئت ایران به سرپرستی  امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در نیویورک حضور خواهند داشت.

هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل از روز ۱۴ سپتامبر(۲۳ شهریور) آغاز به کار کرده است، اما اجلاس سران از سه شنبه آینده ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور ماه) به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت: در حاشیه اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل، جلساتی در سطوح عالی بصورت موازی در زمینه‌های مختلف انرژی، غذا، تبعیض نژادی و امحای سلاح‌های کشتار جمعی برگزار می‌شود که هیات جمهوری اسلامی ایران در این جلسات حضور خواهد داشت.

تخت روانچی تصریح کرد امسال با حضور برخی روسا و وزرای امور خارجه بحث‌های منطقه‌ای نیز وقت خوبی را به خودش اختصاص خواهد داد.

دیپلمات ارشد ایران در سازمان ملل متحد گفت: بحث افغانستان، یمن و موضوعات منطقه‌ای بحث‌های مهمی هستند که کشور‌ها از این فرصت استفاده می‌کنند و در طول این چند روز به این موضوعات می‌پردازند.

برنامه‌های وزیر امور خارجه در طول اقامت در نیویورک

تخت روانچی درباره برنامه‌های وزیر امور خارجه در طول اقامت در نیویورک گفت: وزیر امور خارجه در جلسات مختلف سازمان ملل حضور و سخنرانی خواهند داشت.

وی تصریح کرد وزیر امور خارجه همچنین درطول اقامت در نیویورک با همتایان خود دیدار و گفتگو خواهد کرد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت: امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس مجمع عمومی سازمان ملل جلساتی خواهند داشت.

تخت روانچی ادامه داد: وزیر امور خارجه با محققان و اندیشکده‌های مختلف نیز جلسه ویژه‌ای خواهند داشت.

به گفته سفیر ایران در سازمان ملل، دکتر امیرعبداللهیان همچنین با خبرنگاران مقیم آمریکا و محققان ایرانی نشست‌هایی خواهند داشت و از این فرصت‌ها برای تبیین سیاست‌های ایران استفاده خواهد شد.

در پی شیوع بیماری همه گیر کرونا، سال گذشته رهبران جهان، بزرگترین گردهمایی دیپلماتیک خود را بصورت مجازی برگزار کردند، اما امسال قرار است سخنرانی شماری از رهبران جهان در اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل بصورت مجازی و برخی حضوری برگزار شود.

کاخ سفید اعلام کرده است: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور ماه) در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد.

برچسب ها: سخنرانی ، رئیس جمهور ، وزیر امور خارجه ، سازمان مالل ، نشست

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سخنرانی رئیس جمهور وزیر امور خارجه نشست مجمع عمومی سازمان ملل ایران در سازمان ملل وزیر امور خارجه سازمان ملل متحد سه شنبه آینده بصورت مجازی تخت روانچی اجلاس سران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو

نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس پنجشنبه با دستور کار بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست دکتر علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان میخائیل بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد. در ادامه این نشست،‌ نماینده سازمان ملل متحد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت غزه و بحران انسانی در فلسطین و نیز حملات به کارکنان سازمان ملل پرداخت.

قرار است معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بیگناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفت و گو کرد. کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، معاون وزیر امور خارجه را در این نشست همراهی می‌کند.

این نشست، نخستین نشست بررسی تحولات خاورمیانه بریکس با حضور اعضای جدید این گروه است. علاوه بر روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی، نمایندگان چهار کشور از پنج عضو جدید گروه شامل جمهوری اسلامی ایران، مصر،‌اتیوپی و امارات متحده عربی در این نشست حضور یافته‌اند. نماینده عربستان سعودی دیگر عضو جدید گروه بریکس همانند دیگر نشست‌های این گروه از ابتدای سال ۲۰۲۴ در این نشست حضور ندارد.

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است