Web Analytics Made Easy - Statcounter

اندونزی به عنوان یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا نسبت به توافق جدید استرالیا و آمریکا برای دسترسی به زیردریایی اتمی ابراز نگرانی کرد و هشدار داد چنین اقدامی باعث ازسرگیری رقابت تسلیحاتی در منطقه خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال اعلام خبر دستیابی استرالیا به زیردریایی های هسته ای، اندونزی امروز (جمعه) نسبت به آغاز یک رقابت تسلیحاتی در منطقه آسیا پاسیفیک ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه اندونزی امروز در بیانیه ای اعلام کرد که به شدت نگران ادامه رقابت تسلیحاتی وقدرتنمایی در منطقه است. این نهاد از استرالیا خواسته تا به تعهداتش نسبت به صلح و ثبات منطقه پایبند بوده و از قوانین بین الملل تبعیت کند.

به دنبال تصمیم آمریکا برای حمایت از استرالیا در منطقه آسیا پاسیفیک و تلاش برای کاهش نفوذ چین، واشنگتن تصمیم گرفت فن آوری ساخت زیردریایی هسته ای خود را در اختیار استرالیا قرار دهد؛ اقدامی که باعث برهم خوردن قرارداد زیردریایی میان فرانسه و استرالیا شد و در نهایت روابط میان این دو کشور را با تنش مواجه ساخت. ژان ایو لو دریان، وزیر خارجه فرانسه نیز این تصمیم استرالیا را همانند ضربه خنجری از پشت تعبیر کرد.

نماینده دائم چین در سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی در وین طی اظهاراتی در شورای حکام آژانس بین المللی اتمی ضمن ابراز نگرانی از کمک آمریکا و انگلیس به استرالیا برای دسترسی به زیردریایی‌های اتمی گفت که این یک اقدام آشکار برای گسترش سلاح هسته‌ای است. وانگ کان تاکید کرد: چنین کمک‌های آشکاری به استرالیا که یک کشور غیر اتمی است باعث گسترش مواد و تکنولوژی‌های اتمی خواهد شد.

تلاش بلینکن برای دلجویی از فرانسه پس از قرارداد جنجالی زیردریایی اتمی با استرالیاانتقاد شدید فرانسه از اقدام بایدن در انعقاد توافقنامه امنیتی با استرالیاچین: توافق جدید آمریکا با استرالیا، کانبرا را به هدفی برای حمله اتمی تبدیل می‌کندفرانسه: استرالیا از پشت به ما خنجر زد /موریسون: درباره لغو قرارداد قبلا هشدار داده بودمتوافقنامه همکاری نظامی آمریکا، انگلیس و استرالیا با هدف فشار بر چین

انتهای پیام/

 

 

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تنش آمریکا و چین اخبار استرالیا شرق آسیا تنش آمریکا و چین اخبار استرالیا شرق آسیا رقابت تسلیحاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا وعده‌های کی یف به واشنگتن مبنی بر عدم استفاده از موشک‌های ATACMS برای حمله به خاک روسیه را نادرست توصیف کرد.

براساس گزارش آرتی، سفیر به خبرنگاران گفت: مضحک است که مشتریان اوکراینی قول داده‌اند که از موشک‌ها علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده نکنند 

روزنامه پولیتیکو پیشتر به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که دولت آمریکا در ماه مارس گذشته برای اولین بار از زمان آغاز درگیری در سال ۲۰۲۲، مخفیانه موشک‌های تاکتیکی ATACMS را به اوکراین عرضه کرده است.

پس از تصویب مجلس نمایندگان و سنای  آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، بسته‌ای از قوانین را برای کمک نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان امضا کرد.

 در این بسته ۶۰.۸۴ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین اختصاص یافت. از این مبلغ ۲۳.۲ میلیارد دلار برای تکمیل تسلیحات ارسال شده از انبار‌های پنتاگون، ۱۳.۸ میلیارد دلار برای خرید نظامی برای نیرو‌های اوکراینی در بازار آزاد، ۱۱.۳ میلیارد دلار برای حمایت از عملیات نظامی آمریکا در منطقه استفاده خواهد شد و ۲۶ میلیون دلار برای حسابرسی اختصاص داده شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد که تحویل محموله‌های تسلیحاتی آمریکا وضعیت را در میدان جنگ به نفع کی‌یف تغییر نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟! | اسرائیل تنها در صورتی از سلاح اتمی استفاده می‌کند که ....
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟