Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@20:31:25 GMT

روند واکسیناسیون از روز سه‌شنبه تسریع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۳۸۶۵

روند واکسیناسیون از روز سه‌شنبه تسریع می‌شود

استاندار تهران جزئیات اقداماتی که در راستای تسریع روند واکسیناسیون از روز سه شنبه در استان آغاز خواهد شد را تشریح کرد.

به گزارش برنا؛ انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران در پایان جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: ظرف دو هفته اخیر  آمادگی از سوی استانداری تهران و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران اعلام شد و می‌توانیم تمهیداتی را اتخاذ کنیم تا میزان واکسیناسیون و مراکز تجمیعی را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نهایتا در ۲۴ شهریور ماه معاونت بهداشتی وزارت کشور نامه‌ای در هفت بند به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرد که مراکز تجمیعی افزایش پیدا کنند، تیم‌های واکسیناتور افزایش یابند و مراکز به صورت شبانه روزی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: این اقدامات در راستای این بود که نهایتا سرعت واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال بیشتر شود و ظرف یک یا دو هفته این کار به پایان برسد. در جلسه از همه فرمانداری‌ها گزارش میزان ظرفیت و تعداد تزریق واکسن دریافت شد و همه شهرستان‌ها اعلام آمادگی کردند که تمام اقدامات برای سرعت بخشی به واکسیناسیون انجام دهند.

استاندار تهران گفت: از روز سه شنبه و ظرف ۱۰ روز که این اقدامات شروع خواهد شد، همه افراد هدف دز اول واکسن را دریافت می‌کنند؛ روز گذشته ۲۵۵ هزار دوز واکسن در تهران تزریق شد و قطعا تزریق دوز اول و دوم به موازات هم انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۰ میلیون و ۶۸۲ هزار جمعیت بالای ۱۸ سال در استان داریم و ما از وزارت بهداشت تقاضا داریم که ثبت نام از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود.

بندپی گفت: شرکت‌هایی مثل ایران‌خودرو و سایپا اعلام آمادگی کردند که روزانه ۱۰ هزار واکسن به افرادی غیر از جامعه هدف خودشان  تزریق کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس استانداری تهران استان تهران واکسیناسیون وزارت کشور علوم پزشکی شبانه روزی وزارت بهداشت سایپا جامعه ویروس کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون علیه بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۳۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند نفر از تهران به حج می‌روند؟

سرپرست اداره کل حج و زیارت استان تهران با اعلام اینکه سهمیه حج استان تهران در سال ۱۴۰۳ حدود ۱۵ هزار نفر است، از آغاز اعزام این زائران از ۲۴ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

محمدرضا حاجی‌علیزاده به ایسنا گفت: در استان تهران و شهرستان‌های تابعه حدود ۱۵ هزار زائر در قالب ۱۰۶ کاروان به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند، که ۶۲ کاروان «مدینه قبل» و ۴۴ کاروان «مدینه بعد» خواهند بود.

به گفته سرپرست اداره کل حج و زیارت استان تهران،  نخستین پرواز کاروان‌های «مدینه قبل» از ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خواهد بود و پروازهای کاروان‌های «مدینه بعد» نیز از ۴ خردادماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

حاجی علیزاده افزود: پروازهای برگشت کاروان‌های حج تهران احتمالا از اوایل تیرماه آغاز می‌شود.

سهمیه حج ایران امسال بیش از ۸۷ هزار نفر تعیین شده است که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر زائر و بقیه عوامل خدماتی حج هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روند تعویض شناسنامه در استان بوشهر تسریع می‌شود
  • ورود مار سمی به کارگاهی در خلازیر تهران
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق
  • لزوم تسریع در روند اجرای طرح‌های مجتمع فولاد بافق
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • چند نفر از تهران به حج می‌روند؟