Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@09:52:19 GMT

هشدار پلیس درباره هک دوربین‌های مداربسته

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۲۰۷۹

هشدار پلیس درباره هک دوربین‌های مداربسته

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سرهنگ علی‌محمد رجبی، درباره هک شدن و دسترسی غیرمجاز به تصاویر دوربین‌های مداربسته اظهارکرد: به طورکلی چهار روش عمده برای دسترسی غیر مجاز به دوربین‌های مداربسته وجود دارد که روش‌های موسوم به اسکن پورت، استفاده از ابرازهای EXPLOIT و دسترسی از طریق برخی وبسایت ها و سرورهای شرکت سرویس دهنده از جمله آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره راهکارهای مقابله برای جلوگیری از نفوذ و احتمال سوءاستفاده از تصاویر این دوربین‌ها نیز گفت: رعایت الزامات ایمنی و امنیتی در نصب دوربین‌های مداربسته توسط اصناف، سازمان‌ها و ارگان‌ها امری ضروری و لازم است که آنها در صورت نیاز از کارشناشان و متخصصین اتحادیه الکترونیک و حفاظتی کمک بگیرند.

رجبی با بیان اینکه لازم است نسبت به آسیب‌پذیری‌ها و مخاطرات احتمالی دوربین‌های مداربسته آموزش‌های لازم به استفاده کنندگان داده شود، گفت: به‌روزرسانی نرم‌افزار این دوربین ها به آخرین نسخه، استفاده از تجهیزات برندهای معتبر و شناخته شده، استفاده از نام کاربری و رمز عبور پیچیده و تغییر نام کاربری و رمز عبور پیش فرض از دیگر مواردی است که دسترسی غیرمجاز به این دوربین ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا همچنین از شهروندان خواست که برای نصب دوربین‌های مداربسته، از شرکت های خدمات دهنده معتبر و شناخته شده استفاده کرده و دسترسی دوربین ها را به افراد ناشناس یا افرادی که شناختی از آنها ندارند، نسپارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی پلیس فتا هشدار دوربین های مداربسته هک شدن اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی دوربین های مداربسته دوربین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار رادان به روسای پلیس: در توقیف خودروی بی‌حجاب‌ها زدوبندی برای یدک‌کشی و پارکینگ ایجاد نشود

فرمانده فراجا خطاب به رؤسای پلیس نسبت به ایجاد مراکز غیرقانونی مبتنی بر زدو بند، به بهانه توقیف خودروی بی‌حجاب ها، هشدار داد.

به گزارش عصر ایران، سردار رادان در جمع روسای پلیس که از شبکه خبر پخش شد، گفت: در توقیف خودرو بی حجاب‌ها وقتی راننده می‌تواند خودرو را به پارگینگ ببرد چه نیازی به یدکش است که هزینه‌ای هم متحمل شود. البته در مواردی که فرد مقاومت می‌کند یدکش باید بیاید و راننده تمام هزینه‌ها را بدهد.

وی افزود:، ولی در توقیف خودروی بی حجاب‌ها این نباشد که یک عده‌ای به عنوان خودرو بر و یدک کش و پارکینگ دار باهم ببندند و کلونی نامیمونی ایجاد شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • تصاویر دوربین مداربسته از تعقیب و آزار دختران نوجوان توسط اوباش | صحنه مجروح شدن جوان با غیرت کاشمری با چاقو | ویدئو
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • هشدار رادان به روسای پلیس: در توقیف خودروی بی‌حجاب‌ها زدوبندی برای یدک‌کشی و پارکینگ ایجاد نشود
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار رادان به پلیس: در توقیف خودروی بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد