Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر جعفر حسین سید نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران در نشست خبری که به صورت مجازی با حضور مدیر منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت و مدیر اورژانس منطقه‌ای امرو (EMRO) برگزار شد، در سخنانی گفت: ایران تمهیداتی را از قبیل تعطیلی مراکز آموزشی، تعطیلی کسب‌وکار تجاری، استفاده اجباری از ماسک در مکان‌های عمومی انجام داده است و با وجود مشکلات و شرایط نیز توانسته مقدار قابل توجهی دوز واکسن را به مردم تزریق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به واردات حدود ۹.۶ میلیون دوز واکسن تا روز چهارشنبه توسط ایران افزود: بنده دو هفته پیش شخصا از مراکز تزریق واکسن بازدید کردم و کار به صورت کاملا حرفه‌ای مدیریت می‌شد.

ارزیابی سازمان جهانی بهداشت از واکسن‌های ایران

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران درباره ارزیابی سازمان جهانی بهداشت از واکسن‌های ایران گفت: همان‌طور که پیش‌تر راجع به واکسن‌های بومی هم گفتم، در حال جمع‌آوری اطلاعات لازم برای ثبت و تصدیق واکسن‌های ایرانی هستیم و طبق آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم و در این باره نیز از اقدامات و همکاری سازمان غذا و دارو ایران قدردانی می‌کنیم.

جعفر حسین سید در پاسخ به این سوال که آیا حقیقت دارد افراد ایرانی که واکسینه شده‌اند، از نو مبتلا به بیماری شوند، گفت: این موضوع صرفا به ایران محدود نمی‌شود بلکه باید در نظر داشت همیشه یک احتمالی وجود دارد زیرا واکسن سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و اگر شخصی مجدد مبتلا شود، وضعیت بیماری و علائم وی بسیار سطحی و ضعیف خواهد بود در حدی که نیازی به بستری در بیمارستان نیست.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران همچنین با اشاره به واکسیناسیون اتباع نیز ابراز امیدواری که ۱.۶ میلیون دوز واکسن برای پناهندگان افغان در اختیار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.
 

کد خبر 627173 برچسب‌ها كروناويروس كرونا در ايران سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس كرونا در ايران سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا سازمان جهانی بهداشت واکسن های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسانی از کشور‌های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، مکزیک و پاکستان شرایط آزمایشگاه‌های انطباق کشور را بررسی کردند و با ۹۷ درصد آرا گواهی انطباق برای ایران نیز صادر شد.
میر نظامی افزود: رفع موانع صادراتی برای تجار ایرانی، کاهش هزینه‌های صادرات و سرعت بخشیدن در صادرات و واردات از مزایای پیوستن ایران به این سازمان جهانی است.
او ادامه داد: تا قبل از این تجار و بازرگانان برای ارزیابی و انطباق محصولات صادراتی و وارداتی مجبور به استفاده از آزمایشگاه‌های ارزیابی و انطباق کشور ثالث بودند، اما هم اکنون می‌توانند از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار و انطباق استاندارد استفاده کنند.
هم اکنون ۴۱ آزمایشگاه همکار و انطباق در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • سوپرگل فوتسالیست ایرانی که آسیا را به هم ریخت (فیلم)