Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئولان شهری در کلانشهر اراک تاکید کردند: توسعه زیرساخت‌های ورزشی در اولویت مدیریت شهری در اراک است. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، ورزش سبب افزایش امید به زندگی از طریق ارتقای سلامت افراد جامعه می‌شود به همین سبب یکی از شاخص‌های توسعه انسانی در جوامع قلمداد می‌شود و بهره‌‌وری نیروی کار جامعه را بالا می‌برد و از این طریق به توسعه همه جانبه آن جامعه کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شاخص‌های توسعه انسانی و فرهنگی در جامعه داشتن نیروی انسانی سالم است و جامعه‌ای که بیشتر افراد آن از عمر طولانی همراه با سلامتی برخوردار باشند جامعه‌ای پویا و سالم است.

در سال‌های اخیر نگاه به شهرداری از سازمانی خدماتی به نهادهای اجتماعی تغییر پیدا کرده و با توجه به اینکه ورزش یک فعالیت بسیار موثر اجتماعی است شهرداری باید در این زمینه ورود پیدا کند.

سید وحید میرنظامی رئیس شورای شهر اراک در مراسم بهره‌برداری از سایت ورزش‌های ساحلی بوستان دانشجو با اشاره به توجه به مقوله ورزش اظهار داشت: باتوجه به اینکه آمارها نشان دهنده افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است باید مجموعه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و شهرداری‌ها توجه ویژه به ورزش داشته باشند.

وی افزود: شورای شهر با همکاری و تعامل با مدیران مربوطه علاوه‌بر توجه و رسیدگی به موضوع ورزش‌های پایه، ساماندهی ورزش‌های قهرمانی در اراک را در دستورکار قرار می‌دهد و با بررسی راهکارهای قانونی مطالبه مهم مردم را پیگیری می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: شورای ششم شهر اراک با محوریت کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و با همین رویکرد به دنبال ارتقای روحیه جوانان و نشاط اجتماعی است به همین سبب در زمینه تامین اوقاف فراغت مردم برنامه‌ریزی می‌کند.

میرنظامی تصریح کرد: سرپرست شهرداری اراک در جامه عمل پوشاندن به نگاه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اعضای شورای شهر با بهره‌برداری از نخستین سایت فوتبال و والیبال ساحلی اراک تلاش کرد که جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیریت شهری اردبیل به تمام نقاط کم برخوردار شهر خدمت رسانی کند حکایت عجیب از مدیریت شهری اراک/ 3 پروژه بزرگ شهری به یک پیمانکار واگذار شد

ضرورت توسعه زیرساخت‌های ورزشی در اراک

محمد جعفرپور سرپرست شهرداری اراک هم در این برنامه با اشاره به توجه به مقوله ورزش گفت: شهر اراک با وجود داشتن ظرفیت‌های خوب در زمینه ورزش و مسائل فرهنگی فقیر است به همین سبب تصمیم‌گیران شهری در این حوزه باید با برنامه‌ریزی دقیق اقدامات اساسی انجام دهند.

وی افزود: افتتاح سایت ورزش‌های ساحلی بوستان دانشجو، نخستین و آخرین سایت راه‌اندازی شده نیست به طوری که شهرداری اراک 10 نقطه دیگر در سطح شهر را برای احداث سایت ورزش‌های ساحلی مکان‌یابی کرده و تلاش می‌کنیم تا شهر اراک را به یکی از قطب‌های ورزش‌های ساحلی در کشور معرفی کنیم.

سرپرست شهرداری اراک ادامه داد: سایت ورزش‌های ساحلی بوستان دانشجو در یک ماه و به صورت جهادی با تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای زحمتکش شهرداری راه‌اندازی شده است‌.

جعفرپور تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا نشان داد که جامعه شهری نیاز به انجام اقدامات اساسی در زمینه شهر هوشمند و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی دارد به همین سبب پس از کرونا باید این موارد به صورت تخصصی توجه شود و اقدامات مدیریت شهری بر اساس ذائقه و درخواست مردم باشد.

انتهای پیام/713/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سایت ورزش های ساحلی شهرداری اراک مدیریت شهری همین سبب شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند

ایسنا/فارس در نشست صمیمی مدیرکل ورزش و جوانان فارس با جمعی از مدیران شهری و ورزشکاران شهر صدرا شیراز مواردی نظیر تقویت زیرساخت‌های ورزشی صدرا مطرح شد و درباره آن تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شد.

رحیم خداجو، مدیرکل ورزش و جوانان فارس امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ماه با جمعی از ورزشکاران و مربیان و همچنین تعدادی از اعضای شورای شهر صدرا دیدار و گفت‌گو کرد. در این دیدار هرکدام از ورزشکاران مطالبات و دغدغه‌های خود را بیان کردند.

در این نشست خداکرم فیروزمند، رئیس کمیسیون فرهنگی؛ اجتماعی؛ ورزشی و حقوقی شورای اسلامی صدرا از تخصیص اعتبار خرید یک دستگاه اتوبوس برای انتقال ورزشکاران به مسابقات و مصوبه کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به مدال آوران و ورزشکاران مسابقات ملی و بین‌المللی خبر داد.

رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی صدرا هم در این نشست با اشاره به ظرفیت خوب صدرا برای سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش گفت: با روی کار آمدن شورای فعلی بر سرکار فقط ۲ زمین چمن مصنوعی در شهر صدرا با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر بود که طی مصوبه شورا ۷ زمین چمن دیگر به بهره‌برداری رسید و اکنون شهروندان از آن استفاده می‌کنند. متاسفانه یک سالن سرپوشیده ورزشی برای تمرین ورزشکاران وجود ندارد که این همت مجموعه اداره‌کل ورزش را می‌طلبد که به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

مرتضی زارعی همچنین انتقادی به رها شدن زمین بلوار حافظ داشت که قرار بوده به یک فضای ورزشی برای استفاده علاقه‌مندان تبدیل شود اما بعد از گذشت چندین سال بلاتکلیف مانده است.

در این نشست بنا شد تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۳ نمایندگی ورزش و جوانان در شهر صدرا مستقر شود تا نسبت به ساماندهی هیئت‌های ورزشی و پیگیری مشکلات ورزشی شهر صدرا اقدام کنند. همچنین  ۱۸ میلیارد ریال به پیست اسکیت  صدرا اختصاص داده شود و تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام شود و مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به چمن استاندارد شهر صدرا اختصاص داده شود و تا پایان شهریورماه نسبت به انتخاب پیمانکار و شروع پروژه اقدام شود.

از دیگر مصوبات این نشست می‌توان به در اختیار قرار دادن سالن ورزشی محله جهاد فاز ۲ صدرا به ورزشکاران شهر صدرا اشاره کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • موافقت با خواهرخواندگی بندرعباس با پنج شهر آسیایی
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است