Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@13:22:01 GMT

نیر همچنان در آتش می‌سوزد/آتش سوزی عمدی است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۳۵۵۶

نیر همچنان در آتش می‌سوزد/آتش سوزی عمدی است

گروه استان‌ها- مراتع و جنگل‌های کوه نیر بخش لوداب شهرستان بویراحمد همچنان در آتش می‌سوزد و تلاش نیروهای مردمی برای مهار کامل ادامه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج ، مهار کامل آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه نیر بخش لوداب شهرستان بویراحمد بعد از 3 شبانه روز در هاله‌ای از ابهام بوده و بنا به گفته منابع محلی نیر همچنان در آتش می‌سوزد اما بنا به گفته مسئولان آتش مهار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان بویراحمد می‌گوید: عصر روز سه شنبه حدود ساعت 18 آتش سوزی در منطقه کوه نیر در چند نقطه با فاصله شروع شد و در کمترین زمان ممکن نیروهای منابع طبیعی و نیروهای مردمی‌ به محل اعزام شدند.

پیروز جاوید افزود: نیروها تا صبح مشغول اطفاء حریق بودند و صبح روز چهارشنبه هم نزدیک به 50 نیروی منابع طبیعی استان نیز با بالگرد به محل هلی برن شدند و بعد از ظهر روز چهارشنبه آتش کنترل شده بود.

یکه تازی شعله‌های آتش در جنگل‌های کوه نیر بویراحمد + تصاویرادامه سریال نابودی جنگل‌های زاگرس/ شعله‌ها بی‌رحمانه به‌جان بلوط‌های کوه "نیر" افتاده‌اندآتش سوزی جنگل‌های کوه نیر مهار شد

وی خاطرنشان کرد: اما کنده‌های وسط آتش همچنان می‌سوختند که مردم و اهالی روستاهای روبه‌رو کوه احساس می‌کنند که آتش دوباره روشن شده است.

جاوید با اشاره به تماس یکی از اهالی روستای مورنا در زمینه مشاهده شدن دود سفید از پشت کوه نیر از سمت شهرستان چرام، ادامه داد: امروز نیر 50 نفر برای مهار کامل آتش سوزی با بالگرد به کوه نیر اعزام شدند.

به گزارش تسنیم، استان کهگیلویه و بویراحمد حدود یک میلیون و 500 هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان یک میلیون و 426 هزار و 300 هکتار یعنی حدود 90 درصد آن، اراضی ملی بوده که 873 هزار و 600 هکتار جنگل و 552 هزار و 700 هکتار آن را مرتع تشکیل می‌دهد و در واقع 20 درصد جنگل‌های زاگرس در این استان واقع شده است.

انتهای پیام/541/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل ها و مراتع آتش سوزی جنگل ها و مراتع آتش سوزی کوه نیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۳۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از کنترل حریف انبار کارتن شهرری خبر داد و گفت: آتش در یکی از انبارها کاملا خاموش و انبار دیگر نیز در حال اطفا است و از سرایت آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، جلال ملکی گفت: دو انبار مسقف هر یک به وسعت حدودی 500 متر در بین چندین انبار دچار حریق شده بود که شعله ور بودند و محدوده‌ای از فضای باز به وسعت هزار متری نیز شعله ور بود.

وی افزود: یکی از انبارها مملو از آسپری، افشانه و ادکلن بود که سقف انبار نیز کاملا دفرمه شده بود که در حال حاضر کاملا خاموش شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در ادامه گفت: در حال حاضر بخش زیادی از حریف انبار لوازم یدکی دوچرخه نیز خاموش شده و آتش به طور کامل تحت کنترل است.

آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود

ملکی در پایان با تاکید بر اینکه از گسترش آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شده خاطرنشان کرد: کانتینرهای بزرگ کالا در داخل محوطه باز این انبار نیز وجود دارد که یکی از آنها دچار حریق و سپس خاموش شد.

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت