Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@12:58:53 GMT

طرح ۱۰ روزه شتاب دهی واکسیناسیون از ۳۰ شهریور

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۳۹۹۱

طرح ۱۰ روزه شتاب دهی واکسیناسیون از ۳۰ شهریور

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، جلسه مدیریت و تسریع واکسیناسیون جمعیت هدف امروز با حضور استاندار تهران، رئیس ستاد مدیریت کرونا استان تهران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و فرمانداران استان تهران، در محل استانداری تهران برگزار شد.

۲۷۹ مرکز جدید تزریق واکسن برنامه ریزی شده است

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران اظهار کرد: تسریع واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۸ سال استان تهران با افزایش دو برابری ظرفیت های فعلی، در قالب طرح ۱۰ روزه که از سه شنبه ۳۰ شهریور ماه آغاز می شود در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۲۷۹ مرکز جدید تزریق واکسن برنامه ریزی شده است که برای تامین واکسن، نیروی انسانی و تجهیزات لجستیک مربوطه با وزارت بهداشت نامه نگاری کرده‌ایم، همچنین شرکت‌های ایران خودرو و سایپا هرکدام برای تزریق روزانه ۱۰ هزار دز واکسن و تامین ۲ هزار وعده غذایی برای نهار و شام کادر مراکز واکسیناسیون به صورت روزانه اعلام آمادگی کرده اند.

سامانه نوبت دهی تزریق واکسن تهران در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی گذاشته شود

استاندار تهران ادامه داد: با توجه به افزایش ظرفیت تزریق واکسن در استان تهران، پیشنهاد می شود شهرستان‌هایی که حدود ۷۰ درصد جمعیت هدف خود را واکسینه کرده اند محدودیت سنی را تا ۱۸ سال کاهش دهند، اما دستورکار ما مطابق دستورالعمل ستاد ملی کرونا در سامانه مربوطه مشخص است، به همین دلیل درخواست می شود سامانه نوبت دهی تزریق واکسن تهران دراختیار دانشگاه های علوم پزشکی گذاشته شود، تا روند واکسیناسون هر چه سریع تر تکمیل شود.

جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به لزوم تفویض اختیار سیستم نوبت دهی به دانشگاه های علوم پزشکی گفت: برای مدیریت مراجعه کننده در تهران باید الزام داشتن پیامک تزریق واکسن سختگیرانه تر شود، البته با توجه به این که در مناطق مختلف میزان واکسینه شدن جمعیت هدف در طی زمان متفاوت است و دانشگاه‌های علوم پزشکی به تراکم جمعیت مراکز اشراف دارند، درخواست می شود اختیارات سامانه پیامکی استان تهران به دانشگاه های علوم پزشکی داده شود.

همه دستگاه‌ها برای پویش ۸ میلیون واکسن اقدام کنند

علی رضا زالی رئیس ستاد مدیریت کرونا استان تهران نیز با اشاره به استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف اشاره کرد: در طرح جهادی ۱۰ روزه که در پیش رو داریم هماهنگی لازم صورت گیرد تا کارکنان هر دستگاهی که واکسینه می شود ۱۰ روز امکانات خود را در اختیار تیم های واکسیناسیون قرار دهد، همچنین باید ظرفیت های بهداشتی مستقر در نهادهای دولتی برای واکسیناسیون همان مجموعه به کار گرفته شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح پویش ۸ میلیون واکسیناسیون درنظرگرفته شده است تا بخش وسیعی از جمعیت هدف واکسینه شوند، برای تامین تجهیزات لجستیک با وزارت بهداشت نامه نگاری کرده‌ایم، همچنین واکسن های جدید به کمک خواهند آمد تا هم افزایش و هم تنوع تزریق هم واکسن داشته باشیم.

در طی این جلسه هر کدام از فرمانداری ها گزارشی از تعداد مراکز واکسیناسیون، میزان تزریق روزانه و برنامه و مشکلات حوزه خود ارائه کردند که مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسیناسیون استاندار تهران مرکز جدید تزریق واکسن دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران تزریق واکسن جمعیت هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شدند.

وی گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان