Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:51:59 GMT

وزیر خارجه هند با رئیس جمهوری ایران تبادل نظر کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۳۹۳۲

وزیر خارجه هند با رئیس جمهوری ایران تبادل نظر کرد

به گزارش روز جمعه ایرنا از "اکونومیک تایمز" جایشانکار با انتشار تصویری از دیدار خود با رئیس جمهوری ایران نوشت: با رئیس جمهوری ایران پیش از آغاز اجلاس شانگهای دیدار کردم و به تبادل احترام و دیدگاه‌ها پرداختم. 
جایشانکار تاکنون دو بار با رییس جمهوری ایران دیدار کرده است. او همچنین به نمایندگی از دولت هند برای مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی به تهران سفر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
از سوی دیگر، وزیر امور خارجه هند روز گذشته با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان دیدار و گفت و گو کرد. 
جایشانکار در پیام خود نوشت: از دیدار با حسین امیر عبداللهیان در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه خوشحال هستم. 
وی افزود: در این نشست در مورد تحکیم روابط دوجانبه و همکاری برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای صحبت کردیم. 
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری ایران روز گذشته به‌منظور انجام سفر رسمی و شرکت در نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای وارد شهر دوشنبه شد و مورد استقبال قاهر رسول‌زاده نخست‌وزیر تاجیکستان قرار گرفت. 
این نشست روز جمعه (امروز) با حضور مقام‌های ارشد ۱۲ کشور عضو سازمان همکاری شانگهای و برخی دیگر از کشورهای مدعو در پایتخت تاجیکستان در حال برگزاری است. 
به گزارش ایرنا در این اجلاس منطقه‌ای که با میزبانی تاجیکستان برگزار می‌شود، علاوه بر رئیس جمهوری تاجیکستان، سران قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس، پاکستان، ترکمنستان و ازبکستان نیز حضور دارند و روسای جمهوری روسیه، چین، هند و مغولستان نیز به صورت آنلاین در این نشست شرکت کرده اند.
سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده‌است. این سازمان در سال ۲۰۰۱ توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان پایه‌گذاری شد. نقش اصلی و تعیین کننده را، در سازمان شانگهای، دو کشور چین و روسیه تشکیل می‌دهند. 
پذیرش چهار کشور مغولستان، ایران، هند و پاکستان در سال ۲۰۰۴ به عنوان اعضای ناظر از جمله اقدامات مهم این سازمان بود. حدود چهار سال پیش هند و پاکستان هر دو به عضویت دائم این سازمان درآمدند. 

ایران امروز به عضویت سازمان همکاری شانگهای درآمد و نارندرا مودی نخست وزیر هند عضویت ایران در این سازمان را تبریک گفت.
 
 

برچسب‌ها هند سازمان همکاری شانگهای ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند سازمان همکاری شانگهای ایران هند سازمان همکاری شانگهای ایران سازمان همکاری شانگهای رئیس جمهوری ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۳۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه

وزیر دفاع روسیه امروز با همتایان خود از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر آستانه دیدار و درباره مسائل جاری در زمینه امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای گفتگو خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در حاشیه نشستی بلندپایه که قرار است امروز جمعه، 26 آوریل، در آستانه (جمهوری قزاقستان) برگزار شود، سلسله دیدارهای دوجانبه‌ای با روسای وزارت دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) خواهد داشت.

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، قرار است در این نشست درباره مسائل جاری امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین همکاری‌های بیشتر بین ساختارهای دفاعی در قالب سازمان همکاری شانگهای بحث و گفتگو شود.

در نشست امروز آستانه، وزرای دفاع کشورهای سازمان همکاری شانگهای، از جمله بلاروس که دارای وضعیت ناظر در این اتحاد است و همچنین دبیرکل و مدیر کمیته اجرایی ساختار منطقه‌ای ضد تروریسم سازمان همکاری شانگهای حضور خواهند داشت. 

در اواخر ماه مارس، قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان، اعلام کرد که تمامی رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای قصد دارند در اجلاس سران این اتحاد منطقه‌ای که قرار است در آستانه برگزار شود، شرکت کنند. وی یادآور شد که موضوع این اجلاس «تقویت گفت‌وگوهای چندجانبه - تلاش برای صلح و توسعه پایدار» خواهد بود.

نشست سران سازمان همکاری شانگهای در تاریخ 3 تا 4 جولای در آستانه برگزار می‌شود. یکی از نتایج کلیدی این نشست، امضای تصمیم مشترک اعضای شانگهای در مورد عضویت بلاروس در این سازمان خواهد بود. بدین ترتیب، پس از پیوستن این جمهوری به این اتحاد، تعداد کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به 10 کشور افزایش خواهد یافت.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی است که در ژوئن سال 2001 توسط رهبران روسیه، چین، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان ایجاد شد. سپس در سال 2017 هند و پاکستان به سازمان همکاری شانگهای پیوستند و سال گذشته نیز جمهوری اسلامی ایران به عضویت این سازمان درآمد.

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری شانگهایسفیر ایران: تهران آماده همکاری بیشتر با اعضای سازمان شانگهای استرایزنی‌ احمدیان با مقامات کشورهای عضو سازمان شانگهای

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود بود
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای