Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@13:15:06 GMT

اردوغان: در اولین فرصت به حساب تورم خواهیم رسید!

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۱۷۲۶

اردوغان: در اولین فرصت به حساب تورم خواهیم رسید!

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از دیلی صباح، رییس جمهور ترکیه در واکنش به افزایش پی در پی تورم در کشورش با بیان اینکه دولت متعهد به جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت ها است، گفت: در اولین فرصت به تورم خواهیم پرداخت و روند آن را تحت کنترل در خواهیم آورد.

اردوغان که پیش تر نیز بارها و بارها خواهان کاهش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی ترکیه شده و خود را " دشمن نرخ بهره" خوانده بود افزود: نرخ بهره در ترکیه در مقایسه با دیگر کشورها هنوز خیلی خیلی زیاد است و باید کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت در تلاش است تا به یک راهکار پایدار در کاهش نرخ تورم دست پیدا کند، افزود: شاهد هستیم که قیمت های روی قفسه های فروشگاه ها روز به روز بیشتر می شود. به زودی این تورم را تحت کنترل خود در خواهیم آورد.

نرخ تورم ترکیه در ماه آگوست برای نخستین بار در دو سال اخیر از ۱۹ درصد هم عبور کرد و به ۱۹.۲۵ درصد رسید. دولت ترکیه تاکنون بارها از برنامه های خود برای کاستن از شتاب نرخ تورم رونمایی کرده که هر بار در تحقق این هدف ناکام مانده است. نرخ تورم مواد غذایی به عنوان پیشران تورم در ماه های اخیر افزایش زیادی داشته و به ۳۰ درصد در ماه آگوست رسیده است.

شهاب کاوچیوغلو- رییس بانک مرکزی ترکیه- اوایل این ماه اطمینان خاطر داده بود سیاست های جدید بانک مرکزی باعث خواهد شد نرخ تورم از سه ماهه پایانی سال جاری میلادی کمتر شود. وی با اشاره به اینکه هسته تورمی در ماه آگوست به ۱۷ درصد رسیده، بر اهمیت اتخاذ انضباط مالی بیشتر برای مهار تورم تاکید کرده بود.

بانک مرکزی ترکیه در آخرین نشست هفتگی خود تصمیم گرفته بود تا نرخ بهره را در محدوده فعلی حفظ کند. دولت ترکیه دستیابی به تورم تک رقمی را برای سال آینده هدف گذاری کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی اردوغان ترکیه تورم اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی بانک مرکزی نرخ بهره نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس وایرال شده از جمیله علم الهدی در کنار همسر اردوغان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عکسی از جمیله علم الهدی (همسر ابراهیم رئیسی) در کنار همسران روسای جمهور چند کشور از جمله ترکیه و ازبکستان در فضای مجازی منتشر شده است.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901012

دیگر خبرها

  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • تمرین، تمرکز، انگیزه: خالدآبادی آماده اولین حضور!
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • (عکس) جمیله علم الهدی در کنار همسر اردوغان
  • عکس وایرال شده از جمیله علم الهدی در کنار همسر اردوغان
  • رویای گولر: اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه