Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@05:33:15 GMT

اظهارات مدیر اینستاگرام جنجال آفرین شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۲۹۹۴

اظهارات مدیر اینستاگرام جنجال آفرین شد

آدام موسری، مدیر اینستاگرام پس از این که ارزش شبکه های اجتماعی برای جامعه را با خودروها مقایسه کرد، با موجی از انتقاد روبرو شد.

 موسری روز چهارشنبه در پادکست ریکود مدیا اظهار کرده بود می دانیم افراد زیادی در تصادفات رانندگی از بین می روند اما در مجموع ارزشی که خودروها در جهان ایجاد کرده اند بیش از ضرر آنها بوده و تصور می کنم شبکه اجتماعی هم همین طور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات پس از یک مجموعه گزارشهای  هفته جاری وال استریت ژورنال بر مبنای اسناد داخلی فیس بوک مطرح شد. گزارش این نشریه نشان داد تحقیقات فیس بوک حاکی از آن است که اپلیکیشن اینستاگرام برای شماری از نوجوانان زیان آور است. طبق یافته های داخلی فیس بوک، ۳۲ درصد از دختران نوجوان اظهار کرده اند که اینستاگرام باعث شده آنها درباره بدنشان احساس بدی داشته باشند.

در پی انتشار این گزارش، قانونگذاران هر دو حزب حاکم آمریکا خواستار پاسخگویی فیس بوک درباره تاثیر سرویسهای این شرکت بر سلامت روانی نوجوانان و کودکان  شدند. بعضی از آنها از این شرکت خواستند از برنامه های خود برای عرضه اپلیکیشن اینستاگرام ویژه کودکان دست بردارد.

مقایسه اینستاگرام با خودروها از سوی موسری پس از این صورت گرفت که پیتر کافکا، میزبان پادکست از مدیر اینستاگرام پرسید اگر شبکه اجتماعی همان طور که مصرف سیگار برای افراد مضر است، زیان آور باشد آیا این سرویس باید تعطیل یا محدود شود. موسری هم در جواب بود: قطعا نه و من واقعا موافق مقایسه اینستاگرام با مواد مخدر یا سیگار که اگر مزیتی هم داشته باشند بسیار اندک است نیستم. هر چیزی که در ابعاد گسترده استفاده می شود فواید و مضراتی دارد. خودروها هم معایب و فایده هایی دارند.

کاربران متعددی در توییتر از مقایسه ای که موسری انجام داد انتقاد کرده و گفتند برخلاف شبکه اجتماعی، صنعت خودرو قویا از نظر قانونی تنظیم شده است. یکی از این منتقدان برایان بولاند، مدیر سابق فیس بوک بود.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، موسری پس از موج انتقادها، در توییتر به دفاع پرداخت و گفت قیاس خودرو عالی نبوده اما وی همچنان روی این باور که مزایای شبکه اجتماعی با مرتبط کردن افراد بیشتر از مضرات آن است، پافشاری کرد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شبکه اجتماعی فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان

مدیر کل بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر فارس در گفتگوی اختصاصای با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: تاکنون ۲۴ هزار مادر غیر شاغل داری سه فرزند در استان فارس، بیمه شده اند و نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری هم تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
حسن کمالی افزود: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد به صورت رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان تأکید کرد: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۱۷۴ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان فارس، در این طرح ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • آفرین به مدیر بایرن، درسش را خوب یاد گرفت!
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • سرو مشروبات الکلی در سریال «هفت سر اژدها» جنجال‌برانگیز شد
  • کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟
  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • شکایت خواننده معروف به پلیس فتا | گرداننده صفحه اینستاگرام دستگیر شد
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان